AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 Hei!:) Jeg er 23 år og har nettopp flyttet hjem etter å ha studert og jobbet på andre siden av landet i mange år. Har derfor ikke noe særlig kontakt med venninner fra ungdomsårene. Bor hos foreldrene mine nå mens jeg leter etter noe eget. Til helgen skal pulevennen min på hotell (noe jobbgreier) og han spurte om jeg ville komme å sove der, og det har jeg veldig lyst til! Problemet er at foreldrene mine stiller 100 spørsmål om hvor jeg skal og hvem jeg skal møte hver gang jeg nærmer meg utgangsdøren. Har ikke lyst til å fortelle om denne fyren siden det aldri kommer til å bli noe seriøst. Tips en god unnskyldning til å ikke sove hjemme? Sove over hos en venn funker dårlig Anonymkode: df6e7...cef
Andro Skrevet 30. januar 2023 #2 Skrevet 30. januar 2023 Jeg skal sove borte og hygge meg i helgen, hadde jeg sagt, uten å komme med mer forklaring. Ved spørsmål er det bre å ta "det vil jeg ha for meg selv", og ikke gi dem noe. Du er voksen. Du skylder dem ingen forklaring på å ha et liv. 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #3 Skrevet 30. januar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet er at foreldrene mine stiller 100 spørsmål om hvor jeg skal og hvem jeg skal møte hver gang jeg nærmer meg utgangsdøren. Anonymkode: df6e7...cef Kan du ikke bare si på en hyggelig måte at du synes det er slitsomt når du får så mange spørsmål? Så slipper du å komme opp i denne problemstillingen flere ganger. Anonymkode: 8359b...b2a 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #4 Skrevet 30. januar 2023 Du er voksen , bare si at du ikke skal være hjemme i helgen . Anonymkode: be651...57a 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #5 Skrevet 30. januar 2023 Vri det rundt og still foreldrene dine en hel haug med veldig intime og pinlige spørsmål. Skriv gjerne en liste på telefonen slik at du har spørsmålene klar sånn helt ut av det blå og ta foreldrene dine på senga. Eller spør ting du vet svir litt, feks "Hvorfor sløser du penger på dette, vet du ikke at vi trenger alle pengene vi har fremover nå som alt blir dyrere?" Med andre ord bruk det imot dei det de gjør mot deg. Gjør nøyaktig slik de gjør, mot dei. Da skal du se at pipa begynner å få en annen lyd. Anonymkode: 75e08...fb3 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #6 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er voksen , bare si at du ikke skal være hjemme i helgen . Anonymkode: be651...57a Hun er voksen, men bor hos sine foreldre. Helt ok at de spør. Hvis hun er for voksen til å svare på spørsmål så er hun for voksen til å bo hjemme. Så får man bare være flink å si hva man mener, svare at man ikke ønsker å svare og det burde være greit. Hvis foreldrene da ikke ønsker å ha henne boende hos seg som konsekvens så er det også greit. Du kan bare alliere deg med en venninne TS, late som dere skal være hos hverandre. Null problem Anonymkode: 651fc...563 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #7 Skrevet 30. januar 2023 Si du trenger litt space i helgen og vil ta noen netter på hotell alene 🙂 Anonymkode: 9b463...215
Million Skrevet 30. januar 2023 #8 Skrevet 30. januar 2023 Dikt opp en konsert i en annen by, og si at du veldig gjerne vil høre det bandet live, men at du vil sove over på det stedet på et hotell fordi det blir drikking under konserten? Så ja, bare si at du skal på konsert, det blir sent og det blir alkohol og derfor spanderer du på deg selv hotellovernatting. Den kan de vel ikke si noe på, du er tross alt 23 år gammel!? 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #9 Skrevet 30. januar 2023 Andro skrev (10 minutter siden): Jeg skal sove borte og hygge meg i helgen, hadde jeg sagt, uten å komme med mer forklaring. Ved spørsmål er det bre å ta "det vil jeg ha for meg selv", og ikke gi dem noe. Du er voksen. Du skylder dem ingen forklaring på å ha et liv. Huff, sånn ville jeg aldri klart å svare, da forstår de jo hva det går i… Hadde heller sagt at et par venninner fra der hun bodde før skulle bo på hotell og ville at hun også skulle være der. Anonymkode: 8001f...a1a
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #10 Skrevet 30. januar 2023 Du er 23 år gammel. De har ingen ting med det å gjøre. Anonymkode: c2699...294 2
Andro Skrevet 30. januar 2023 #11 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Huff, sånn ville jeg aldri klart å svare, da forstår de jo hva det går i… Hadde heller sagt at et par venninner fra der hun bodde før skulle bo på hotell og ville at hun også skulle være der. Da hadde jeg heller sagt at jeg skulle på helgepuling faktisk. De skjønner det. De har gjort det mye. 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #12 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hei!:) Jeg er 23 år og har nettopp flyttet hjem etter å ha studert og jobbet på andre siden av landet i mange år. Har derfor ikke noe særlig kontakt med venninner fra ungdomsårene. Bor hos foreldrene mine nå mens jeg leter etter noe eget. Til helgen skal pulevennen min på hotell (noe jobbgreier) og han spurte om jeg ville komme å sove der, og det har jeg veldig lyst til! Problemet er at foreldrene mine stiller 100 spørsmål om hvor jeg skal og hvem jeg skal møte hver gang jeg nærmer meg utgangsdøren. Har ikke lyst til å fortelle om denne fyren siden det aldri kommer til å bli noe seriøst. Tips en god unnskyldning til å ikke sove hjemme? Sove over hos en venn funker dårlig Anonymkode: df6e7...cef Si det rett ut. Du skal møte en mann du har kjent lenge. Og pule. De kommer til å se at du er nypult når du kommer tilbake uansett. Anonymkode: d8657...c43 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #13 Skrevet 30. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Si det rett ut. Du skal møte en mann du har kjent lenge. Og pule. De kommer til å se at du er nypult når du kommer tilbake uansett. Anonymkode: d8657...c43 Slik svarer en gris Anonymkode: baedc...529
Maskinfører Skrevet 30. januar 2023 #14 Skrevet 30. januar 2023 Million skrev (14 minutter siden): Dikt opp en konsert i en annen by, og si at du veldig gjerne vil høre det bandet live, men at du vil sove over på det stedet på et hotell fordi det blir drikking under konserten? Så ja, bare si at du skal på konsert, det blir sent og det blir alkohol og derfor spanderer du på deg selv hotellovernatting. Den kan de vel ikke si noe på, du er tross alt 23 år gammel!? Plutselig vil foreldrene også på konsert ? da ere gjort 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #15 Skrevet 30. januar 2023 Så mange løgnere her at jeg blir helt målløs. Du får si som sant er at du skal overnatte på hotell med en venn. De er vel ikke så sosialt tilbakestående at de spør hva dere skal gjøre på hotellet om natten. Det er det tryggeste og beste å gi beskjed hvor du er og hvor lenge du blir borte. Hva om noe skjer med dine foreldre, eller deg selv. Da er det greit å vite hvor de nærmeste er. Anonymkode: 09bab...834 3
Million Skrevet 30. januar 2023 #16 Skrevet 30. januar 2023 Maskinfører skrev (8 minutter siden): Plutselig vil foreldrene også på konsert ? da ere gjort Neida. Da sier man bare at "23 åringer drar ikke på konsert med foreldrene sine som en annen unge. Sorry, mamma og pappa, dere får dra på en annen konsert alene en annen gang! Ha det!" 1
svartkatt Skrevet 30. januar 2023 #17 Skrevet 30. januar 2023 Bare si noe tilnærmet sannheten. Du skal treffe en fyr, og det er for tidlig å si noe mer. 2
Whistler Skrevet 30. januar 2023 #18 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): ............Eller spør ting du vet svir litt, feks "Hvorfor sløser du penger på dette, vet du ikke at vi trenger alle pengene vi har fremover nå som alt blir dyrere?" ............... Anonymkode: 75e08...fb3 Så en 23-åring som har flyttet hjem til mor og far skal inkludere seg selv i "vi"? Til TS. Si at du skal treffe noen og blir borte i helga. En hvit løgn (eller nært nok) som er nesten sant er nesten like godt som sannheten. Foreldregenerasjonen er ikke så blåst som man skulle tro. Det er faktisk flere enn man skulle tro som har blitt unnfanget ved at foreldrene har hatt sex. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #19 Skrevet 30. januar 2023 Kan du ikke si noe med at en venninne fra ungdomsårene lurte på om du ville komme til henne en tur og drikke litt, så har du en grunn for at du må sove der Anonymkode: a112c...296
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #20 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du ikke si noe med at en venninne fra ungdomsårene lurte på om du ville komme til henne en tur og drikke litt, så har du en grunn for at du må sove der Anonymkode: a112c...296 Komme en tur siden det er lenge siden dere har møttes ellerno* Anonymkode: a112c...296
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå