AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 Trenger bare å lufte litt. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til meg selv engang. Jeg har skrevet her tidligere om at jeg valgte å gå fra mannen min. Han var utro, brukte prinsippene sine til å presse oss i en livsstil jeg ikke hadde samvittighet til for barna våre, økonomisk uansvarlig, pliktsex og diverse.. Så jeg dro. Og nå er han bare snill. Han stiller opp for barna, stiller opp for meg og hjelper til med alt. Jeg har nå blitt syk og han har hjulpet til med alt. Han er den eneste jeg er komfortabel til å ha så nært innpå. Ikke engang min egen mor får komme så nært Jeg vet at om jeg går tilbake til han, så er ingenting forandret. Det kommer til å være like dritt som før og hans valg om hvordan ting skal være er det som blir. Jeg ser jo det også når vi er sammen alle fire.. Jeg bare savner han så ekstremt mye. Jeg savner de gode stundene vi hadde sammen, og de gode stundene han sier han skal jobbe for. Han er den eneste jeg synes er fin.. Det er kanskje slik som skjer når jeg setter fornuft foran følelser, fordi jeg elsker han fortsatt, men klarer ikke tanken på at barna skal ha det sånn.. Hater følelser Anonymkode: 5bad1...88c 10
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #2 Skrevet 30. januar 2023 Alt vil passere. Husk på det. Disse følelsene vil også passere, dette er en fase som går over. Omtrent som da barna var små, og de var i den verste trassalderen. Der og da virket det helt uutholdelig, det virket som om det aldri ville ta noen ende - men plutselig var den fasen over, og en nye fase, med nye utfordringer begynte. Slik er dette også. Det vil komme andre tider senere, når dette går over. Nye tider, med nye gleder og selvsagt også nye utfordringer og problemer. Men som du kan møte med en mer innholdsrik verktøykasse enn du hadde tidligere, og som gjør at du vil kunne unngå de samme fellene som du har gått i nå. Det er en årsak for at alting skjer, og denne erfaringen skulle du få nå. Det er ikke rettferdig, og det er ikke enkelt - men det er antagelig veldig viktig. Ta lærdom av dette som du har opplevd, slik at det ikke blir forgjeves men isteden blir betydningsfull kunnskap som du kan dra nytte av senere. Og husk: Alt vil passere. Også dette som du føler nå ❤️ Anonymkode: 13304...6fd 2 5 1
Maskinfører Skrevet 30. januar 2023 #3 Skrevet 30. januar 2023 Er han ikke voldelig og du savner han kjør på han kan jo endre seg lykke til 🙂
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #4 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Alt vil passere. Husk på det. Disse følelsene vil også passere, dette er en fase som går over. Omtrent som da barna var små, og de var i den verste trassalderen. Der og da virket det helt uutholdelig, det virket som om det aldri ville ta noen ende - men plutselig var den fasen over, og en nye fase, med nye utfordringer begynte. Slik er dette også. Det vil komme andre tider senere, når dette går over. Nye tider, med nye gleder og selvsagt også nye utfordringer og problemer. Men som du kan møte med en mer innholdsrik verktøykasse enn du hadde tidligere, og som gjør at du vil kunne unngå de samme fellene som du har gått i nå. Det er en årsak for at alting skjer, og denne erfaringen skulle du få nå. Det er ikke rettferdig, og det er ikke enkelt - men det er antagelig veldig viktig. Ta lærdom av dette som du har opplevd, slik at det ikke blir forgjeves men isteden blir betydningsfull kunnskap som du kan dra nytte av senere. Og husk: Alt vil passere. Også dette som du føler nå ❤️ Anonymkode: 13304...6fd Tusen tusen takk for fine ord ❤️ jeg håper jo at dette bare er en periode hvor hodet mitt tuller med meg, at jeg snart greier å ta litt avstand. Jeg er fortsatt der at jeg sliter med å ta avgjørelser uten ham og føler jeg er utro bare jeg slår av en prat med det motsatte kjønn.. Har heldigvis lært hva jeg ikke skal ta til takke med ❤️ Maskinfører skrev (1 minutt siden): Er han ikke voldelig og du savner han kjør på han kan jo endre seg lykke til 🙂 Fungerer ikke helt slik dessverre.. :/ hadde jeg kunnet snakke med ham og vi kunne kommet til enighet, så hadde alt vært mye bedre. Han tar valg basert på seg og sitt og ikke barna.. Anonymkode: 5bad1...88c 4
Maskinfører Skrevet 30. januar 2023 #5 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen tusen takk for fine ord ❤️ jeg håper jo at dette bare er en periode hvor hodet mitt tuller med meg, at jeg snart greier å ta litt avstand. Jeg er fortsatt der at jeg sliter med å ta avgjørelser uten ham og føler jeg er utro bare jeg slår av en prat med det motsatte kjønn.. Har heldigvis lært hva jeg ikke skal ta til takke med ❤️ Fungerer ikke helt slik dessverre.. 😕 hadde jeg kunnet snakke med ham og vi kunne kommet til enighet, så hadde alt vært mye bedre. Han tar valg basert på seg og sitt og ikke barna.. Anonymkode: 5bad1...88c Hvis han har vært alene en stund har han kanskje innsett noe har du merker noen endring ? Savner du han må du enten godta han sånn han er eller finne en annen kan du leve med åssen han er ?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #6 Skrevet 30. januar 2023 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Hvis han har vært alene en stund har han kanskje innsett noe har du merker noen endring ? Savner du han må du enten godta han sånn han er eller finne en annen kan du leve med åssen han er ? Han har innsett det tror jeg.. Men han får meldinger av jenter mens vi er med hverandre. Alle planene han snakker om har han fortsatt ikke begynt å jobbe med.. Alt er bare prat. Og slik har det alltid vært. Jeg må se handling, for jeg kan leve med mye. Anonymkode: 5bad1...88c 3
Maskinfører Skrevet 30. januar 2023 #7 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han har innsett det tror jeg.. Men han får meldinger av jenter mens vi er med hverandre. Alle planene han snakker om har han fortsatt ikke begynt å jobbe med.. Alt er bare prat. Og slik har det alltid vært. Jeg må se handling, for jeg kan leve med mye. Anonymkode: 5bad1...88c Ja det er jo bra 🙂 men han er kanskje i ett annet modus i og med at han prater med andre jenter ? han har gitt ett annet inntrykk til disse jentene om at det er game over med Eks kona ? så er det kanskje ikke slik ? tror dere burde sette dere ned og snakke om disse tingene og fortelle åssen ting må være så får resten være opp til han 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #8 Skrevet 30. januar 2023 Maskinfører skrev (4 minutter siden): Ja det er jo bra 🙂 men han er kanskje i ett annet modus i og med at han prater med andre jenter ? han har gitt ett annet inntrykk til disse jentene om at det er game over med Eks kona ? så er det kanskje ikke slik ? tror dere burde sette dere ned og snakke om disse tingene og fortelle åssen ting må være så får resten være opp til han Utifra hva jeg vet, så er det ikke noe seriøst, tror ikke de vet om situasjonen hans. Han har nok alltid sagt han er singel, og vet han bruker andre navn.. Jeg får ta en prat med ham etterhvert 😊 takk for råd 💕 Anonymkode: 5bad1...88c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #9 Skrevet 30. januar 2023 Kjenner meg litt igjen i dette. Her er det bare snakk om et forhold på noen år, vi var aldri gift, men jeg kjenner at jeg savner de gode sidene hans. Har prøvd å date litt, og selv om noen også har positive sider som jeg savnet hos ham, har de gjerne også negative sider der han var "bedre", om man kan si det slik. Jeg vet også at det nok aldri vil bli bedre om jeg gikk tilbake (for han vil ha meg tilbake), men jeg tror at i det lange løp er det bedre å være alene enn å være i et forhold med en man ikke kan stole på. Tror vi bare må prøve å komme oss gjennom dette, og kanskje treffer man andre ettter hvert. Anonymkode: 2dca2...e48
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #10 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trenger bare å lufte litt. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til meg selv engang. Jeg har skrevet her tidligere om at jeg valgte å gå fra mannen min. Han var utro, brukte prinsippene sine til å presse oss i en livsstil jeg ikke hadde samvittighet til for barna våre, økonomisk uansvarlig, pliktsex og diverse.. Så jeg dro. Og nå er han bare snill. Han stiller opp for barna, stiller opp for meg og hjelper til med alt. Jeg har nå blitt syk og han har hjulpet til med alt. Han er den eneste jeg er komfortabel til å ha så nært innpå. Ikke engang min egen mor får komme så nært Jeg vet at om jeg går tilbake til han, så er ingenting forandret. Det kommer til å være like dritt som før og hans valg om hvordan ting skal være er det som blir. Jeg ser jo det også når vi er sammen alle fire.. Jeg bare savner han så ekstremt mye. Jeg savner de gode stundene vi hadde sammen, og de gode stundene han sier han skal jobbe for. Han er den eneste jeg synes er fin.. Det er kanskje slik som skjer når jeg setter fornuft foran følelser, fordi jeg elsker han fortsatt, men klarer ikke tanken på at barna skal ha det sånn.. Hater følelser Anonymkode: 5bad1...88c Du må fokusere på det som gjorde at det ikke fungerte, for det er det som vil dominere livet deres sammen. Anonymkode: 2ea60...2df 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #11 Skrevet 30. januar 2023 Uff 😕 Det er svært vanskelig å tro at sånne folk evner å forandre seg, dessverre. De setter seg selv først. Alltid. Anonymkode: 59635...50b 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #12 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner hvordan du har det, jeg savner det gode jeg hadde med med min eks, det er to år siden. Det kommer i perioder, skikkelig savn også. For hver mann jeg har datet etter det har bare føltes unaturlig, jeg var liksom så hel med min els mann.. Ekte trygghet i alle de ti årene. Brudd er inderlig vondt! Håper det gir seg for begge oss to. Anonymkode: 43147...ca6 Uff ja😢 ingen andre menn er liksom bedre.. Jeg har faktisk snakket med to stykker, hvor den ene viste seg å være et kryp, mens den andre har bare lange enetaler hvor han tror han vet alt.. Jeg føler meg så hjemme hos eksmannen min, men han er jo både min første og eneste så hva har jeg å sammenligne med.. :/ håper det samme for deg, at det gir seg snart ❤️ AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så du kan få han tilbake om du vil? Er opp til deg? Anonymkode: 43147...ca6 Det vet jeg ikke, det er det han sier. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjenner meg litt igjen i dette. Her er det bare snakk om et forhold på noen år, vi var aldri gift, men jeg kjenner at jeg savner de gode sidene hans. Har prøvd å date litt, og selv om noen også har positive sider som jeg savnet hos ham, har de gjerne også negative sider der han var "bedre", om man kan si det slik. Jeg vet også at det nok aldri vil bli bedre om jeg gikk tilbake (for han vil ha meg tilbake), men jeg tror at i det lange løp er det bedre å være alene enn å være i et forhold med en man ikke kan stole på. Tror vi bare må prøve å komme oss gjennom dette, og kanskje treffer man andre ettter hvert. Anonymkode: 2dca2...e48 Helt enig. For man står jo litt på stedet hvil i en slikt forhold også. Ikke lett å helt finne noen som er bedre heller.. AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff 😕 Det er svært vanskelig å tro at sånne folk evner å forandre seg, dessverre. De setter seg selv først. Alltid. Anonymkode: 59635...50b Nettopp det jeg tror og. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må fokusere på det som gjorde at det ikke fungerte, for det er det som vil dominere livet deres sammen. Anonymkode: 2ea60...2df Ja jeg tror det også, med mindre han tar tak i det på ordentlig. Og da er jo spørsmålet hvor lenge og om det vil vare i det hele tatt... Anonymkode: 5bad1...88c
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #13 Skrevet 1. februar 2023 Men, prøv og huske på hvordan det faktisk var og bo med denne mannen? Jeg tipper det var ganske store grunner til at du dro tilslutt? Bare ut ifra det lille jeg leser her, så høres det jo virkelig ikke bra ut... Kan du ikke bare prøve og nyte den godheten han klarer og vise deg nå? nyte det, invitere han på middag og ha et greit vennskapelig forhold til han om dere klarer det? Og vær glad for at nå, så gir han deg sine beste sider. Men, du VET jo, hans verste sider tenker jeg. Og de kommer tilbake så snart du tar han tilbake.... Tilog med nå, så vet du at han flørter med andre jenter og han har falske navn, noe han alltid pleide og ha ? Altså. Du fortjener jo bedre enn som så ! ... Synes jo ikke det beste han viser, er så himla bra eller jeg da. Men,.. Anonymkode: 0329a...ab7
TLR Skrevet 1. februar 2023 #14 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 16.06): Trenger bare å lufte litt. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til meg selv engang. Jeg har skrevet her tidligere om at jeg valgte å gå fra mannen min. Han var utro, brukte prinsippene sine til å presse oss i en livsstil jeg ikke hadde samvittighet til for barna våre, økonomisk uansvarlig, pliktsex og diverse.. Så jeg dro. Og nå er han bare snill. Han stiller opp for barna, stiller opp for meg og hjelper til med alt. Jeg har nå blitt syk og han har hjulpet til med alt. Han er den eneste jeg er komfortabel til å ha så nært innpå. Ikke engang min egen mor får komme så nært Jeg vet at om jeg går tilbake til han, så er ingenting forandret. Det kommer til å være like dritt som før og hans valg om hvordan ting skal være er det som blir. Jeg ser jo det også når vi er sammen alle fire.. Jeg bare savner han så ekstremt mye. Jeg savner de gode stundene vi hadde sammen, og de gode stundene han sier han skal jobbe for. Han er den eneste jeg synes er fin.. Det er kanskje slik som skjer når jeg setter fornuft foran følelser, fordi jeg elsker han fortsatt, men klarer ikke tanken på at barna skal ha det sånn.. Hater følelser Anonymkode: 5bad1...88c Jeg forstår deg. Men jeg tror at gamle problemer vil komme tilbake. Kjempefint at han viser omsorg for deg men hvis du går tilbake til han kanskje du blir såra på nytt. Det er et ordtak som heter utro engang alltid utro.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #15 Skrevet 1. februar 2023 Hadde det sånn med eksen etter brudd jeg også. Følte ingen kunne måle seg. Og når vi også måtte ha kontakt pga barna var det vanskelig å gå videre når han sa alle de rette tingene (ikke så mye handling her heller). Han var utro, økonomisk rotete og tok aldri ansvar for noe. Alt var alle andre sin feil og han og hans behov kom først. Datet en del likevel etter bruddet. Og sammenlignet alle med han og følte ingen nådde opp. Spesielt sexen var ikke like bra. Noe som ikke var så rart mtp at vi hadde vært sammen i 12 år. Da kjenner man hverandres kropper og hva man liker osv. Etter 4 år så traff jeg en jeg falt for ved første blikk. I starten var det litt rart. Følte liksom for å snakke og dele ting med eksen fortsatt. Litt som en venn jeg savnet. Men heldigvis så fylte min nye mann alle savn i meg. Og hjalp meg å heale en del traumer jeg hadde fra eksen. Kjæresten min er moden på en helt annen måte enn eksen. Han tar ansvar for unger og økonomi, og har ingen problemer med å snakke og ordne opp i problemer vi møter på i parforholdet. Han hverken ser på eller flørter med andre og har stor respekt for meg og vårt forhold. Noe eksen ikke hadde. Den dag i dag skjønner jeg ikke de tankene jeg hadde om at ingen kunne måle seg med eksen. Jeg ser nå at veldig mange kan det. Men jeg var blendet av det trygge og kjente. Jeg savner han ikke LITT lenger. Og føler ingen tiltrekning til han lenger heldigvis. Greier å se han for hva han faktisk er nå. Du kommer dit du også TS❤️ Mitt råd til deg er å kutte kontakten ned til et minimum. Det er lettere å komme seg videre uten å bli minnet på det trygge og kjente hele tiden. Anonymkode: 3793f...f48
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #16 Skrevet 1. februar 2023 Egentlig litt godt å se at ikke alle hater eksen sin. Trodde nesten jeg var den eneste som ikke gjorde det. Selv etter fem år går det ikke en dag uten at jeg tenker på henne. Det er ikke like vondt som de første to årene, men det føles fortsatt som mitt livs største nederlag at vi ga opp etter nesten 20 år sammen. Hun har siden tatt tak i problemene som gjorde at jeg til slutt gikk. Hun har det bedre og har truffet en skikkelig bra fyr, og jeg ønsker dem alt godt, men jeg klarer ikke slippe tanken på om jeg eller vi kunne gjort noe annerledes. Flyttet til en annen by og byttet jobb for å få alt litt mer på avstand. Trodde det ville gå over av seg selv når jeg traff noen andre, men det har det ikke gjort. Ikke helt i alle fall. Lurer på om det vil være sånn bestandig. Kanskje er det straff som fortjent for at jeg ikke greide det. Beklager å kuppe tråden, måtte bare få det ut. Anonymkode: 793c2...338 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #17 Skrevet 2. februar 2023 Jeg hater ikke eksen min, men det er vanskelig å tilgi at han gikk og ikke minst det han sa da han gjorde det. Jeg savner jo iblant det jeg husker fra da han var god mot meg, elsket meg, fine samtaler, fantastis...k sex. Jeg vet ikke hvorfor han sluttet å elske meg, og heller ikke sa det, men lot meg utvikle angst og uro. Jeg lært at han er en godværsmann og ikke til å stole på, han har nok lært noe av bruddet, men ikke nok . Kommer aldri til å falle for ham igjen. Anonymkode: 72919...6b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå