Gå til innhold

Tester ikke leger lengre for covid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer.... Eller er det kun selv tester man tar

Anonymkode: d1151...bee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var innom med barn med luftveissykdom uten å være alvorlig syke(bare langvarig feber) testa de bare crp. På den ene turen kommenterte legen at det var nok bare virus, men kunne jo f.eks være covid.

Da et godt voksent familiemedlem  var hos legen med hoste, høy feber og nedsatt almenntilstand (var lungebetennelse) i romjula testa de for covid. 

Anonymkode: 4b2e3...1df

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Da jeg var innom med barn med luftveissykdom uten å være alvorlig syke(bare langvarig feber) testa de bare crp. På den ene turen kommenterte legen at det var nok bare virus, men kunne jo f.eks være covid.

Da et godt voksent familiemedlem  var hos legen med hoste, høy feber og nedsatt almenntilstand (var lungebetennelse) i romjula testa de for covid. 

Takk for svar :) tok de pcr test eller sånn hurtig test 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar :) tok de pcr test eller sånn hurtig test 

Det må ha vært hurtigtest, eventuelt begge deler, for han hadde fått beskjed om at det ikke var covid før han dro. 

Skrevet

Sykehjem og sykehus tester for covid 

Anonymkode: d2fa8...7a9

Skrevet

i dag så jeg noe sjokkerende på butikken. Her er det bare en matbutikk, og idag kom en tydelig syk kvinne inn og hostet og hostet. Hun som driver butikken er en ung gravid kvinne! Det er babyer over alt. Og hele landsbyen er full av eldre mennesker. Det er bare tre dager siden jeg fikk sms varsler fra myndighetene om covid vaksinasjon

Skrevet
Michaelhe skrev (6 minutter siden):

i dag så jeg noe sjokkerende på butikken. Her er det bare en matbutikk, og idag kom en tydelig syk kvinne inn og hostet og hostet. Hun som driver butikken er en ung gravid kvinne! Det er babyer over alt. Og hele landsbyen er full av eldre mennesker. Det er bare tre dager siden jeg fikk sms varsler fra myndighetene om covid vaksinasjon

Ja det er sjokkerende. Jeg fant ut jeg har covid i dag, planlegger faktisk å holde meg inne til jeg tester negativt. Jobber med og omgås folk med svakere helse. 

Anonymkode: 971df...4c7

Skrevet
Michaelhe skrev (12 timer siden):

Det høres helt grusomt ut.

• Liker 2
Skrevet
12 hours ago, Michaelhe said:

Hva var det som var sjokkerende? 

Anonymkode: 83c35...76a

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble testet hos legen på mandag. Ble testet ca kl 12 på formiddagen og fikk testresultat fra sykehuset kl 16 samme dag. 

Anonymkode: a1485...8cc

Skrevet

Det sirkulerer 20 forskjellige luftveisvirus, ifølge Folkehelsa. Seks er koronavirus og så er det en assosiert bøling influensa-, adeno- og RS-virus. Ifølge siste ukerapport fra Folkehelsa er andelen covid-infeksjoner både lav og synkende og de gir i tillegg liten belastning på sykehusene.

Hva er da poenget med å bruke ressurser på å verifisere covid-infeksjoner? Hvis du er forkjøla nå, er det uansett svært liten sjanse for at det er covid.

Anonymkode: 945b5...b5b

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig å teste lenger. Og folk kommer på jobb selv om de snufser litt. Ellers ville det ikke gått rundt med alle virusene som har vært i omløp i vinter. 

Anonymkode: ab6cc...8e5

Skrevet

Ville jo vært interessant dersom man brukte sekvensering for å bestemme hvilket virus personer er smittet av. Dette er en presis test som viser nøyktig hvilket virus det er snakk om, i motseting tip pcr som har en feilmargin på 95% ved 35 sykluser eller høyere, vanlig i Norge med 45 sykluser.

Skrevet
Michaelhe skrev (13 timer siden):

For alt du vet har hun jo testet seg..

Anonymkode: 25dfb...67c

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva var det som var sjokkerende? 

Anonymkode: 83c35...76a

At noen bevisst ville eksponere en gravid kvinne for sykdom, og dersom vedkomende har covid, også alle de gamle beboerne i denne landsbyen som alle bruker byens eneste butikk. Denne kvinnen sto rett forran den gravide kassadamen. Dette er nesten som å sette fyr på en leilighet i gammel boligblokk fordi du ikke liker en person i blokka. 

Skrevet
Michaelhe skrev (2 timer siden):

At noen bevisst ville eksponere en gravid kvinne for sykdom, og dersom vedkomende har covid, også alle de gamle beboerne i denne landsbyen som alle bruker byens eneste butikk. Denne kvinnen sto rett forran den gravide kassadamen. Dette er nesten som å sette fyr på en leilighet i gammel boligblokk fordi du ikke liker en person i blokka. 

Veldig mange gravide har jo eldre barn. Som drar med seg alt mulig av virus og bakterier hjem fra barnehagen ukentlig. Ubehagelig, ja, men ikke farlig. 

Anonymkode: ab6cc...8e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...