Gå til innhold

Skal dere hamstre mat før onsdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På onsdag går matprisene til himmels, og mange vil merke at det å gå i dagligvarebutikken blir svært mye dyrere fra og med 1. februar. Tenker dere nå å hamstre matvarer før onsdag? Vi jo være en fordel å kjøpe inn store partier av tørrvarer og andre varer med lang holdbarhet.

Anonymkode: 74ea1...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meh. 

Anonymkode: 28bde...5ea

• Liker 2
Skrevet

Den store slankekuren for den norske befolkningen, sponset av Støre og hans regjering. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei

Anonymkode: af0d1...f1f

• Liker 1
Skrevet

Hvor høy økning er det snakk om, liksom? 

Anonymkode: 156a7...dcc

Skrevet

Hva for noe har det å si? Dersom man slipper å kjøpe tørrvarer de neste 3 månedene liksom... Man må før eller siden forholde seg til og betale for de høye prisene uansett. 

Nei, jeg hamstrer ikke på grunn av prisøkning. Jeg har skaffet meg rom for slikt økonomisk sett. Jeg har mye annet i forbruket jeg kan kutte med, kan halvere innkjøp av klær.

• Liker 2
Skrevet

Trolig ikke.. uansett vil prisene gå ned igjen, dette er bare for en periode på 2-3mnd fordi planleggingen av økonomi tydeligvis ikke var godt nok planlagt. 

Anonymkode: 2cf85...30e

Skrevet

Trodde det sto : skalskal hamstret ha mat før onsdag? Hahahahah litt trøtt tror jeg😂 nei jeg skal ikke det , eller har ikke råd til det rettere sagt😂

Anonymkode: d1de8...4f0

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Nei, jeg hamstrer ikke.

Skrevet

Jeg skal handle mat som vanlig i dag eller i morgen. Det er begrenset hva vi har plass til og hvor mye penger vi har til å handle mat for uansett. 

Jeg opplever alt fokuset i mediene litt som skremselspropaganda, men om resultatet blir et oppgjør med matvarekjedene så er det jo bra. Det er ingen tvil om at de har lurt forbrukere i mange år og blitt søkkrike på det. Pluss at de har utnytta ansatte grovt.

Anonymkode: 781db...05d

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvor høy økning er det snakk om, liksom? 

Anonymkode: 156a7...dcc

Mellom 5 og 10% cirka 

Anonymkode: 8c55f...a64

Skrevet

Nei, det har jeg uansett ikke plass til. Og sparer vanligvis mer penger på å handle til hver enkelt uke. 

Anonymkode: a74a5...e25

Skrevet

Nei. Kommer til å ukeshandle, som jeg gjør hver uke, på fredag/lørdag. 

• Liker 1
Skrevet

Har ikke plass til å kjøpe inn store kvanta, så nei. Skjønt, jeg må vel innrømme at jeg før helga kjøpte en ekstra av enkelte matvarer.

Anonymkode: 7ec8a...422

Skrevet

Skal fylle på litt på lageret ja, men det er ikke å hamstre. Det er utrolig hvor lenge man greier seg om man kjøper to eller tre av hver vare i stedet for en. Man trenger ikke kjøpe ti stk. 

Anonymkode: 3c78e...a8e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har de siste ukene fyllt opp de vanlige lagrene, men ellers går vi handlet som normalt. Det er en del varer vi prøver å ha litt ekstra av uansett, feks hermetikk og pasta. Det er dumt å vente med storhandling til rett etter en varslet prisøkning.

Anonymkode: b388f...a17

• Liker 1
Skrevet

De har begynt å sette opp prisene for lenge siden.

Anonymkode: 4cba6...a94

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei

Anonymkode: 87009...8fe

Skrevet

Jeg skal ukeshandle imorgen, men blir ingen hamstring nei.

Anonymkode: 389f6...c06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...