AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 Flere enn meg som alltid har forhøyet crp når man tar blodprøver? De siste 9 årene når det har vært tatt blodprøver sporadisk (hadde mye jernmangel og dertil hørende vitaminmangel) så har crp alltid vært forhøyet, sånn at legen har spurt om jeg var forkjølet. Det har jeg aldri vært når prøvene har vært tatt. Det laveste jeg har hatt er 8, men stort sett ligger det på 14-19. Det er jo ikke høyt i den forstand, men det er alltid merket rødt fordi det er over 5.... Noen som har fått noen forklaring, eventuelt? Anonymkode: 097d6...945
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #2 Skrevet 30. januar 2023 Må legge til at det kan ha vært sånn før også uten at jeg husker det, men det er fra 2014 jeg ser når jeg logger inn på Fürst.... Anonymkode: 097d6...945
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #3 Skrevet 30. januar 2023 Lavgradig inflammasjon, er det ikke det de kaller det? Kan være mange årsaker til, men noen ting kan du jo tenke over mtp. livsstil, stress, søvn, kosthold, etc. Finner mye podcaster og annet materiale om inflammasjon hvis du søker litt. Anonymkode: 873d3...90d
Blåjojo Skrevet 30. januar 2023 #4 Skrevet 30. januar 2023 Har du noen autoimmune sykdommer? Jeg har også alltid forhøyet crp, pga. div. autoimmune sykdommer. Har ikke vært under 5 de siste 5 årene i alle fall. Før det målte jeg crp kun når jeg var syk.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #5 Skrevet 30. januar 2023 De siste 14 årene, så langt tilbake min fastlege har tilgang til blodprøvene mine, så har jeg alltid hatt forhøyet crp. Ligger alltid en plass mellom 5-19. Sliter med d-vitamin mangel og til tider lave folat nivåer. Da jeg var barn hadde jeg lave jernnivåer. Legen har ingen forklaring. Anonymkode: 01a80...571
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå