Gå til innhold

Hunder som tisser inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vi har fått store problemer med at hundene tisser inne vi går lange turer samt de er ute å leker hver dag. Vi tar dem ut i hagen flere ganger daglig så de kan få gå på do å vi passer på at de gjør det. Vi tar de altid ut etter måltider. 

Alle er do trent som valper å det var ikke noe problem tidligere  kun om dem var hjemme for lenge alene. Dette begynte da vi passet 2 ande hunder pga eiers sykdom ( tipse å hann) vi har bare hanner.  Er det noen som har noen tips eller råd for vi vet ikke hva vi skal gjøre.. 

Vi vasker der det er uhell med tissespray  har også  spray som vi sprayer ute der de skal tisse. Vi vasker gulvene med sanibox som skal være nøytralisernde. Vi har også prøvd å vaske med eddik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når voksne hunder tisser inne så betyr det som regel en av to ting:

1. Fysisk sykdom (f.eks UVI)
2. Mentalt stress/usikkerhet

Det er mulig at hundene ble stresset av at dere passet andre hunder og at det utløste tissingen inne. Passer dere fortsatt disse hundene? Hvor lenge siden er det evt siden dere sluttet å passe dem?

• Liker 2
Skrevet
Tabris skrev (1 time siden):

Når voksne hunder tisser inne så betyr det som regel en av to ting:

1. Fysisk sykdom (f.eks UVI)
2. Mentalt stress/usikkerhet

Det er mulig at hundene ble stresset av at dere passet andre hunder og at det utløste tissingen inne. Passer dere fortsatt disse hundene? Hvor lenge siden er det evt siden dere sluttet å passe dem?

Vi passer dem ikke noe fast lenger kun ved akutte situasjoner( da kortest mulig) noe jeg tror  kan være problem er at min bestefar  som begynner  å bli dement  har flyttet inn til oss i påvente  av omsorgsbolig da han ikke er i stand til å bo alene. ( Det er en del problemer da han blir hissig da han ikke altid  husker) 

Skrevet

Er det tissing eller markering? Noen raser er dessverre notoriske på å markere inne. Og vanskelig å få dem til å slutte 😕

Anonymkode: 28c15...406

Skrevet

Av det jeg har sett i diverse hundegrupper så er dette relativt normal hannhundoppførsel, spesielt i små raser.

Har ingen tips utover å bruke bellyband og kjøpe tispe neste gang.

Anonymkode: ec69b...569

• Liker 2
Skrevet

Er hannhund kastrert? Passer dere på at de tisser ordentlig ute før de kommer inn igjen? Ikke bare skvetter liksom. Hadde samme problem med vår hannhund, ble mye bedre etter kastrering.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Av det jeg har sett i diverse hundegrupper så er dette relativt normal hannhundoppførsel, spesielt i små raser.

Ja, dessverre  😕 Veldig synd at det er slik. Skal aldri ha hannhund av visse raser, vet jeg.

Anonymkode: 28c15...406

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, Sb88 said:

Vi passer dem ikke noe fast lenger kun ved akutte situasjoner( da kortest mulig) noe jeg tror  kan være problem er at min bestefar  som begynner  å bli dement  har flyttet inn til oss i påvente  av omsorgsbolig da han ikke er i stand til å bo alene. ( Det er en del problemer da han blir hissig da han ikke altid  husker) 

Ja, da kan det være den endringen som gjør dem utrygge/stresset.

Skrevet

Bygg hundehus i hagen og la de bo ute.

Anonymkode: 2d327...7ce

Skrevet
Tabris skrev (1 time siden):

Ja, da kan det være den endringen som gjør dem utrygge/stresset.

Ja jeg er redd for det selv men vi prøver  å gjøre  det beste  ut av situasjonen å prøver å jobbe med de så di skal være komfortable 

Skrevet
Tanuki skrev (1 time siden):

Er hannhund kastrert? Passer dere på at de tisser ordentlig ute før de kommer inn igjen? Ikke bare skvetter liksom. Hadde samme problem med vår hannhund, ble mye bedre etter kastrering.

En skal bli kastrert  i neste uke pga betennelse. Så kan være det hjelper  de andre er ikke kastrert 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har hatt samme rase i over 20 år både hanner å tisper men aldri  hatt problemer  med tissing inne før. Ja jeg skal gå til innkjøp  av bellyband 

Skrevet
Sb88 skrev (5 minutter siden):

Vi har hatt samme rase i over 20 år både hanner å tisper men aldri  hatt problemer  med tissing inne før. Ja jeg skal gå til innkjøp  av bellyband 

Da har dere nok enten hatt flaks tidligere, eller så oppleves bosituasjonen som veldig stressende for dem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...