AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Del Skrevet 30. januar 2023 Er det noen som bruker saus til pinnekjøtt, og i tilfelle, hvilken saus? Anonymkode: b07f9...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #2 Del Skrevet 30. januar 2023 Løksaus Anonymkode: 0cb20...782 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #3 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Løksaus Anonymkode: 0cb20...782 Løksaus tenkte jeg at kanskje kunne passe, men var i tvil. Men da trenger jeg ikke være det lenger Takk for tips Ts Anonymkode: b07f9...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #4 Del Skrevet 30. januar 2023 Vet noen bruker brun saus, men jeg synes det er best uten. Rotstappa skal jo være silkemyk og "væske" nok til en slik rett. Anonymkode: 27184...99c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 30. januar 2023 #5 Del Skrevet 30. januar 2023 Jeg bruker heller ikke saus til, men kan anbefale å ha rørte tyttebær ved siden av, det passer utrolig godt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #6 Del Skrevet 30. januar 2023 Min mor lager en brun saus med kraft fra pinnekjøttet, den er helt nydelig. Alle er skeptiske for man skal jo ikke ha saus til pinnekjøtt, helt til de smaker sausen hennes. 😊 Synes det er kjedelig med pinnekjøtt uten saus. Anonymkode: 0a242...627 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #7 Del Skrevet 30. januar 2023 Vi lager hvit saus til. Sper med sjy fra kokingen og litt melk. Anonymkode: b6130...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #8 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min mor lager en brun saus med kraft fra pinnekjøttet, den er helt nydelig. Alle er skeptiske for man skal jo ikke ha saus til pinnekjøtt, helt til de smaker sausen hennes. 😊 Synes det er kjedelig med pinnekjøtt uten saus. Anonymkode: 0a242...627 Huff. Jeg har også vært i slike middager. Der du blir nødet til å spise noe som ikke passer sammen. Og selvfølgelig må du da bekrefte hvor godt det var... selv om det ikke passer overhodet. Anonymkode: 9ddab...64b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auroraborealiset Skrevet 30. januar 2023 #9 Del Skrevet 30. januar 2023 Anbefaler denne sausen: https://gladkokken.no/oppskrifter/smorsaus-med-persille-liker-du-smor-kommer-du-til-a-elske-denne Vi prøvde den for første gang nå på julaften som var, og det slo virkelig an hos alle. Løftet måltidet mange hakk. Før har vi ikke brukt saus til pinnekjøtt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. januar 2023 #10 Del Skrevet 30. januar 2023 Løksaus 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auroraborealiset Skrevet 30. januar 2023 #11 Del Skrevet 30. januar 2023 Auroraborealiset skrev (5 minutter siden): Anbefaler denne sausen: https://gladkokken.no/oppskrifter/smorsaus-med-persille-liker-du-smor-kommer-du-til-a-elske-denne Vi prøvde den for første gang nå på julaften som var, og det slo virkelig an hos alle. Løftet måltidet mange hakk. Før har vi ikke brukt saus til pinnekjøtt Ble forresten slik: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 30. januar 2023 #12 Del Skrevet 30. januar 2023 Jeg bruker brun saus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #13 Del Skrevet 30. januar 2023 Tusen takk for mange gode tips. Har alltid bare brukt sjyen etter trekkingen, men synes det er litt kjedelig. Jeg heller vel litt mot å prøve og lage løksaus Vågalt med tyttebær til da, men det er helt sikkert godt. Er jo godt til så mye Anonymkode: b07f9...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #14 Del Skrevet 30. januar 2023 Smeltet smør over potetene til pinnekjøtt. Alt annet er støy etter mitt syn. Anonymkode: fe365...863 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #15 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Smeltet smør over potetene til pinnekjøtt. Alt annet er støy etter mitt syn. Anonymkode: fe365...863 Mye bedre med ribbefett 👍 Anonymkode: d6662...ad2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 30. januar 2023 #16 Del Skrevet 30. januar 2023 Bruker kun sjy, men damper alltid i øl, så er mer smak enn "vanlig" sjy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #17 Del Skrevet 30. januar 2023 Aldri brukt verken sjy eller saus. Bruker bare kålrabistappe og surkål. Anonymkode: e3c40...747 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #18 Del Skrevet 1. februar 2023 Auroraborealiset skrev (På 30.1.2023 den 17.09): Anbefaler denne sausen: https://gladkokken.no/oppskrifter/smorsaus-med-persille-liker-du-smor-kommer-du-til-a-elske-denne Vi prøvde den for første gang nå på julaften som var, og det slo virkelig an hos alle. Løftet måltidet mange hakk. Før har vi ikke brukt saus til pinnekjøtt Støtter denne! Likte ikke pinnekjøtt så godt før jeg fikk det servert på Hellstrøms vis, med smørsaus over. Jeg synes sausen blir ekstra god hvis man tar litt av sjyen fra pinnekjøttet i. (Eller buljong som pinnekjøttet har kokt i, som er Hellstrøm-metoden.) Anonymkode: 10d76...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå