Rockesola Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 Barnet er 4år og eeeelsker smokken. Brukes kun om natten, aldri på dagtid. Hun blir storesøster i mai, og vi tenker på smokkeslutt. Er det best å slutte i god tid før baby, slik at hun ikke blir sjalu på om baby bruker smokk? Eller er det best å beholde smokken som trygghet til den nye familiedynamikken er godt satt?
forkjølajente Skrevet 30. januar 2023 #2 Skrevet 30. januar 2023 Jeg ville ha sluttet med smokken nå før hun blir storesøster, ellers blir hun veldig gammel før hun skal slutte. Det er på høy tid. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #3 Skrevet 30. januar 2023 I den alderen ville jeg sluttet lenge før babyen kommer, ellers blir det "urettferdig at babyen får ha smukk og ikke jeg" de neste 2 årene. Vi sluttet veldig brått med smukk da jenta mi var nesten 4 år og fikk utslett rundt munnen en dag, det ble gråting første kvelden, 5 minutter sutring neste kveld og så var smukken glemt. Skulle ha tatt den mye tidligere. Anonymkode: a224e...221 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #4 Skrevet 30. januar 2023 Som de andre sier, avvenn før. (Helst så snart som mulig. Ikke bra for tennene til en fireåring å fortsatt sove med smukk.) Anonymkode: dc885...35e 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #5 Skrevet 30. januar 2023 Slutt med smokken nå, uavhengig av småsøsken. Anonymkode: 3b6b1...e23
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #6 Skrevet 30. januar 2023 Siden barnet er såpass stor, ville jeg sluttet med smokken nå, i god tid før babyen kommer. Hvis ikke kan de ta veldig lang tid før hun slutter. Anonymkode: 5e824...93b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå