Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2005 #21 Skrevet 23. desember 2005 ok, jeg skjønner problemstillingen. Det er nok litt tett hos oss. Er dette noe vi kan ordne med selv? Er det noe som kan byttes ut oppe på loftet av rør eller likn? Eller må vi tilkalle et firma som driver med dette? Vi har ikke bodd her så veldig lenge, er dette noe som kan dekkes av eierskifteforsikringen som selgeren tegnet?
Gjest HB Skrevet 23. desember 2005 #22 Skrevet 23. desember 2005 Å bytte takplater bør dere nok klare selv dersom du synes det er nødvendig. Det kan kanskje være lurt å se an litt om dere får bukt med problemet før dere bytter slik at dere ikke må bytte en gang til. Det er ikke sikkert det er nødvendig å bytte noe på loftet, men det kan være lurt å legge isolasjon rundt. Det klarer dere fint selv. Litt avhengig av festemetoden på kanalen så kan dere jo se om dere får demontert den for å tørke skikkelig inni. Er den hel (uten hull) og den ikke virker gjengrodd inni er det ikke noe poeng å bytte den. Det er nok mye av dette dere kan gjøre selv, for det er jo ikke så strengt når det gjelder luft som når det gjelder vann og strøm. Med mindre det er store feilmonteringer tror jeg ikke dere får igjen noe på eierskifteforsikringen. Det er jo egentlig deres feil som ikke har hatt på viften. Hilsen Lille meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå