Gå til innhold

Hvordan merker man at barn blir mobbet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange barn forteller ikke kommer det frem i flere studier. Kan ha mange årsaker, skam, vil ikke utsette foreldrene for belastningen, redd for eskalering f.eks. 

Spesielt gutter kan gjerne kjenne på skam, tenke at noe er galt med dem, vil ikke foreldre skal vite, skal være tøffe og tåle. Eller bortforklarer alt - det er en annen som blir mobbet, ikke meg. Kanskje de til og med slår seg sammen med mobberene mot andre, så de selv skal slippe. 

Dette er tanker og følelser jeg sitter med. 

Hva tenker dere? Hvordan kan man merke at noen blir mobbet eller er hakkekylling dersom de ikke forteller noe hjemme?  ❤️

Anonymkode: ef238...ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om barnet ikke vil på skolen, sliter med magesmerter og lignende kan være tegn på mobbing. Det var i hvert fall sånn til meg. 

Anonymkode: e060f...39a

Skrevet

Endret atferd, fra flink pike/gutt til å bli deprimert eller utagerende. eller andre veien, å bli veldig skoleflink. 

Fysiske plager som vondt i hode/nakke eller mage. Setter seg ofte i magen på små barn

Isolering, slutte å være med gamle venner, slutte på idrett, ikke være oppsøkende mot miljøet og venner

Sikkert mye mere også, for det er så individuelt h orden man reagerer på mobbing. 

Anonymkode: 16826...c3c

Skrevet

Hvis barnet har få venner, virket innesluttet, ikke deler noe er noen tegn. Endringer i oppførsel eller generelt litt sær oppførsel. Begrenset sosial intelligens.  Isolering, manglende vilje til å gå ut.

Anonymkode: d2957...094

Skrevet

TS: Dette gjelder bekymring for tenåringsgutt. Han har endret oppførsel samtidig som han er en gutt som ikke forteller noe hjemme. Når han var mindre sa han ofte "jeg tåler det" og ville aldri innrømme det han anså som en svakhet. 

Det siste svaret her er noe som jeg kan relatere til og grunnen til at jeg spør her. 

Han har sluttet å ha med venner hjem, og om helgene sitter han og gamer eller ser på videoer og annet sammen med venner da. Vet at dette er den nye omgangsformen for mange. Han trener alene, noen ganger med en venn. 

Jeg vet at et par av vennene han var med tidligere har blitt mobbet og det virker som han ikke vil være med de. Han henger mye med en annen, ny på skolen som han ser veldig opp til. Har begynt å snakke hånende om andre "steinerskoleoffer", "de rare" "noobs"

Oppførselen har endret seg og han er bare ute etter å plage, særlig meg. Ler hele tiden av alt samtidig som han slenger ut negativt ladete ord som svar i spørsmål jeg har. Tuller med alt mulig, når han skal gi noe og jeg skal ta den, trekker han det tilbake og ler. Når jeg skal på do, løper opp for å gå inn og lukke for meg. Sånne ting... 

Anonymkode: ef238...ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...