Gå til innhold

Nakkesmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vondt så og si hver dag. Mr viser ikke noe.

Har fått henvisning til fysio. Har levert den og de sier det er 3 mnd ventetid og virka ikke akkurat ivrige etter å få meg inn. Så ikke helt optimistisk der.

Men... hva kan jeg gjøre i mellomtiden? Skal prøve å bytte hodepute. Finnes det en god en å anbefale meg? 

Smertene sitter i hele nakken (sprer seg noen ganger videre bak i hodet og øret), ofte på én side. Noen ganger har jeg ryggsmerter også. Øverst i ryggen. Noen få ganger nederst. Men ofte er skuldre og nakken verst. På den ene siden.

Anonymkode: 679e5...16c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har fått henvisning til fysio. Har levert den og de sier det er 3 mnd ventetid og virka ikke akkurat ivrige etter å få meg inn. Så ikke helt optimistisk der.

Men... hva kan jeg gjøre i mellomtiden? Skal prøve å bytte hodepute. Finnes det en god en å anbefale meg? 

Smertene sitter i hele nakken (sprer seg noen ganger videre bak i hodet og øret), ofte på én side. Noen ganger har jeg ryggsmerter også. Øverst i ryggen. Noen få ganger nederst. Men ofte er skuldre og nakken verst. På den ene siden.

Eg har vore sjukemeldt med nakkesmerter i fleire år. Det som lindrar mest for meg er generell bevegelser og ikkje minst denne øvelsen: https://www.youtube.com/watch?v=DqUyMaKuHKA

Anonymkode: 7cef6...fb4

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Får du får vondt i nakken, har du gjerne gått rundt med ubevisste spenninger i lang tid. Ved å bli mer bevisst på signalene fra kroppen, kan du forbygge en rekke helseplager og forstå deg selv bedre.

Anonymkode: 7cef6...fb4

Skrevet

Jeg går til kiropraktor mens jeg venter på å komme til hos manuell terapeut. Kunne tenke meg å bare gå hos kiropraktoren, men har ikke råd over lengre tid siden det ikke går på frikortet. 

Anonymkode: bf3ba...10c

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har selv slitt med nakkesmerter i flere år. Har vært mye hos fysio som har hjulpet meg, men problemet med fysio er at det koster fryktelig mye penger over tid. Derfor begynte jeg å se etter en langsiktig løsning.

Jeg kom borti et par fantastisk øvelser jeg nå gjør 1-2 gnager i uken. Øvelsene er perfekte for å lindre smerter og stivhet i nakken. En stor bonus for meg er at de også hjelper med hodepine og det beste med øvelsene er at de er enkle å forholde seg til. Anbefaler på det sterkeste å sjekke de ut og prøve de! Her er øvelsene :) https://dinholdning.no/blogs/ovelser/5-ovelser-mot-nakkesmerter-1

Anonymkode: 838da...2b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nakkesmertene mine forsvant da jeg byttet til tempur ergonomisk pute. Hvis du prøver den, husk å kjøpe riktig str/høyde. Kan kreve litt tilvenning. 

Anonymkode: 633bb...e47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...