AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 Jeg har vondt så og si hver dag. Mr viser ikke noe. Har fått henvisning til fysio. Har levert den og de sier det er 3 mnd ventetid og virka ikke akkurat ivrige etter å få meg inn. Så ikke helt optimistisk der. Men... hva kan jeg gjøre i mellomtiden? Skal prøve å bytte hodepute. Finnes det en god en å anbefale meg? Smertene sitter i hele nakken (sprer seg noen ganger videre bak i hodet og øret), ofte på én side. Noen ganger har jeg ryggsmerter også. Øverst i ryggen. Noen få ganger nederst. Men ofte er skuldre og nakken verst. På den ene siden. Anonymkode: 679e5...16c 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #3 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vondt så og si hver dag. Mr viser ikke noe. Har fått henvisning til fysio. Har levert den og de sier det er 3 mnd ventetid og virka ikke akkurat ivrige etter å få meg inn. Så ikke helt optimistisk der. Men... hva kan jeg gjøre i mellomtiden? Skal prøve å bytte hodepute. Finnes det en god en å anbefale meg? Smertene sitter i hele nakken (sprer seg noen ganger videre bak i hodet og øret), ofte på én side. Noen ganger har jeg ryggsmerter også. Øverst i ryggen. Noen få ganger nederst. Men ofte er skuldre og nakken verst. På den ene siden. Anonymkode: 679e5...16c Eg har vore sjukemeldt med nakkesmerter i fleire år. Det som lindrar mest for meg er generell bevegelser og ikkje minst denne øvelsen: https://www.youtube.com/watch?v=DqUyMaKuHKA Anonymkode: 7cef6...fb4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #4 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har vondt så og si hver dag. Mr viser ikke noe. Har fått henvisning til fysio. Har levert den og de sier det er 3 mnd ventetid og virka ikke akkurat ivrige etter å få meg inn. Så ikke helt optimistisk der. Men... hva kan jeg gjøre i mellomtiden? Skal prøve å bytte hodepute. Finnes det en god en å anbefale meg? Smertene sitter i hele nakken (sprer seg noen ganger videre bak i hodet og øret), ofte på én side. Noen ganger har jeg ryggsmerter også. Øverst i ryggen. Noen få ganger nederst. Men ofte er skuldre og nakken verst. På den ene siden. Anonymkode: 679e5...16c Får du får vondt i nakken, har du gjerne gått rundt med ubevisste spenninger i lang tid. Ved å bli mer bevisst på signalene fra kroppen, kan du forbygge en rekke helseplager og forstå deg selv bedre. Anonymkode: 7cef6...fb4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #5 Skrevet 30. januar 2023 Jeg går til kiropraktor mens jeg venter på å komme til hos manuell terapeut. Kunne tenke meg å bare gå hos kiropraktoren, men har ikke råd over lengre tid siden det ikke går på frikortet. Anonymkode: bf3ba...10c
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #6 Skrevet 3. mai 2023 Har selv slitt med nakkesmerter i flere år. Har vært mye hos fysio som har hjulpet meg, men problemet med fysio er at det koster fryktelig mye penger over tid. Derfor begynte jeg å se etter en langsiktig løsning. Jeg kom borti et par fantastisk øvelser jeg nå gjør 1-2 gnager i uken. Øvelsene er perfekte for å lindre smerter og stivhet i nakken. En stor bonus for meg er at de også hjelper med hodepine og det beste med øvelsene er at de er enkle å forholde seg til. Anbefaler på det sterkeste å sjekke de ut og prøve de! Her er øvelsene https://dinholdning.no/blogs/ovelser/5-ovelser-mot-nakkesmerter-1 Anonymkode: 838da...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #7 Skrevet 3. mai 2023 Nakkesmertene mine forsvant da jeg byttet til tempur ergonomisk pute. Hvis du prøver den, husk å kjøpe riktig str/høyde. Kan kreve litt tilvenning. Anonymkode: 633bb...e47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå