Gå til innhold

Smokkeslutt før eller etter nytt lillesøsken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er 4år og eeeelsker smokken. Brukes kun om natten, aldri på dagtid. Hun blir storesøster i mai, og vi tenker på smokkeslutt. Er det best å slutte i god tid før baby, slik at hun ikke blir sjalu på om baby bruker smokk? Eller er det best å beholde smokken som trygghet til den nye familiedynamikken er godt satt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha sluttet med smokken nå før hun blir storesøster, ellers blir hun veldig gammel før hun skal slutte. Det er på høy tid.

• Liker 2
Skrevet

I den alderen ville jeg sluttet lenge før babyen kommer, ellers blir det "urettferdig at babyen får ha smukk og ikke jeg" de neste 2 årene.

Vi sluttet veldig brått med smukk da jenta mi var nesten 4 år og fikk utslett rundt munnen en dag, det ble gråting første kvelden, 5 minutter sutring neste kveld og så var smukken glemt. Skulle ha tatt den mye tidligere. 

Anonymkode: a224e...221

• Liker 2
Skrevet

Som de andre sier, avvenn før. (Helst så snart som mulig. Ikke bra for tennene til en fireåring å fortsatt sove med smukk.)

Anonymkode: dc885...35e

• Liker 1
Skrevet

Slutt med smokken nå, uavhengig av småsøsken. 

Anonymkode: 3b6b1...e23

Skrevet

Siden barnet er såpass stor, ville jeg sluttet med smokken nå, i god tid før babyen kommer. Hvis ikke kan de ta veldig lang tid før hun slutter.

Anonymkode: 5e824...93b

• Liker 1
Skrevet

Enig med de andre, slutt nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...