Gå til innhold

Saus til pinnekjøtt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som bruker saus til pinnekjøtt, og i tilfelle, hvilken saus?

Anonymkode: b07f9...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Løksaus

Anonymkode: 0cb20...782

Løksaus tenkte jeg at kanskje kunne passe, men var i tvil. Men da trenger jeg ikke være det lenger :D Takk for tips :) 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen bruker brun saus, men jeg synes det er best uten. Rotstappa skal jo være silkemyk og "væske" nok til en slik rett.

Anonymkode: 27184...99c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker heller ikke saus til, men kan anbefale å ha rørte tyttebær ved siden av, det passer utrolig godt :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor lager en brun saus med kraft fra pinnekjøttet, den er helt nydelig. Alle er skeptiske for man skal jo ikke ha saus til pinnekjøtt, helt til de smaker sausen hennes. 😊 Synes det er kjedelig med pinnekjøtt uten saus.

Anonymkode: 0a242...627

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi lager hvit saus til. Sper med sjy fra kokingen og litt melk. 

Anonymkode: b6130...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min mor lager en brun saus med kraft fra pinnekjøttet, den er helt nydelig. Alle er skeptiske for man skal jo ikke ha saus til pinnekjøtt, helt til de smaker sausen hennes. 😊 Synes det er kjedelig med pinnekjøtt uten saus.

Anonymkode: 0a242...627

Huff. Jeg har også vært i slike middager. Der du blir nødet til å spise noe som ikke passer sammen. Og selvfølgelig må du da bekrefte hvor godt det var... selv om det ikke passer overhodet. 

Anonymkode: 9ddab...64b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auroraborealiset skrev (5 minutter siden):

Anbefaler denne sausen: https://gladkokken.no/oppskrifter/smorsaus-med-persille-liker-du-smor-kommer-du-til-a-elske-denne

Vi prøvde den for første gang nå på julaften som var, og det slo virkelig an hos alle. Løftet måltidet mange hakk. Før har vi ikke brukt saus til pinnekjøtt :)

Ble forresten slik: 

CF1A71FA-90D4-4BFC-8255-A4D3B87B8882.thumb.jpeg.6913af00f13cdba5d4a5ea3a3dae241b.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode tips. Har alltid bare brukt sjyen etter trekkingen, men synes det er litt kjedelig. Jeg heller vel litt mot å prøve og lage løksaus :D 

Vågalt med tyttebær til da, men det er helt sikkert godt. Er jo godt til så mye :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smeltet smør over potetene til pinnekjøtt. Alt annet er støy etter mitt syn. :ler: 

Anonymkode: fe365...863

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Smeltet smør over potetene til pinnekjøtt. Alt annet er støy etter mitt syn. :ler: 

Anonymkode: fe365...863

Mye bedre med ribbefett 👍

Anonymkode: d6662...ad2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri brukt verken sjy eller saus. Bruker bare kålrabistappe og surkål. 

Anonymkode: e3c40...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auroraborealiset skrev (På 30.1.2023 den 17.09):

Anbefaler denne sausen: https://gladkokken.no/oppskrifter/smorsaus-med-persille-liker-du-smor-kommer-du-til-a-elske-denne

Vi prøvde den for første gang nå på julaften som var, og det slo virkelig an hos alle. Løftet måltidet mange hakk. Før har vi ikke brukt saus til pinnekjøtt :)

Støtter denne! Likte ikke pinnekjøtt så godt før jeg fikk det servert på Hellstrøms vis, med smørsaus over. Jeg synes sausen blir ekstra god hvis man tar litt av sjyen fra pinnekjøttet i. (Eller buljong som pinnekjøttet har kokt i, som er Hellstrøm-metoden.)

Anonymkode: 10d76...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...