Gå til innhold

Folk som blir gravide med en gang etter fødsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har hatt sex etter fødsel for 7 mnd siden. Er det bare jeg som har null sexlyst? Har i grunn ikke en vanskelig baby heller men fikk hemoroider en stund før fødsel, som og blandt annet er en kraftig demper på lysten for min del. Føler meg uattraktiv og ikke minst at jeg får dekket mye behov for nærhet gjennom amming. Mannen skal alltid ta på puppene osv og jeg mister lysten totalt bare av det. Men føles ut som alle har tatt opp sexlivet rimelig kjapt, og ikke kunne vente 6 uker en gang etter fødsel. For meg går det vel 6 uker mellom hver gang 😅

Anonymkode: 0172a...56a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt jeg heller, tror vi ventet minst 10 uker fordi renselsen min varte så lenge. Kunne stoppe 1 uke for så å begynne litt igjen.

Jeg hadde ubehag etter det ene stinget, og ble livredd bare av å tenke på sex. Samtidig så nektet ungen å sove med mindre det var inntil en av oss. Så det var så å si ikke mulig for oss å ha noe samliv de første mnd.

Men så er det enkelte som er oppe å hopper, har enkle unger og nærmest kjeder seg etter fødsel. De har nok tid til å kose seg.

Anonymkode: bd7b8...fb1

• Liker 1
Skrevet

Folk er forskjellige, rart det er overraskende for noen. 

Anonymkode: 465e0...1ab

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker motsatt, jeg fikk lysten kjapt tilbake (tok keisersnitt, så hadde ingen plager i underlivet da). Syns alle mener det samme som deg, at de ikke har lyst. 

Bortsett fra et par unntak som ble gravid på første litt etter fødsel. 

Begge deler er nok veldig normalt

• Liker 1
Skrevet

Tok 5 år her før det ble noe sex her - men det er vel også et ytterpunkt.
Kan uansett ikke anbefale det.

Anonymkode: ecd35...294

• Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor er det overraskende at alle ikke er like?

Hvorfor bry seg om sexlivet til andre? Hva med å heller glede seg på andres vegne med at de får et nytt barn?

Det er normalt å ha lyst, og det er normalt å ikke ha lyst.

Vi hadde sex daglig fra 4 uker etter fødsel, frem til barnet ble ett år, da dabbet det helt av for min del. Så tok deg seg opp igjen. 

Anonymkode: 404b3...2f5

• Liker 1
Skrevet

Har aldri hatt dårlig sexlyst. Følte aldri at kroppen var i ulage, og skulle gjerne blitt gravid igjen med en gang.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tok 5 år her før det ble noe sex her - men det er vel også et ytterpunkt.
Kan uansett ikke anbefale det.

Anonymkode: ecd35...294

What? Hvordan holdt mannen din ut?

Anonymkode: 35b5a...115

Skrevet

Jeg mistet helt lysten den siste måneden jeg gikk gravid, og det var ikke snakk om å orke å prøve å få lyst engang. Hadde generelt dårlig lyst i hele svangerskapet. Synes graviditet er blytungt, mørkt og trist. 

Fra sekundet baby var ute så var alt lyst og fint. Fødselen var fantastisk fin og kul, og jeg visste at det ville jeg gjøre igjen. Kjente også at forelskelsen bare bruste i meg da jeg så samboeren min med babyen vår. Kan også legge til at vi hadde en "enkel" sovebaby.

Jeg savnet det intime veldig etter fødsel, sikkert fordi det var noe som hadde vært helt avslått tiden før fødsel. Ventet likevel de anbefalte 6 ukene. Renselsen varte ikke så lenge, og fikk tilbake menstruasjonen fort, så vi passet godt på de "usikre periodene".

Ble gravid 6 måneder senere, da vi ønsket to tette. Uke 35 nå, og lysten er borte for lengst. Fødte i uke 36 sist, så usikkerheten om at det kan skje når som helst spiller mye inn det også. Håper på lysere tider når dette er over😅

Anonymkode: 0cedd...66f

Skrevet

Ts her. Det er selvfølgelig fint og flott for de som har lyst, det var jo det som var poenget mitt. Jeg bare føler meg alene, selv legen min spurte om jeg hadde tatt opp sexlivet nylig og jeg svarte ja. Altså har jo hatt sex men det er jo veldig lite totalt sett..

Jeg tok keisersnitt også og har hatt null problemer med arret eller smerter etter renselsesperioden var over(cirka 6-8 uker). Har en grei baby også så har plenty av overskudd til både trening og andre ting, men sex har bare blitt noe langt nede på listen. Som sagt, hemoroider gir meg ikke mer lyst. Føler meg ekkel, og en baby som suger på puppene til alle døgnets tider gjør ikke at jeg får mer lyst. Og ikke minst sover babyen rett ved siden av oss på soverommet.  Begynner jo å bli redd jeg aldri skal få lysten tilbake, eller at hemoroidene skal bli permanente..

• Liker 2
Skrevet

Det er utrolig hvor forskjellige folk er. Fra de som bare ploppet ut ungen uten en skramme, og som kunne hatt sex på barsel omtrent. Som er ute og løper igjen etter få uker, kroppen bare PANG, tilbake i form. Mens andre blir så skadet at sexlivet blir aldri bra igjen. Jeg kan fortsatt ikke løpe og det er 2 år siden fødsel. 

Det er lett å bli bitter over at noen har det så jææævlig enkelt, når en selv har fått utdelt dårlige gener, uflaks og "the shit end of the stick". Men man bør jo ikke bli det da, det er jo bra at folk har fine liv og faktisk ønsker og orker å få flere barn. 

Anonymkode: d0650...12a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi ventet de 6 ukene. Hadde det ikke vært for at min mann er veldig sexuell og god på å få i gang motoren min så hadde det nokk ikke skjedd noe på flere år sikkert 😂. Han komplimenter meg hver dag uansett og er god på å finne ut av meg 😅👌

• Hjerte 1
Skrevet

Første gang jeg i det hele tatt tenkte på sex etter fødsel var ca 4 mnd etter fødsel. Hadde nok med å ta vare på baby, pupper som lakk hver gang jeg satte meg opp, renselse som varte i ca 8 + uker, og veldig oppstykket søvn. Det at jeg ammet veldig mye de første månedene gjorde at underlivet mitt var KNUSKTØRT ganske lenge. Pluss at jeg slet med PPD en god stund. 

Prøvde forsiktig å ha sex igjen litt etter 4 mnd, men var noen ganger det måtte avbrytes siden det var ubehagelig. Var veldig varierende hvor ofte vi hadde sex i noen måneder, men når barnet var mellom ett og to år har vært når sexlivet har begynt  ta seg opp igjen. Mye fordi jeg i det tidsrommet begynte å føle at jeg fikk kroppen min mer tilbake, jeg var i jobb, PPDen ble veldig mye bedre, og livet begynte å få gode rutiner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er utrolig hvor forskjellige folk er. Fra de som bare ploppet ut ungen uten en skramme, og som kunne hatt sex på barsel omtrent. Som er ute og løper igjen etter få uker, kroppen bare PANG, tilbake i form. Mens andre blir så skadet at sexlivet blir aldri bra igjen. Jeg kan fortsatt ikke løpe og det er 2 år siden fødsel. 

Det er lett å bli bitter over at noen har det så jææævlig enkelt, når en selv har fått utdelt dårlige gener, uflaks og "the shit end of the stick". Men man bør jo ikke bli det da, det er jo bra at folk har fine liv og faktisk ønsker og orker å få flere barn. 

Høres vanskelig ut. Håper det går bedre med deg snart❤️

For min del så kunne jeg godt hatt et barn til men da må man jo ha sex, og gå gjennom en ny graviditet. Jeg synes det å være gravid var pyton, men vil gjerne ha en til også før eller senere. Men vil gjerne ha et normalt sexliv en stund før jeg blir gravid igjen. Altså å ha lyst, ikke gjøre det fordi jeg synes synd i mannen min.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her. Det er selvfølgelig fint og flott for de som har lyst, det var jo det som var poenget mitt. Jeg bare føler meg alene, selv legen min spurte om jeg hadde tatt opp sexlivet nylig og jeg svarte ja. Altså har jo hatt sex men det er jo veldig lite totalt sett..

Jeg tok keisersnitt også og har hatt null problemer med arret eller smerter etter renselsesperioden var over(cirka 6-8 uker). Har en grei baby også så har plenty av overskudd til både trening og andre ting, men sex har bare blitt noe langt nede på listen. Som sagt, hemoroider gir meg ikke mer lyst. Føler meg ekkel, og en baby som suger på puppene til alle døgnets tider gjør ikke at jeg får mer lyst. Og ikke minst sover babyen rett ved siden av oss på soverommet.  Begynner jo å bli redd jeg aldri skal få lysten tilbake, eller at hemoroidene skal bli permanente..

Du er ikke alene😊

Jeg skrev rett over deg, og selv om jeg hadde lyst, så har jeg hatt venninner som er åpne om at det var det siste de tenkte på i babytiden. Tipper begge deler er like normalt.

Har ingen oppløftende historier om hemoroider. Fikk det selv i første svangerskap, ble ikke bedre etter fødselen, og det hjalp ikke å bli gravid igjen heller. Slitt med mye forstoppelse i begge svangerskap...Den blir aldri helt borte, men er ikke like stor hele tiden. Håpet er at jeg skal på bukt med den til slutt når dette svangerskapet og fødsel er over. Da er jeg ferdig med graviditet for alltid.

Anonymkode: 0cedd...66f

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mine hemoroider er der enda, to år etter fødsel.

Babyen sov med oss den første tiden også, men vi hadde bare sex andre steder. Det er jo et helt hjem å ta av, må ikke ha sex i sengen.

Man må velge sex noen ganger også. Der er overhodet ikke bra for parforholdet å gå for lenge uten sex.

Anonymkode: 404b3...2f5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym6789 skrev (44 minutter siden):

Jeg tenker motsatt, jeg fikk lysten kjapt tilbake (tok keisersnitt, så hadde ingen plager i underlivet da). Syns alle mener det samme som deg, at de ikke har lyst. 

Bortsett fra et par unntak som ble gravid på første litt etter fødsel. 

Begge deler er nok veldig normalt

Jeg fødte normalt alle fire gangene og aldri hatt problemer med underlivet;). Folk er forskjellig både med ks og naturlig fødsel ;). 

Anonymkode: ac343...4aa

Skrevet
Myml1 skrev (3 minutter siden):

Vi ventet de 6 ukene. Hadde det ikke vært for at min mann er veldig sexuell og god på å få i gang motoren min så hadde det nokk ikke skjedd noe på flere år sikkert 😂. Han komplimenter meg hver dag uansett og er god på å finne ut av meg 😅👌

De gangene vi har hatt sex er pga mannens initiativ ikke mitt. Jeg har avvist en del ganger også.. Men det har kanskje hjulpet med komplimenter. Mannen min er ekstremt dårlig på sånne ting. Og vi verken kysser eller klemmer, for da vil han ha sex. Alltid. Så da blir det til at jeg aldri prøver å kysse eller klemme. Jeg hadd nok hatt mer lyst om vi var litt mer nære hverandre i hverdagen, uten at det måtte ende i sex. 

bergenser skrev (2 minutter siden):

Første gang jeg i det hele tatt tenkte på sex etter fødsel var ca 4 mnd etter fødsel. Hadde nok med å ta vare på baby, pupper som lakk hver gang jeg satte meg opp, renselse som varte i ca 8 + uker, og veldig oppstykket søvn. Det at jeg ammet veldig mye de første månedene gjorde at underlivet mitt var KNUSKTØRT ganske lenge. Pluss at jeg slet med PPD en god stund. 

Prøvde forsiktig å ha sex igjen litt etter 4 mnd, men var noen ganger det måtte avbrytes siden det var ubehagelig. Var veldig varierende hvor ofte vi hadde sex i noen måneder, men når barnet var mellom ett og to år har vært når sexlivet har begynt  ta seg opp igjen. Mye fordi jeg i det tidsrommet begynte å føle at jeg fikk kroppen min mer tilbake, jeg var i jobb, PPDen ble veldig mye bedre, og livet begynte å få gode rutiner. 

Hva er PPD? Jeg ammer men er ikke knusktørr uansett, men lysten mangler.. For min del føler jeg at jeg er i god form og fått kroppen tilbake, men de hemoroidene ødelegger mye. Er bare ekkelt.  Og slik jeg nevnte, skulle gjerne hatt mer oppmerksomhet i hverdagen fra mannen. Men er kanskje håp allikevel. Håper ting faller på plass her også etterhvert. Helst før en nummer to eventuelt kommer...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg måtte igjennom dødfødsel og følte på urettferdighet at jeg måtte føde dødt barn og reise fra barsel uten jenta mens andre svevde lykkelig og bybakte foreldre. Så tror du skal svelge bitterheten din enkelt og greit! Vi valgte å prøve igjen ganske kjapt da vi savner det vi skulle hatt og fordi vi har økt sexlyst og elsker det intime. og det er det som har holdt oss sammen etter dødfødselen også for å ikke glemme hverandre. Har født fire ganger, aldri hatt problemer med noe sexlyst eller underlivet eller noe sånt - annet enn dødfødsel da det sto om timer før jeg kunne endt opp død og. Pluss prøvene enda ikke er helt optimale etter dette og fortsatt litt «syk». Slutt å sutre tenker jeg å gjør noe med det og dra deg ut av bobla di. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg måtte igjennom dødfødsel og følte på urettferdighet at jeg måtte føde dødt barn og reise fra barsel uten jenta mens andre svevde lykkelig og bybakte foreldre. Så tror du skal svelge bitterheten din enkelt og greit! Vi valgte å prøve igjen ganske kjapt da vi savner det vi skulle hatt og fordi vi har økt sexlyst og elsker det intime. og det er det som har holdt oss sammen etter dødfødselen også for å ikke glemme hverandre. Har født fire ganger, aldri hatt problemer med noe sexlyst eller underlivet eller noe sånt - annet enn dødfødsel da det sto om timer før jeg kunne endt opp død og. Pluss prøvene enda ikke er helt optimale etter dette og fortsatt litt «syk». Slutt å sutre tenker jeg å gjør noe med det og dra deg ut av bobla di. 

Bu fucking hu. Skal ikke andre få kjenne på bitterhet pga du har hatt dødfødsel? Ærlig talt.

Anonymkode: 83c33...bd4

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...