AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 Jeg er i midten av 30-årene, og siste par årene har sexlysten min dødd mer og mer.. Vi har vært sammen i under 5 år. Dette er ganske vondt for meg, selvfølgelig, for jeg ønsker det jo ikke selv. Jeg har hatt jevnlig sex med mannen, i alle fall prøvd å få til 2, helst 3 ganger i uken. Noen ganger har jeg kjent på lyst, men det har blitt mange ganger uten. Jeg sliter med smerter under sex, og har vært hos lege og gyn uten at de har funnet en årsak, bortsett fra muskelspenninger i skjeden. Når det går for lenge uten sex, si fire dager eller noe sånt, begynner mannen å klage på at han er underernært. Han blir mutt og virker litt snurt. Sier han ikke liker så godt å «ordne selv». Det at han sier sånt hjelper så syyykt lite på min sexlyst!! Jeg skjønner at han ikke synes det er noe stas å ikke kunne ha så mye sex som han ønsker, men det er faktisk ikke kjempegøy for meg heller🙄 Og det er ikke sånn at jeg bare kan gi han bj eller runke han lett som bare det, for når jeg mangler lyst så blir det igrunn bare vanskelig. Jeg er i 30 åra, og føler den delen av livet er over😭 Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, kanskje bare få det ut. Men kanskje noen har noen råd til meg? Anonymkode: 16f4c...bfa 2 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #2 Skrevet 30. januar 2023 Jeg tror dere må gå til en sexolog. Det blir for vanskelig å skulle begynne å nøste opp i dette selv. Hans oppførsel gjør din sexlyst mindre ihvertfall. Dere trenger hjelp til hvordan å live opp din lyst mens han ikke ødelegger den ved å mase. Vet at par som har det som dere har fått god hjelp før. Lykke til ❤️ Anonymkode: 2938e...9cc 3 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #3 Skrevet 30. januar 2023 Been there. Prøvde alt, funket ikke. Nå er det ingenting. Alternativet er å bryte, men det vil han ikke. Føler jeg er i limbo, for jeg ønsker sex, bare ikke med han. Anonymkode: ab826...fdf 1 1
Stillalive Skrevet 30. januar 2023 #4 Skrevet 30. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Been there. Prøvde alt, funket ikke. Nå er det ingenting. Alternativet er å bryte, men det vil han ikke. Føler jeg er i limbo, for jeg ønsker sex, bare ikke med han. Anonymkode: ab826...fdf Så da er det bedre å lure seg selv og lyve for mannen for å bevare husfreden? 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #5 Skrevet 30. januar 2023 Jeg har ikke erfaring med sexolog selv, men tenker dette kan være noe å prøve.. for det sporet dere er i nå, det kommer bare til å gjøre det verre. Hans masing er fullstendig feil måte å takle det på, det er klart dette gjør at lysten din går ytterligere ned. En profesjonell kan kanskje hjelpe her, til å få til en bedre samtale om det til å begynne med, og kanskje også finne årsaker og finne gode løsninger. Men hvorfor tror du at du har mistet lysten? Har du vært veldig seksuell før? Anonymkode: 5dd92...4e8 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #6 Skrevet 30. januar 2023 Stillalive skrev (12 minutter siden): Så da er det bedre å lure seg selv og lyve for mannen for å bevare husfreden? Ja. Vi holder iallfall sammen for familien as. Det er jo det aller viktigste i verden har jeg skjønt. Anonymkode: ab826...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #7 Skrevet 30. januar 2023 Ja, oppsøk vulvaklinikk. I tilfelle du har en mildere form for vaginisme eller liknende. Får du noe ut av sex som ikke er penetrering? Anonymkode: 0a755...965 1
Stillalive Skrevet 30. januar 2023 #8 Skrevet 30. januar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja. Vi holder iallfall sammen for familien as. Det er jo det aller viktigste i verden har jeg skjønt. Anonymkode: ab826...fdf Jeg er helt enig i at man gjør mye for familien, men å holde sammen for barnas skyld tror jeg straffer seg i lengden. Det spørs faktisk om barna kan få det bedre om mor og far er lykkelige på hver sin kant. Håper virkelig at det ordner seg for dere. 1
Gjest DreamWorks Skrevet 30. januar 2023 #9 Skrevet 30. januar 2023 (endret) Men hva gjør du for å finne din lyst? Jeg syntes jo hans krav og press etter 4 dager er urimelige i et langt forhold, og forventninger og krav dreper jo lyst. Men for mange må jo lysten starte hos seg selv, om ikke annet for eget sexliv med seg delv. Hva tenner deg sånn egentlig? Hva med å forsøke å lese litt erotikk, se litt enkelt på nett. Det går ann å holde seg til å se på bilder. Finn gjerne de som er i svart hvitt for fargen kan kjennes litt mer rå. Når du så har klart å finne en viss lyst, en viss kribling - så må dere finne utav hvordan drer to sammen kan utnytte denne. Men den må starte hos der, du må nesten hvite hva du lyster etter. Uansett om det ikke funker med partneren, må jo du finne din lyst for din egen del. Det gir et ekstra krydder i livet. Jeg må fantasere for å få lyst, i alle fall om det er en stund siden sist. Før kunne jeg ikke å fantasere, ante ikke hva jeg skulle putte inn i tankene mine. Med god hjelp fra internett fant jeg ut av det, og min mann tok i mot med åpne armer. Men det var jeg som måtte finne utav hva som funket for meg først før jeg kunne lage en verden for oss to også. Ang smerter under sex endret dette seg for meg etter fødsel (ikke den kjappeste løsningen for deg, jeg ser det) Før det måtte det veldig mye oppvarming til. Men da brukte vi ofte å kose uten penetrering og finne kos i det også. Endret 30. januar 2023 av DreamWorks
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #10 Skrevet 30. januar 2023 Hvis mannen din kun mener at løsningen er at du endrer deg, så mistenker jeg at dere ikke kommer særlig langt. Du sier at du får smerter under sex, og da er det jo desto viktigere at dere forsøker å finne alternativer, snarere enn at du bare skal ta deg sammen og "gi" ham mer sex. Jeg ville blitt enormt såret dersom kjæresten min hadde ønsket å ha penetrerende sex med meg til tross for informasjon om at det var vondt for meg... Det er jo ikke rart om du mister lysten når det gjør vondt! Hva har dere prøvd av ulike løsninger? Jeg begynte å kjenne på noe tilsvarende, og innså fort at det handlet om at sex hadde blitt noe som ble gjort på hans premisser da han en periode hadde problemer med ereksjon. Det påvirket også selvtilitten min, og jeg startet å fokusere mest på hans nytelse på bekostning av min egen. Vi er heldigvis veldig åpne, og snakket godt om det. Det vi har gjort i etterkant er å teste ut ulike leketøy (minde velykket egentlig, selv om jeg begynner å sette pris på dem på egenhånd..), testet ut et par av forsøkene fra bøker som "sex fra ah til åh" (tror jeg den heter - hvis ikke er det et awesomesauce navn på en norsk sexbok) blant annet intimmassasje, lære hverandre opp i hvordan vi tilfredsstiller oss selv, teste ut nye stillinger (var vellykket dersom "fnise-gøy" er et suksesskriterie) og ting som massasje, dusje sammen, være mer kosete og sensuelle.. Anonymkode: f9b4b...3c3 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #11 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er i midten av 30-årene, og siste par årene har sexlysten min dødd mer og mer.. Vi har vært sammen i under 5 år. Dette er ganske vondt for meg, selvfølgelig, for jeg ønsker det jo ikke selv. Jeg har hatt jevnlig sex med mannen, i alle fall prøvd å få til 2, helst 3 ganger i uken. Noen ganger har jeg kjent på lyst, men det har blitt mange ganger uten. Jeg sliter med smerter under sex, og har vært hos lege og gyn uten at de har funnet en årsak, bortsett fra muskelspenninger i skjeden. Når det går for lenge uten sex, si fire dager eller noe sånt, begynner mannen å klage på at han er underernært. Han blir mutt og virker litt snurt. Sier han ikke liker så godt å «ordne selv». Det at han sier sånt hjelper så syyykt lite på min sexlyst!! Jeg skjønner at han ikke synes det er noe stas å ikke kunne ha så mye sex som han ønsker, men det er faktisk ikke kjempegøy for meg heller🙄 Og det er ikke sånn at jeg bare kan gi han bj eller runke han lett som bare det, for når jeg mangler lyst så blir det igrunn bare vanskelig. Jeg er i 30 åra, og føler den delen av livet er over😭 Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, kanskje bare få det ut. Men kanskje noen har noen råd til meg? Anonymkode: 16f4c...bfa For meg hjalp det å bytte ut mannen. Gikk fra å være helt ferdig med den delen av livet, til å ha et hyppig og givende sexliv igjen. Hovedforskjellen er at mann nr 1 sutret og maste etter sex og presset seg på om det gikk et par dager uten at han fikk tømt seg (for mine behov var aldri et tema), mens mann nr 2 er mer avslappet, kan kose uten at det må bli noe mer, og syns det er helt supert om jeg tar initiativet. Tenner på at damer har det godt gjør han også. Anonymkode: acdb0...b6f 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #12 Skrevet 30. januar 2023 Eneste jeg ser som sikkert slik du beskriver forholdet, er at dette kun kommer til å bli værre. Du viser allerede dessverre tegn på typiske skader av plikt sex og har i tillegg en partner som virker, unnskyld uttrykket utrolig umoden og usympatisk. Ikke meningen å være krass, men om dere skal ha et håp om et seksualliv som er givende for dere begge, så burde dere oppsøke bistand av en god sexolog, terapeut etc. Anonymkode: 82648...04e 3
Gjest Paramount Skrevet 31. januar 2023 #13 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): For meg hjalp det å bytte ut mannen. Det kan hjelpe, og være riktig løsning, men kan også være som å pisse i buksa for å bli varm.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #14 Skrevet 31. januar 2023 Paramount skrev (10 timer siden): Det kan hjelpe, og være riktig løsning, men kan også være som å pisse i buksa for å bli varm. Ikke om det er mannen som er problemet. En ego og umoden mann har lave prognoser for endring. Anonymkode: acdb0...b6f 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #15 Skrevet 31. januar 2023 Måten han oppfører seg på er faktisk vemmelig, kjenner jeg får avsmak 😂. Voksen mann som sier han er «underernært» - fordi det er 3-4 dager siden sist, altså hallo? Press og mas er oppskriften på et dårlig sexliv og jeg syntes det er merkelig at mannen din oppfører seg slik, som en tenåring faktisk. Har du tatt en ordentlig prat med han? Sagt at det han driver med hjelper ikke på din lyst, det gjør det faktisk verre - og måten han formulerer disse tingene. Isåfall, hva har han sagt, og ikke minst - hvorfor respekterer han deg ikke? I et godt og sunt parforhold må man kommunisere, lytte, forstå - og jobbe sammen. Klarer dere to dette? Anonymkode: 78aa9...a66 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #16 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke om det er mannen som er problemet. En ego og umoden mann har lave prognoser for endring. Anonymkode: acdb0...b6f En umoden og egoistisk mann er også døden for både parforhold og sexliv. Anonymkode: 78aa9...a66
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #17 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ikke om det er mannen som er problemet. En ego og umoden mann har lave prognoser for endring. Anonymkode: acdb0...b6f Selvsagt hjelper det. Det er jo hun som byttet ut han. Anonymkode: a7dc0...c58
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #18 Skrevet 31. januar 2023 Om du har sexaversjon kan du ta tak i det. Ofte handler det om samlivsproblemer. Men om det har null med mannen din å gjøre så er det fremdeles mulig å gjøre noe med. Men det høres jo ut som mannen ikke er særlig støttende, han må nå for faen lære seg å ta ansvar for egne følelser. Det er ikke ditt problem at han ikke greier å "ordne seg selv" uten å surmule som en treåring. Det er første bud. Om man skal få bukt med sexaversjon så er det VIKTIGSTE å ALDRI, og da mener jeg ALDRI ha sex uten at du selv har lyst. Ofte kan det være enklere å få tilbake tenninga med solosex. Der er det mindre forventninger. Mange mister lysten fordi det nettopp forventes av andre og blir press. Sex skal være lystbetont. Det er klart, noen perioder om man er sliten, så må man lokke lysten litt frem og begynne med berøring. Men i tilfeller som ditt er det ofte at "å lokke lysten" bare fører til mer avsmak fordi det føles som press og forventning. Anonymkode: 21b32...a82
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #19 Skrevet 31. januar 2023 Lever selv sammen med ei som har null sexlyst. Over fem år siden vi har hatt sex sammen. Så jeg vet hva mannen din mener, men han kommer over det. Det ble til vane å ha et sexliv når man ble gammel nok til det. Og det blir en vane å greie seg uten sex også. Livet er sjelden akkurat sånn vi ønsker at det skulle være. M43 Anonymkode: 65513...e5e 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #20 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Lever selv sammen med ei som har null sexlyst. Over fem år siden vi har hatt sex sammen. Så jeg vet hva mannen din mener, men han kommer over det. Det ble til vane å ha et sexliv når man ble gammel nok til det. Og det blir en vane å greie seg uten sex også. Livet er sjelden akkurat sånn vi ønsker at det skulle være. M43 Anonymkode: 65513...e5e Dette er ikke normalt og det er ikke ok å normalisere det heller. Ingen burde leve livet sitt slik, hvis de ikke er fornøyd med det. Anonymkode: 94b88...662
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå