Gå til innhold

Har du klart kjøpestopp i januar og hva er din motivasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarte det - kjøpt kun mat og husholdningsartikler :) Men jeg kløøøør etter å kjøpe garn til nye prosjekter. Enn så lenge bruker jeg av restlageret. Tenker jeg klarer ferbuar også. Hva er din motivasjon? Min er at jeg føler meg mer strukturert, får rydda opp litt og brukt det jeg har OG at jeg sparer penger.

Anonymkode: 1735a...815

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke, har unger :P

Anonymkode: 51722...b53

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke hatt noe uttalt mål om å ha kjøpestopp, men jeg pleier alltid å prøve å begrense meg i januar, ettersom desember er full av innkjøp.

Men jammen har jeg ikke brukt en eneste  krone utenom på matbutikker. Det var ikke verst! 😁

Anonymkode: f115f...60d

• Liker 2
Skrevet

ja, bortsett fra at det ble ny bil

Anonymkode: 26b8a...cda

Skrevet

Har hatt kjøpestopp i 5 år. Handler kun tøy når noe er oppbrukt f.eks. Når man først har hoppet av konsum-bølgen så er det ganske lett å fortsette.

Anonymkode: 6cc28...378

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jepp, bortsett fra bursdagsgave til ene barnet

Skrevet

Jepp, har det hele året. Eller low buy da. Kun veldig godt planlagte og gjennomtenkte kjøp. 

Trenger jeg det, eller har jeg noe annet som kan brukes?

Kan det vente?

Kan det kjøpes brukt?

Vil det gjøre livet mitt enklere?

Skriv en ønskeliste hver gang du har lyst på noe. Om du fortsatt tenker på tingen etter 30 dager og faktisk har bruk for det, først da kjøper du. Det var veldig nyttig for meg i starten.

Denne mnd kjøpte jeg en sportsklokke jeg har tenkt på i ett år. Den er nyttig i hverdagen min og gjør livet enklere. Har ikke noen videre planer for innkjøp nå, pengene spares heller :)

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil si tja. 

I januar-februar gjør jeg alltid en innsats for å spise ned lagre av tørrvarer og fryser, samt siste rest av rotgrønnsaker. Så ser ut til at jeg havner på ca 1000 totalt for mat til familien i januar. 

Ting til huset kjøper jeg etter behov.

Klær og smykker kjøper jeg når jeg kommer over noe fint, og har alltid et øye på salget, så der har det blitt 2-3 ting. 

Anonymkode: 6dd1c...4a4

Skrevet

Nei, røk på januarsalg på yttertøy til barnet. Det var forsåvidt greit, fornuftig å kjøpe dress og regntøy på salg(50-70% rabatt). Men har troen på februar ang. mindre kjøping😁

Anonymkode: 13c99...2e2

Skrevet

Har ingen planer om det, og har handlet for nesten 40.000 denne måneden. Blir mindre i februar vil jeg tro, men blir nok langt i fra null.

Anonymkode: f0753...943

Skrevet

Glemte motivasjon;

jeg kjøper bulk og har en del lagret. Innimellom er jeg dårlig på å rotere, og best før dato nærmer seg, så i januar gjør jeg en sortering og finner frem alt som går ut de neste månedene. Innimellom er det feilkjøp eller ting vi er lei av, og da er det greit å utfordre seg selv til å bruke opp. 

Anonymkode: 6dd1c...4a4

Skrevet

Motivasjon: Ingen penger til overs😁De pengene går til strømregninger😬

Anonymkode: 52c43...529

Skrevet

Ja! Eller dvs jeg kjøpte to plakater på Desenio i dag, har hatt en stor tom vegg i stua i 2 år og nå fant jeg med 40% rabatt. 

motivasjonen er å fylle opp igjen kontoene etter en dyr høst og en inntekt redusert med 400k i året pga AAP.

Anonymkode: 11705...ad4

Skrevet

Her er det ingen kjøpestopp. Jeg er heller veldig fornøyd når jeg får kjøpt inn klær og utstyr som jeg og barna trenger. Synes det er mye arbeid å skulle handle for fire personer, hvorav tre av de er barn i vekst. Ting til meg selv blir utsatt og utsatt og utsatt.. 

Anonymkode: f2b92...49b

Skrevet

Gikk fint, helt til jeg så barneklær på salg🙈er jo bedre å kjøpe det nå på januarsalget når man uansett må ha klær. Men fra nå av er det stopp. Ko. Også tidenes strømregning i dag så har ikke mye valg enn å være skikkelig gnien fremover. Og med matpriser som skal gå opp enda mer så er jeg spent på hvordan dette blir de kommende mnder.. 

Anonymkode: f7233...058

Skrevet

"Motivasjonen" er jo tom konto, da... Men har ikke hatt 100% kjøpestopp. Det jeg kan huske å ha kjøpt (unntatt mat/dagligvare): skisko og en del klær til eldstebarnet som vokser som et uvær (skisko til 99 kr på Fretex, og ellers 25 plagg klær for rundt 500 kr totalt, litt på salg og mest brukt), og 4 klesplagg til meg selv (120 kr totalt, også brukt). 

Har brukt halvparten så mye penger på mat i januar som en gjennomsnittsmåned tidligere, det skyldes nok i stor grad at vi har brukt av ting fra fryser og bod istedenfor å kjøpe inn nytt siden det ikke har vært noen gode tilbud. 

Skrevet

Kjøper bare når jeg trenger noe og nå er det ingenting jeg trenger. 

Skrevet

Ikke helt stoppeshop, men har holdt meg til budsjett. Klarte meg veldig bra i forhold til matbudsjett og har fortsatt mye i fryseren. Må bare planlegge godt fremover så tror jeg februar kan bli enda bedre. 

Anonymkode: 42870...030

Skrevet

Jeg har vel ikke bevisst hatt direkte kjøpestopp, men har brukt langt mindre ja, sikkert påvirket av alt i media:p Kun kjøpt dagligvarer og apotekvarer, eneste at jeg spiste ute på bryllupsdagen nå i januar. Jeg er jo heldig siden jeg tjener såpass godt at jeg ikke må gjøre noen tiltak for å unngå å gå i minus, men gjør det nå likevel.

Anonymkode: 70360...7ed

Skrevet

Har ikke helt skjønt dette kjøpestopp-greiene.

Jeg kjøper jo aldri noe om jeg ikke trenger det. Er jeg tom for noe jeg trenger så kjøper jeg påfyll av det. 

Kan man heller ikke kjøpe det man trenger da ved kjøpestopp?

Anonymkode: fc928...bda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...