AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 I helgen var jeg ute med jobben (jente i midten av 20-årene) Det er første gang jeg har vært ute på veldig lenge. Jeg hadde det gøy og ble utrolig full. Når jeg våknet opp dagen etter kom jeg på at jeg hadde kysset med en kvinnelig kollega av meg. Jeg ble ufattelig kvalm fordi jeg er forlovet med verdens beste mann som jeg elsker mer enn noe annet. Når jeg skjønte st dette ville jeg ikke fortelle han om så skjønte jeg at jeg måtte si det. Jeg sa det derfor med engang. Han slo opp med meg fordi dette er noe vi har satt en grense på fra før. Et stor tillitsbrudd. Til slutt sa han at vi kunne prøve igjen. Noe jeg satt utrolig stor pris på. Jeg vet at jeg aldri kommer til å tillatte meg selv å gjøre samme feilen igjen. Og jeg er ufattelig kvalm og skuffet over meg selv. Når jeg kom på jobb i dag kommer det frem at vi har klinte flere ganger denne kvelden. Noe jeg ikke husker. Jeg gikk hjem for å fortelle hva som hadde skjedd fordi jeg vet at om vi skal klare å bygge opp tilliten må alt på bordet. Han er selvfølgelig utrolig såret og lei seg. Noe jeg skjønn veldig godt. Han har ingen tillit til meg og ville ikke fortsette mer. Jeg må ha respekt for hans følelser. Men jeg vet med 100% sikkerhet at dette kommer aldri til å gjenta seg i noen som helst form. Jeg er helt knust over at jeg har satt familien min i fare. Det jeg lurer på er om dette er mulig å tilgi. Det er ingenting jeg heller ønsker enn å få dette til å fungere. Jeg er villig til å gi alt. Jeg trenger noen tips til hva jeg kan gjøre for å bygge opp tillit og vise han at jeg elsker han mer enn noe annet og at jeg aldri noen sinne kommer til å gjøre samme feil igjen. Jeg elsker han mer enn alt. Anonymkode: d2da0...459 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #2 Skrevet 30. januar 2023 Hvorfor forteller du dette til ham? Og må han vite alle detaljer? Anonymkode: f19cd...d94 11 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #3 Skrevet 30. januar 2023 Det burde ha holdt med å si det den første gangen. Du hadde ikke trengt å legge alt på bordet, om ikke han spurte om det. Anonymkode: 2a412...930 14
Kaisada Skrevet 30. januar 2023 #4 Skrevet 30. januar 2023 Jeg har en regel, kolleger og alkohol skal aldri blandes i store mengder. Har sett så mange forhold ryke, pinlige situasjoner og sosial utestenging etter jobbfester som har gått litt over styr for noen. Jeg tror jeg ville holdt meg tilnærmet edru på fremtidens kollegafester for å vise meg tilliten verdig. 9 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #5 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor forteller du dette til ham? Og må han vite alle detaljer? Anonymkode: f19cd...d94 Ved å være brutalt ærlig oppnår hun flere ting. Hun viser med all tydelighet at hun angrer og vil bygge opp tillit. At HAN er hennes fokus må og hun vil fikse han. Hun unngår trickle truth. Minimering, unnlater å nevne for å fremstå bedre, eller skåne hans følelser. Det har ødelagt fler forhold en utroskap. Hun unngår at nye momenter kommer frem de neste ukene slik at han må forholde seg til nye sannheter kontinuerlig. Det fører dem bare tilbake til start gang etter gang. Det vil føre til at hun , endelig, etter 3-6mnd har fortalt alt. Då tror han at hun fortsatt holder ting skjult og tilliten vil aldri komme tilbake. Enten er hun brutalt ærlig ellers så kan hun pakke sammen å avslutte. Bra TS. Du gjør det beste ut av en dritt situasjon. Anonymkode: 0500a...a64 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #6 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det burde ha holdt med å si det den første gangen. Du hadde ikke trengt å legge alt på bordet, om ikke han spurte om det. Anonymkode: 2a412...930 Nei. For å skjule ting gjør underverker når tilliten skal gjennoppbygges. Ikke bare utro, men legg løgner til på CV. Hva er det neste, skylde på han fordi han så alt for mye fotball forrige uke og hun ikke følte seg sett. Klassisk flytte skyld. Google DARVO og du ser fremgangsmåten til de fleste utro. Anonymkode: 0500a...a64 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #7 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor forteller du dette til ham? Og må han vite alle detaljer? Anonymkode: f19cd...d94 Burde hun kun svare på spesifikke spørsmål, stilt på en slik måte at hun ikke juger samtidig som han ikke skal vite hva som skjedde?? Han: Hadde dere sex på lørdag?? TS hadde sex , men det var etter 12, derfor teknisk sett søndag. Og TS svarer nei. Hun har ikke løyet, eller??? Anonymkode: 0500a...a64
Eva-Lena Skrevet 30. januar 2023 #8 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): I helgen var jeg ute med jobben (jente i midten av 20-årene) Det er første gang jeg har vært ute på veldig lenge. Jeg hadde det gøy og ble utrolig full. Når jeg våknet opp dagen etter kom jeg på at jeg hadde kysset med en kvinnelig kollega av meg. Jeg ble ufattelig kvalm fordi jeg er forlovet med verdens beste mann som jeg elsker mer enn noe annet. Når jeg skjønte st dette ville jeg ikke fortelle han om så skjønte jeg at jeg måtte si det. Jeg sa det derfor med engang. Han slo opp med meg fordi dette er noe vi har satt en grense på fra før. Et stor tillitsbrudd. Til slutt sa han at vi kunne prøve igjen. Noe jeg satt utrolig stor pris på. Jeg vet at jeg aldri kommer til å tillatte meg selv å gjøre samme feilen igjen. Og jeg er ufattelig kvalm og skuffet over meg selv. Når jeg kom på jobb i dag kommer det frem at vi har klinte flere ganger denne kvelden. Noe jeg ikke husker. Jeg gikk hjem for å fortelle hva som hadde skjedd fordi jeg vet at om vi skal klare å bygge opp tilliten må alt på bordet. Han er selvfølgelig utrolig såret og lei seg. Noe jeg skjønn veldig godt. Han har ingen tillit til meg og ville ikke fortsette mer. Jeg må ha respekt for hans følelser. Men jeg vet med 100% sikkerhet at dette kommer aldri til å gjenta seg i noen som helst form. Jeg er helt knust over at jeg har satt familien min i fare. Det jeg lurer på er om dette er mulig å tilgi. Det er ingenting jeg heller ønsker enn å få dette til å fungere. Jeg er villig til å gi alt. Jeg trenger noen tips til hva jeg kan gjøre for å bygge opp tillit og vise han at jeg elsker han mer enn noe annet og at jeg aldri noen sinne kommer til å gjøre samme feil igjen. Jeg elsker han mer enn alt. Anonymkode: d2da0...459 Jeg hadde aldri tilgitt dette, så jeg forstår han 100%. La han være i fred så han kan finne ei som ikke oppfører seg som deg.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #9 Skrevet 30. januar 2023 For å forsøke å redde forholdet mitt så vet jeg at jeg må være helt ærlig. Om han ønsker å tilgi meg må vi bygge opp tilliten til hverandre igjen. Da må jeg være helt ærlig med han. Det er eneste riktige måten å gjøre det på som gjør at vi kan komme oss gjennom dette. Det er tross alt det som er målet mitt. Jeg vil at vi skal sitte om 50år og tenke at vi er så ufattelig glad for at vi klarte å komme oss gjennom det. Anonymkode: d2da0...459
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #10 Skrevet 30. januar 2023 Eva-Lena skrev (6 minutter siden): Jeg hadde aldri tilgitt dette, så jeg forstår han 100%. La han være i fred så han kan finne ei som ikke oppfører seg som deg. Jeg forstår han veldig godt også. Men det vi har er for bra til at jeg ikke skal kjempe for å få det til å fungere. Også er det selvfølgelig opp til han om han ønsker det eller ikke. Anonymkode: d2da0...459
Eva-Lena Skrevet 30. januar 2023 #11 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg forstår han veldig godt også. Men det vi har er for bra til at jeg ikke skal kjempe for å få det til å fungere. Også er det selvfølgelig opp til han om han ønsker det eller ikke. Anonymkode: d2da0...459 Hadde forholdet deres vært så bra som du sier, så hadde du ikke gjort det du gjorde. Så det du sier kjøper jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #12 Skrevet 30. januar 2023 Han er sikkert bare sjalu fordi han ikke fikk være med på kyssingen. Foreslå trekant så blir det bra igjen. Anonymkode: 9a413...392 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #13 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): For å forsøke å redde forholdet mitt så vet jeg at jeg må være helt ærlig. Om han ønsker å tilgi meg må vi bygge opp tilliten til hverandre igjen. Da må jeg være helt ærlig med han. Det er eneste riktige måten å gjøre det på som gjør at vi kan komme oss gjennom dette. Det er tross alt det som er målet mitt. Jeg vil at vi skal sitte om 50år og tenke at vi er så ufattelig glad for at vi klarte å komme oss gjennom det. Anonymkode: d2da0...459 Jeg er enig med deg i at ærlighet er eneste veien for å bygge opp igjen forholdet. Men jeg tror det er en ting til du må ta til deg og i praksis vise at du gjør - og det er at du ikke kan drikke deg full mer. For når du drikker deg full, da får du hull i hukommelsen og du gjør ting du ikke ville gjort i edru tilstand. Dvs. du tåler ikke å drikke. Og, du kan ikke stole på deg selv når du drikker. Da blir det et spørsmål om dette er noe du er villig til å gjøre, kanskje for resten av ditt liv? Om du har kontroll hvis du drikker en eller maks to enheter kan du kanskje drikke det til mat. Men om en eller to enheter får deg til å miste kontroll på drikkingen, da bør du ikke drikke i det hele tatt. Anonymkode: 5ef7b...605 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #14 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er enig med deg i at ærlighet er eneste veien for å bygge opp igjen forholdet. Men jeg tror det er en ting til du må ta til deg og i praksis vise at du gjør - og det er at du ikke kan drikke deg full mer. For når du drikker deg full, da får du hull i hukommelsen og du gjør ting du ikke ville gjort i edru tilstand. Dvs. du tåler ikke å drikke. Og, du kan ikke stole på deg selv når du drikker. Da blir det et spørsmål om dette er noe du er villig til å gjøre, kanskje for resten av ditt liv? Om du har kontroll hvis du drikker en eller maks to enheter kan du kanskje drikke det til mat. Men om en eller to enheter får deg til å miste kontroll på drikkingen, da bør du ikke drikke i det hele tatt. Anonymkode: 5ef7b...605 Jeg har ingenting i mot å legge alkohol på hyllen, også om det skulle gjelde resten av livet. Jeg drikker veldig sjeldent fra før av, kanskje 2-3 ganger i året. Jeg er også villig til å bytte jobb om det skulle hjelpe. Har sagt ifra om at jeg er villig til å gjøre alt for å bygge opp igjen tilliten. Jeg ble utrolig kvalm når jeg innså hva jeg hadde gjort. Anonymkode: d2da0...459
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #15 Skrevet 30. januar 2023 Men om du ikke husker at dere klinte flere ganger, hvordan vet du da at det er sant? Det kan jo tenkes at det bare er andre som overdriver hendelsen. Om det er noe å tilgi kommer helt an på personen som skal tilgi. Jeg hadde syntes at det hadde vært veldig vondt om min forlovede hadde klint med noen andre på fest. Ville nok ikke trodd på vedkommende om han sa at det aldri skulle gjenta seg. Så da hadde jeg måtte funnet ut om jeg ville fortsatt forholdet og tåle at samme hendelse kan gjenta seg flere ganger, eller om det vil bli for vanskelig for meg å ikke kubbe stole på typen neste gang han skulle på jobbfest og tenke på at han muligens kliner med andre igjen. Om noe kan du love å ikke dra på jobbfest igjen, om du ønsker tilliten hans tilbake. Anonymkode: d141a...263
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #16 Skrevet 30. januar 2023 Er du en kvinne som har kysset en kvinne, og den mannlige samboeren din er sur og vil gjøre det slutt, pga mistet tilliten til deg???😳😳😳 Anonymkode: 3540a...55b 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #17 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du en kvinne som har kysset en kvinne, og den mannlige samboeren din er sur og vil gjøre det slutt, pga mistet tilliten til deg???😳😳😳 Anonymkode: 3540a...55b Ja. Men husk at dette er noe vi har snakket om tidligere og satt en grense på at skal telle som utroskap. Han mener at det er utroskap på lik linje som om jeg hadde kysset en mann fordi der handler om at jeg kysser noen andre enn han. Anonymkode: d2da0...459
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #18 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men om du ikke husker at dere klinte flere ganger, hvordan vet du da at det er sant? Det kan jo tenkes at det bare er andre som overdriver hendelsen. Om det er noe å tilgi kommer helt an på personen som skal tilgi. Jeg hadde syntes at det hadde vært veldig vondt om min forlovede hadde klint med noen andre på fest. Ville nok ikke trodd på vedkommende om han sa at det aldri skulle gjenta seg. Så da hadde jeg måtte funnet ut om jeg ville fortsatt forholdet og tåle at samme hendelse kan gjenta seg flere ganger, eller om det vil bli for vanskelig for meg å ikke kubbe stole på typen neste gang han skulle på jobbfest og tenke på at han muligens kliner med andre igjen. Om noe kan du love å ikke dra på jobbfest igjen, om du ønsker tilliten hans tilbake. Anonymkode: d141a...263 Jeg har ikke behov for å delta i sosiale ting med de jeg jobber med. Så det er heller ingen problem. Anonymkode: d2da0...459
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #19 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Men husk at dette er noe vi har snakket om tidligere og satt en grense på at skal telle som utroskap. Han mener at det er utroskap på lik linje som om jeg hadde kysset en mann fordi der handler om at jeg kysser noen andre enn han. Anonymkode: d2da0...459 Da er han etter min mening kontrollerende. Hadde jeg kysset en kvinne, og typen hadde blitt sur, hadde jeg trodd det var noe alvorlig galt med han. Han tøyer dine grenser. Du legger deg paddeflat, og er villig til å skifte jobb? For et jentekyss? Han er sjalu, kontrollerende og en stor idiot! Anonymkode: 3540a...55b 1 1
Maskinfører Skrevet 30. januar 2023 #20 Skrevet 30. januar 2023 Hadde det vært en gutt/mann så hadde jeg skjønt at han gjorde det slutt men en kvinne ?? trodde han kjente deg bedre enn som så 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå