Gå til innhold

Truffet en kjekk mann

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

som er koselig å være sammen med. Vi har det alltid hyggelig og gøy sammen.

Men han liker meg veldig godt, og har lyst til at vi skal bli kjærester, at vi skal kose, ha sex og overnatte.

Jeg vil ikke ha sex, og vil ikke bli kjæreste. Men jeg har det veldig kjekt med ham, så vil jo gjerne være med ham.

Men er det rett av meg å være med ham når jeg ikke ser noen fremtid sammen? Jeg har vært åpen og sagt det til ham, men han ønsker å være med meg for det. Han har vel et håp om noe mer. Så skal jeg det?

Hva synes du?

Endret av exictence
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 9643e...0b3

• Liker 1
Skrevet

Hvor traff du han da?

Anonymkode: b4c6f...695

Skrevet

Du må gjøre det som føles rett for deg.

• Liker 1
Skrevet
exictence skrev (5 minutter siden):

Men han liker meg veldig godt, og har lyst til at vi skal bli kjærester, at vi skal kose, ha sex og overnatte.

Jeg vil ikke ha sex, og vil ikke bli kjæreste. Men jeg har det veldig kjekt med ham, så vil jo gjerne være med ham.

Men er det rett av meg å være med ham når jeg ikke ser noen fremtid sammen? Jeg har vært åpen og sagt det til ham, men han ønsker å være med meg for det. Han har vel et håp om noe mer. Så skal jeg det?

Hva synes du?

Bra at du ikke haster inn  noe du er usikker påi hvis han godtar vennskap så er det kjempebra men hvis han er veldig opptatt av sex og å være kjærester det er et fare signal 

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut du er ung og uerfaren. Måten du skriver på gir meg den følelsen.. Stemmer det? Det kan være sentralt å vite i forhold til råd du får videre 🙂

• Liker 2
Skrevet
exictence skrev (52 minutter siden):

Hva synes du?

Eneste man med rimelighet kan si at du har "plikt" til er å ikke forlede eller på annen måte lure ham.

Så lenge du er åpen og ærlig med hvor du står må han nesten selv ta ansvar for sin side av dette.

På samme måte som hvorvidt du har lyst på et vennskap med en mann som håper på noe mer er noe bare du kan ta stilling til.

• Liker 3
Skrevet

Bare et tidsspørsmål tenker jeg, før han velger å droppe deg fordi han ikke kommer noen vei med deg, at han fortsatt ser for seg at han kan komme noen vei med deg er åpenbart men det vil han jo finne ut etter hvert at det gjør han ikke og da går han videre i alle tilfeller.

Du er åpenbart ikke ei å satse på for han...

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det høres ut du er ung og uerfaren. Måten du skriver på gir meg den følelsen.. Stemmer det? Det kan være sentralt å vite i forhold til råd du får videre 🙂

I blant lurer jeg på om enkelte får et kick av å ta en litt overbærende, ovenfra og ned voksenrolle overfor andre debattanter. Altfor ofte leser jeg "du virke veldig ung" eller "du fremstår som naiv, er du veldig ung" og tilsvarende uten at det noen åpenbar grunn til det.

Jeg tror faktisk den du svarer er over 50. 

Anonymkode: a5ee6...978

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, TLR said:

Bra at du ikke haster inn  noe du er usikker påi hvis han godtar vennskap så er det kjempebra men hvis han er veldig opptatt av sex og å være kjærester det er et fare signal 

"fare signal" det var da en måte å beskrive at man ikke er kompatible for øyeblikket. Er da ingen fare ved å ønske å være kjæreste og ha sex med noen du liker.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I blant lurer jeg på om enkelte får et kick av å ta en litt overbærende, ovenfra og ned voksenrolle overfor andre debattanter. Altfor ofte leser jeg "du virke veldig ung" eller "du fremstår som naiv, er du veldig ung" og tilsvarende uten at det noen åpenbar grunn til det.

Det virker veldig merkelig for meg om en på over 50 ordlegger seg slik og må stille et slikt spørsmål. Er man over 50 og stiller spørsmål som dette, vil jeg se på det som at vedkommende er svært uerfaren i kjærlighetslivet sitt. Det er jo fakta, og har ikke noe med å se ned på vedkommende å gjøre. Det er bare av ren nyskjerrighet jeg lurer på alderen her. ikke fordi jeg får et kick av å være "overbærende", slik du påstår. 

Anonymkode: c5b8c...96d

• Liker 5
Skrevet

Han holder garantert kontakten kun fordi han har et håp, jeg var i samme posisjon, men klarte å kapre henne til slutt. Hvis du er 100% sikker på at du ikke ønsker noe romantisk, så må du være så tydelig at du knuser det håpet, for dere kvinner er ofte ikke så tydelige som dere tror, og da vil han fortsatt ha håp. Det er veldig vondt å være forelsket når det ikke er gjensidig, så du burde skåne han for det om du er sikker på ditt valg

Anonymkode: dbffa...bb5

• Liker 1
Skrevet

Følelser og fysisk tiltrekning kan komme etter hvert. Og så lenge du er 100% ærlig overfor han om hvor du står så kan du jo fortsette å møte han. Men om du fortsatt ønsker å finne et romantisk forhold, og du ikke klarer å se for deg det med han, så vil du vel prøve å møte noen andre? Da må du også være ærlig med han om det. og da vil jeg jo tro han velger å trekke seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har sett den holdningen jeg og ovenfor andre. Vi mennesker er forskjellig. Det var rart ingen kom med: er du 14 år eller… unødvendig og nedlatende tone ovenfor folk.

Anonymkode: f8ea3...0e9

Skrevet

Høres ut som dette bør avsluttes raskt opplevd det samme selv og tapt mye på det 

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, exictence said:

Hva synes du?

Har opplevd å være ham du dater. Hun jeg da var sammen med gjorde det slutt med meg så fort hun innså skjevheten i følelser og forventninger. Det var kjipt, men jeg er veldig glad for at hun ikke dro det ut. Da hadde det bare blitt enda vanskeligere å komme over henne.

Anonymkode: 05e03...2f0

• Liker 2
Skrevet
TLR skrev (6 timer siden):

Ja, han godtar vennskap, men mye tyder på at han vil noe mer. Synes han er dessverre litt for opptatt av sex, men jeg er tydelig på at jeg ikke vil.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Måtte lese om igjen det jeg skrev, om det virket skrevet av en ung og uerfaren. Hm, ha, ha, kanskje det? Spørsmålet er nok det, ja. Jeg er ganske usikker på meg selv på noen områder, må jeg innrømme. Men jeg er altså over 50 år. Dessverre har jeg hatt et veldig langt destruktivt ekteskap på over 20 år. 

ClausSaus skrev (5 timer siden):

Eneste man med rimelighet kan si at du har "plikt" til er å ikke forlede eller på annen måte lure ham.

Ja, absolutt viktig.

Så lenge du er åpen og ærlig med hvor du står må han nesten selv ta ansvar for sin side av dette.

Det har jeg og tenkt. 

Samtidig er det mange diskusjoner på Kg der damer er fortvilet over menn som lar damene bli hektet, og selv er ikke mennene interesserte. Selv om mennene er ærlige om at de ikke vil være kjæreste.

Egentlig mener jeg at en hver er ansvarlig for seg, bare den andre part er ærlig.

Synes det er godt å lufte seg her og høre andres meninger uansett.

På samme måte som hvorvidt du har lyst på et vennskap med en mann som håper på noe mer er noe bare du kan ta stilling til.

Ja, til nå har det alltid vært hyggelig når han er her. Selv om han har vært litt for mye pågående. 

Men som en annen sier; han finner nok ut selv at han blir lei meg når han ikke får noen respons på det.

Made4u skrev (5 timer siden):

Bare et tidsspørsmål tenker jeg, før han velger å droppe deg fordi han ikke kommer noen vei med deg, at han fortsatt ser for seg at han kan komme noen vei med deg er åpenbart men det vil han jo finne ut etter hvert at det gjør han ikke og da går han videre i alle tilfeller.

Du er åpenbart ikke ei å satse på for han...

Nettopp

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han holder garantert kontakten kun fordi han har et håp, jeg var i samme posisjon, men klarte å kapre henne til slutt. Hvis du er 100% sikker på at du ikke ønsker noe romantisk, så må du være så tydelig at du knuser det håpet, for dere kvinner er ofte ikke så tydelige som dere tror, og da vil han fortsatt ha håp. Det er veldig vondt å være forelsket når det ikke er gjensidig, så du burde skåne han for det om du er sikker på ditt valg

Anonymkode: dbffa...bb5

Godt for dere at du klarte å kapre henne til slutt ❤️

Er ikke 100% sikker på at jeg en gang ønsker noe romantisk noen gang. Men i hvert fall må det gå lang tid. Føler ikke jeg kjenner ham godt nok til å ville stole på ham.

Skal prøve å være veldig tydelig.

Engel skrev (4 timer siden):

Følelser og fysisk tiltrekning kan komme etter hvert. Og så lenge du er 100% ærlig overfor han om hvor du står så kan du jo fortsette å møte han. Men om du fortsatt ønsker å finne et romantisk forhold, og du ikke klarer å se for deg det med han, så vil du vel prøve å møte noen andre? Da må du også være ærlig med han om det. og da vil jeg jo tro han velger å trekke seg.

Takk

Jeg trodde jeg hadde lyst til å finne et romantisk forhold; en kjæreste. Og det vil jeg vel, bare jeg treffer den rette? Men merker kanskje at det beste for meg å være alene. Det er så godt og avslappende å være helt alene og trekke seg tilbake. Tror jeg er mer og mer avslappet til kjæresteforhold, og tenker at det får skje det som skjer.

Maskinfører skrev (4 timer siden):

Høres ut som dette bør avsluttes raskt opplevd det samme selv og tapt mye på det 

Jeg er jo ærlig med at jeg ikke ønsker å være kjæreste med ham. Jeg vil ikke ha sex heller. 

Mener du uansett at jeg skal la ham være i fred og ikke være med ham? Hvorfor mener du det?

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har opplevd å være ham du dater. Hun jeg da var sammen med gjorde det slutt med meg så fort hun innså skjevheten i følelser og forventninger. Det var kjipt, men jeg er veldig glad for at hun ikke dro det ut. Da hadde det bare blitt enda vanskeligere å komme over henne.

Det er jo ikke snakk om å gjøre det slutt. Vi er ikke kjærester.

Vondt å oppleve den skjevheten du sier. Var det det hele tiden mens dere var kjærester i begynnelsen? Var hun ærlig med deg?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, exictence said:

Det er jo ikke snakk om å gjøre det slutt. Vi er ikke kjærester.

Vondt å oppleve den skjevheten du sier. Var det det hele tiden mens dere var kjærester i begynnelsen? Var hun ærlig med deg?

Neida, kom ikke så langt som til kjærester, men datet i noen måneder. «Gjorde det slutt» er kanskje ikke helt riktig begrepsbruk, men det går jo egentlig ut på ett, bare at tilknytningen er svakere når man avslutter relasjonen. Sånn sett vil jeg tro at du bør forholde deg  ganske likt til din egen situasjon.

Skrevet

Personlig så hadde jeg aldri giddet. Det hadde vært viktig for meg med gjensidige følelser og intensjoner.

La ham gå.

Skrevet
DeLorean skrev (16 timer siden):

Personlig så hadde jeg aldri giddet. Det hadde vært viktig for meg med gjensidige følelser og intensjoner.

La ham gå.

Selv om han ber meg om å ikke gå? Og jeg sier at jeg ikke vil bli kjærester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...