AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 Jeg opplever ofte at jeg blir overrasket over hvor annerledes et antrekk jeg har på meg ser ut på bilder. I speilet kan jeg synes at det sitter fint og ser bra ut, men om noen tar et bilde av meg kan jeg plutselig se at klærne ikke ser så bra ut på meg. Det gjelder spesielt bukser. Noen andre som opplever det? Synes det er så rart og det har blitt mange bomkjøp av det.. Anonymkode: 1072c...435
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #2 Skrevet 30. januar 2023 Når man speiler seg så justerer man lynkjapt og helt automatisk både ansikt og kroppsholdning så den skal bli best mulig. I tillegg ser man ofte seg selv kun forfra. Anonymkode: 57819...f4b 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #3 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Når man speiler seg så justerer man lynkjapt og helt automatisk både ansikt og kroppsholdning så den skal bli best mulig. I tillegg ser man ofte seg selv kun forfra. Anonymkode: 57819...f4b Gir mening, men synes passformen ser dårlig ut forfra også. Hvordan i all verden skal man finne ut om klær passer/sitter bra hvis man ikke ser det andre ser i speilet? Kan ikke stole på de i butikken heller for de vil jo bare selge deg noe. Anonymkode: 1072c...435
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #4 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gir mening, men synes passformen ser dårlig ut forfra også. Hvordan i all verden skal man finne ut om klær passer/sitter bra hvis man ikke ser det andre ser i speilet? Kan ikke stole på de i butikken heller for de vil jo bare selge deg noe. Anonymkode: 1072c...435 Handle fra Zalando og ta bilder av deg selv før du ev beholder? Anonymkode: 57819...f4b 1
spinner Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 Fordi baksiden av modellen er full av klyper og tape. 3 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #6 Skrevet 31. januar 2023 Jeg skal ikke nekte for at du kan ha gjort noen bomkjøp, men jeg tror det også kan handle om at du er mer kritisk til deg selv enn til andre, faktisk. Tenk bare på hvor vant du er til å se ansiktet ditt speilvendt, og hvor mye bedre du antagelig liker speilvendte enn rettvendte bilder av deg selv! I speilet er du vant til å se deg selv fra noen begrensede vinkler, og det er dette hjernen og øynene dine blir vant til. Du poserer kanskje også for å se best mulig ut, bevisst eller ubevisst. Når du da ser bilder av deg selv som ikke er speilvendt, som er fra uvante vinkler, og som fanger et brøkdels sekund midt i bevegselse heller enn posering, så tror du plutselig selv at du ser ut som et monster uten at du gjør det. Hva med å finne frem noen bilder du synes virker uflatterende og snakke med en venninne om dem. Finn ut om du ser så annerledes ut fra den vinkelen eller du gjør fra foran. Be om ærlighet. Og vær også ærlig om hva du ser selv på bildet. Ville du syntes at dette var så ille om det var en bilde av noen annen, sånn egentlig, innerst inne? (Det er naturligvis på det rene at mange bruker fryktelig uflatterende klær, og at noen for eksempel først klarer å innse hvor overvektige de er gjennom bilder, men du virker såpass reflektert og prøvende rundt dette at jeg som sagt mistenker at det i stor grad gjelder hodet og ikke kroppen hos deg.) Anonymkode: 2f72d...4c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå