AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 Jeg skal etter hvert søkes inn på gruppeenheten hos DPS. Ble diagnotisert med unnvikende personlighetsforstyrrelse i høst, og fikk da høre om tilbudet av psykologen som jeg allerede går til. De har tydeligvis en egen gruppe for diagnosen, og jeg får rett på å være der i opp til 2 år så vidt jeg forsto. Så jeg lurer på om det er noen som har erfaring med gruppeenheten? Er de som jobber der flinke? Følte dere at dere ble bedre av å gå til en gruppe? Hvordan var det å være i åpen gruppe, var det veldig forstyrrende? Og andre ting som er relevante, håper det kan føles litt tryggere ut å starte der om jeg vet mer om hvordan det kan bli å gå dit. Anonymkode: 49be7...6a3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 Er du ute etter erfaringer med en spesiell DPS, eller generelt? Hvor flinke de som jobber der er varierer jo fra sted til sted.. Anonymkode: c6450...a31
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Jeg fikk diagnosen blandet personlighetsforstyrrelse, med mest engstelig/ unnvikende trekk. Fikk plass på en gruppe som het kunst og utrykks terapi. Det var helt ok, måtte avslutte pga studier. Hvilke type gruppe har du fått tilbud om ? Anonymkode: 096a9...29d
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Er du ute etter erfaringer med en spesiell DPS, eller generelt? Hvor flinke de som jobber der er varierer jo fra sted til sted.. Anonymkode: c6450...a31 Sant nok, bare tenkte at DPS har et overordnet opplegg, så tenkte mest generelt. Har jo vært borti både dårligere og kjempeflinke selv på samme DPS, men antar at de på gruppeenheten har mer spesialutdannelse og større forståelse for personlighetsforstyrrelser og bedre kan behandle dem. Alle har jo egne erfaringer så er uansett nyttig for meg om de som kan fortelle om sin egen opplevelse forteller noe om hvor mye de trivdes med psykologene etc da det er ekstra viktig å føle seg trygg og forstått når man har en pf. 47 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk diagnosen blandet personlighetsforstyrrelse, med mest engstelig/ unnvikende trekk. Fikk plass på en gruppe som het kunst og utrykks terapi. Det var helt ok, måtte avslutte pga studier. Hvilke type gruppe har du fått tilbud om ? Anonymkode: 096a9...29d Hørtes interessant ut, tror jeg kommer til en mentaliseringsbasert gruppe. Visste ikke at det fantes flere forskjellige. Anonymkode: 49be7...6a3
Tradegy Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Det beste er å gjøre sine egne erfaringer, for alle er så innmari forskjellige. Men det er gi og ta. Er man motivert, er det veldig mye trygghet/mot å hente i å lytte og lære av andre Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå