AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 Hei, jeg kjenner litt på at jeg snart fordufter. Har to barn i alder 1-2 år, jeg er hjemmeværende og de er ikke i bhg. Samt en mann som er mye borte pga jobb. Vi flyttet hit for et halvt år siden, har blitt kjent med et pr stykken, men ikke så kjent at jeg vil overlate ungene mine der. all familie og venner er 3 timer unna, derfor føler jeg at hvis det skal være til noen hjelp med avlastning så bør det bli hele helgen… men så kommer denne tanken med at «er det virkelig greit? Å sende barna vekk en hel helg for å bare være hjemme og lade opp og kanskje få gjort litt husarbeid en ikke får gjort ellers»?? Anonymkode: 6eddc...bd5
Phoenix Heart Skrevet 30. januar 2023 #2 Skrevet 30. januar 2023 Nei, du er ikke stygg alle trenger en pause i blant. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #3 Skrevet 30. januar 2023 Selvfølgelig. Og få 2-åringen i barnehage, og 1-åringen så snart den er klar for det. Om du ønsker være hjemmeværende, skaff dem deltidsplass og deg en deltidsjobb. Høres ut som du har prøvd en livsstil og funnet ut at det ikke fungerer, da må du endre på det til noe som fungerer. Anonymkode: ab057...cae 4
FruR Skrevet 30. januar 2023 #4 Skrevet 30. januar 2023 Ja det er greit. Barna har det også bedre med en uthvilt og fornøyd forelder og hvis barnevakten er familie så er det vel bare fint at barn og besteforeldre foreks får tilbrakt tid sammen. Hvis du ikke har de i barnehage er du allerede mye sammen med dem 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #5 Skrevet 30. januar 2023 Hvis barna er trygge på besteforeldrene sine så er det ikke noe problem😊 Kanskje det er det som skal til i blant for at du klarer å hente deg inn, men hvis du er konstant utmattet så ville jeg vurdert barnehage. Anonymkode: eee83...1be 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #6 Skrevet 30. januar 2023 Søk barnehageplass og få pusterom. Anonymkode: f8ac4...606 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #7 Skrevet 30. januar 2023 Selvfølgelig er det helt greit! Vi har flere ganger hatt barnevakt bare for å slappe av, eller gjøre noe som vi synes er upraktisk å dra med barn på. Vi skulle handle byggematerialer, da hadde vi barnevakt den timen. Da jeg var syk og gubben fyllesyk så kjørte jeg barna bort et par timer slik at gubben fikk våknet til liv før han hentet dem. Vi har lenge planlagt å dra på spahotell mens barna er hos barnevakt, og har aldri hatt dårlig samvittighet for den tanken. Nå har det bare blitt med tanken siden en eller annen alltid blir syk når den planlagte helgen kommer. Anonymkode: 26de0...c64 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #8 Skrevet 30. januar 2023 Få barna i bhg, og få deg pause. Jeg hadde det likt. Når jeg ser tilbake på det, så er det ikke verdt å slite seg ut, å spare bhg utgifter. Anonymkode: 5773b...1a9 2
Badebuksa2.0 Skrevet 30. januar 2023 #9 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hei, jeg kjenner litt på at jeg snart fordufter. Har to barn i alder 1-2 år, jeg er hjemmeværende og de er ikke i bhg. Samt en mann som er mye borte pga jobb. Vi flyttet hit for et halvt år siden, har blitt kjent med et pr stykken, men ikke så kjent at jeg vil overlate ungene mine der. all familie og venner er 3 timer unna, derfor føler jeg at hvis det skal være til noen hjelp med avlastning så bør det bli hele helgen… men så kommer denne tanken med at «er det virkelig greit? Å sende barna vekk en hel helg for å bare være hjemme og lade opp og kanskje få gjort litt husarbeid en ikke får gjort ellers»?? Anonymkode: 6eddc...bd5 Merkelig tankegang. Er du alltid like selvdestruktiv?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #10 Skrevet 30. januar 2023 Hadde aldri overlatt så små barn til andre over en hel helg, det er heller ikke anbefalt. Du får reise bort når far er hjemme. Eller så kan familie komme på besøk til deg en helg og avlaste litt. Anonymkode: d96e8...2f9 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #11 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis barna er trygge på besteforeldrene sine så er det ikke noe problem😊 Kanskje det er det som skal til i blant for at du klarer å hente deg inn, men hvis du er konstant utmattet så ville jeg vurdert barnehage. Anonymkode: eee83...1be Besteforeldrene er de tryggeste barna våre har etter oss. Før vi flyttet var vi på besøk minst 4 ganger i uken, så det er ingen problem. TS. Anonymkode: 6eddc...bd5 1
Andro Skrevet 30. januar 2023 #12 Skrevet 30. januar 2023 Å ha heldøgns omsorg for barn, uten å ha andre voksne hjemme er nesten en umenneskelig oppgave. Få noen til å invitere en eller begge ungene en helg, og si til ungen at det er fordi bestefar, tante whatever har veldig lyst til at de skal komme på besøk. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #13 Skrevet 30. januar 2023 Det er lov med en pause Jeg får aldri dårlig samvittighet for at babyen er med andre. Det gjør at jeg er en bedre mor og mer tilstede hvis jeg får et avbrekk eller pusterom. Om det så er 10 minutters pass eller noen timers besøk. Det er godt for oss begge også! Anonymkode: ca90e...3bb
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #14 Skrevet 30. januar 2023 Høres veldig lurt ut å få litt pause og pusterom! Jeg hadde fast avtale med mine foreldre, barna var med dem en hel helg ca én gang i måneden. Den helgen ble brukt til nøyaktig det vi/jeg ønsket og hadde behov for. Besteforeldrene fikk kost seg og bygget sterk relasjon til barna, og jeg fikk kontakt med meg selv igjen. Legger til at mine barn gikk fulltid i barnehage i tillegg. Anonymkode: 0ee8e...525 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #15 Skrevet 30. januar 2023 Du er ikke en dårlig forelder for å trenge en pause. Kan besteforeldre komme til dere hvis det er lettere for deg? Så kan de ta med barna på lekeplassen e.l eller du kan dra ut av huset litt, men det blir ikke en hel helg borte. De klarer seg nok helt fint hos besteforeldrene en helg og altså 😊 Anonymkode: 4ebf6...550
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #16 Skrevet 30. januar 2023 Få i hvert fall eldste i barnehage. To barn under 3 år er jo galskap! Selvsagt er du utslitt. Du gjør ikke barna dine en tjeneste ved å brenne lyset i begge ender. Anonymkode: b5e12...a14 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #17 Skrevet 30. januar 2023 Hadde klikka mentalt selv om jeg måtte gå hjemme alene 24/7 med to barn i sin mest krevende småbarnsfase. Få 2-åringen i barnehagen noen timer hver dag. Anbefaler å besøke åpen barnehage med 1-åringen dersom det finnes der du bor. Anonymkode: 39751...5fa
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #18 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Besteforeldrene er de tryggeste barna våre har etter oss. Før vi flyttet var vi på besøk minst 4 ganger i uken, så det er ingen problem. TS. Anonymkode: 6eddc...bd5 Så bra, da må du bare benytte deg av det😊 Venter nummer to nå, blir 15 måneder mellom, og har ikke dårlig samvittighet for å takke ja til tilbud om barnepass av eldste fra villige besteforeldre om jeg går på veggen😅 Nå har vår første smått begynt i barnehage da, så det blir ikke fulltid med to små hjemme for meg. Anonymkode: eee83...1be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå