Gå til innhold

Hvis flyselskapet FLYR går konkurs nå, hva skjer med billettene våre? 🤔


Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Med kredittkort så lenge du har dette inkludert som en gode i kredittkortet.

Anonymkode: 71404...362

Har betalt med vanlig kort 😕

Skrevet
Lillemyen skrev (2 timer siden):

Har betalt med vanlig kort 😕

Da må du ta det på tapskontoen din og pengene er borte.

Anonymkode: 71404...362

  • Liker 6
Skrevet

Hva skjer? Står ingenting om Flyr i nyhetene i dag 

Anonymkode: c8d79...535

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skjer? Står ingenting om Flyr i nyhetene i dag 

Anonymkode: c8d79...535

Det skjer.

Anonymkode: d7d19...761

Skrevet

Ryddet for brukerangrep og avsporing.

Chantielle mod.

Skrevet
Lillemyen skrev (På 30.1.2023 den 13.11):

Har betalt med vanlig kort 😕

Bruk aldri vanlig kort til bestilling av reiser samt netthandel. Da sparer du deg for mye potensielle tap. 

  • Liker 6
Skrevet

Ooooog konk. Som forventet.

Anonymkode: d7d19...761

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det vil jeg jaggu se.

Anonymkode: d7d19...761

Jepp.

" Vi oppfordrer alle som har bestilt billett hos oss til å kontakte sitt kredittkortselskap for refusjon, sier administrerende direktør Brede Huser."

Underforstått: De som har betalt med debetkort har tapt pengene sine. 

  • Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det vil jeg jaggu se.

Anonymkode: d7d19...761

Ja, det ble det jo nå selvfølgelig ikke noe av. Skrev innlegget før de slo seg konkurs.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 6.12):

Med kredittkort så lenge du har dette inkludert som en gode i kredittkortet.

Anonymkode: 71404...362

Det er feil. I henhold til Finansavtaleloven §54b er det bankens ansvar dersom brukerstedet ikke ordner opp ved feil, mangel eller konkurs, så lenge det er snakk om et kredittkjøp. 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-06-25-46/KAPITTEL_3#§54b

Skrevet

Jeg håper virkelig det stemmer at alle får igjen det de har betalt. Jeg var misfornøyd da Flyr "midlertidig" hadde lagt ned ruta jeg skal fly i mai, men nå er jeg bare lettet over at jeg sitter med SAS-billetter isteden (og de er selvsagt betalt med kredittkort).

Skrevet

Jeg opplevde nylig dette da Detour gikk konkurs. Rettet krav til kredittkortselskapet mitt via appen og fikk pengene tilbake etter to dager.

Annonse
Skrevet
Pawn Hearts skrev (3 minutter siden):

Jeg håper virkelig det stemmer at alle får igjen det de har betalt. Jeg var misfornøyd da Flyr "midlertidig" hadde lagt ned ruta jeg skal fly i mai, men nå er jeg bare lettet over at jeg sitter med SAS-billetter isteden (og de er selvsagt betalt med kredittkort).

Nei, det stemmer ikke. Det gjaldt før de slo seg konkurs.

Skrevet
1 minutt siden, CQM80 said:

Nei, det stemmer ikke. Det gjaldt før de slo seg konkurs.

Ser det nå. Triste greier.

Skrevet

Jeg kansellerte min billett mot full refusjon i går mandag. I morgen onsdag vil de begjære seg konkurs. Betalte med debit. Spent på om jeg får pengene tilbake..

Anonymkode: 811fd...773

Skrevet
On 1/30/2023 at 9:29 AM, AnonymBruker said:

Får man ingenting for hotellet heller? 

Anonymkode: c8d79...535

Hotellet har da ikke noe med Flyr å gjøre? 

Anonymkode: 600ee...50a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hotellet har da ikke noe med Flyr å gjøre? 

Anonymkode: 600ee...50a

Men Flyr er jo årsaken til at man ikke bruker hotellet 

Anonymkode: c8d79...535

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...