Gå til innhold

Sykdom i forholdt til dagpenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått utbetalt halvparten så mye som jeg forventet?? Men har vært syk (dagpenger) får man ikke utbetalt dagpenger de dagene man har vært syk?

Anonymkode: 786d3...094

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du får ikke dagpenger. Men du kan få sykepenger for de dagene du er syk. Hør med NAV om hvordan du får dem.

Anonymkode: 650d1...d76

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nei du får ikke dagpenger. Men du kan få sykepenger for de dagene du er syk. Hør med NAV om hvordan du får dem.

Anonymkode: 650d1...d76

De sa at jeg kunne få de utbetalt av arbeidsgiver, da det er arbeidsgiver som skal betale de første 16 dagene. Vil det si at jeg må vente på lønnskjøring da? 

Skrevet

Har du dagpenger har du vel ingen arbeidsgiver? 

Skrevet

Nei. Melder du seg syk på meldekortet, så får du ikke dagpenger for den dagen. Da må du vente på lønnskjøring, men du burde hatt sykemelding for de dagene du er syk og ikke er på jobb hvis du jobber deltid. For du får bare sykepenger fra arbeidsgiver for de dagene du skulle ha vært på jobb hvis du har rett på det. 

Anonymkode: 36c9f...52c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Melder du seg syk på meldekortet, så får du ikke dagpenger for den dagen. Da må du vente på lønnskjøring, men du burde hatt sykemelding for de dagene du er syk og ikke er på jobb hvis du jobber deltid. For du får bare sykepenger fra arbeidsgiver for de dagene du skulle ha vært på jobb hvis du har rett på det. 

Jeg har fått 3+11 dagers sykmelding (ble først sykmeldt i 3 dager, men siden jeg ble verre så fikk jeg utvidet den i 11 dager). NAV mente at arbeidsgiver betaler de 16 dagene jeg var borte, men det stemmer slik du sier at hvis jeg jobber deltid, så får jeg kun betalt for de dagene jeg egentlig skulle ha jobbet. Hvordan gjør jeg det med resterende dager?

Skrevet
smilo skrev (20 minutter siden):

Har du dagpenger har du vel ingen arbeidsgiver? 

Jo, jeg er både arbeidstaker og arbeidssøker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har fått 3+11 dagers sykmelding (ble først sykmeldt i 3 dager, men siden jeg ble verre så fikk jeg utvidet den i 11 dager). NAV mente at arbeidsgiver betaler de 16 dagene jeg var borte, men det stemmer slik du sier at hvis jeg jobber deltid, så får jeg kun betalt for de dagene jeg egentlig skulle ha jobbet. Hvordan gjør jeg det med resterende dager?

Da burde du fått to sykemeldinger. En til arbeidsgiver som arbeidstaker og en til nav som arbeidssøker. "Be legen om å få to sykmeldinger. De to sykmeldingene fører til hver sin søknad om sykepenger – én som sykmeldt fra jobben din og én som permittert. Vi trenger de to ulike søknadene for å beregne sykepengene dine riktig." https://www.nav.no/sykmeldt-og-permittert

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...