AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 Jeg har en ungdom som er straks 15, og som nettopp har fått seg regulering. Hen bor fast hos meg, men er hos sin far et par ganger i mnd. Til høsten skal hen begynne i 10 klasse, så er det jo videregående etter det. Hen skal ha på reguleringa i 2 år, noe som vil si at hen er nesten ferdig med dette på slutten av skoleåret til første året på videregående. Hen veit ikke hvor hen vil gå på skole ennå, men hvis hen skal gå på skole hos pappaen, så må hen flytte 3 timer unna. spørsmålet mitt er: Kan regulerings tannlegen «nekte» hen/oss å flytte oss over til en annen regulerings tannlege? Grunnen til at jeg lurer er fordi at jeg vil helst ikke at hen skal flytte tilbake til pappaen, da han ikke kan være en pappa, men mere bestevenn for ungdommen vår. Er flere grunner, men jeg vil ikke skrive det her, er livredd for å bli kjent igjen.. (Beklager for mye «hen») Anonymkode: b3da6...9dd
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #2 Skrevet 30. januar 2023 Du tar kontakt med reguleringtannlegen, familievernkontor og advokat. Ikke for å lande regulerings spørsmålet hos advokat, men bare spørre tannlegen om hvordan det følges, tipper skolekrets og folkeadresse. Familievernkontor og advokat for å lande der barna skal bo. Anonymkode: c6709...86d
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #3 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du tar kontakt med reguleringtannlegen, familievernkontor og advokat. Ikke for å lande regulerings spørsmålet hos advokat, men bare spørre tannlegen om hvordan det følges, tipper skolekrets og folkeadresse. Familievernkontor og advokat for å lande der barna skal bo. Anonymkode: c6709...86d Advokat har ikke jeg råd til, og dessuten er ungdommen såpass stor at det kan bestemme hvor det vil bo, uten mas fra oss som foreldre!! Så jeg føler ikke FVK og advokat er løsningen.. Anonymkode: b3da6...9dd
Hedda-78 Skrevet 30. januar 2023 #4 Skrevet 30. januar 2023 Jeg kan ikke tenke meg at dere er låst til en kontrakt med akkurat denne reguleringstannlegen, nei. Det er jo massevis av folk som flytter til en annen kant av landet mens de har regulering. Så du må nok finne et bedre argument for å hindre ungdommen i å flytte til far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå