Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min sitt humør er veldig skiftende, å det skal så lite til før hun blir i dårlig humør. Å når hun da har blitt forbanna så blir hun bare helt stille, å sier "det går fint"  Gråter litt, slutter å prate osv

Jeg klarer ikke å slappe av når jeg er hos henne, fordi hun har masse forventinger og krav til hva og hvordan jeg tydeligvis skal gjøre ting. Men jeg veit jo ikke om disse før det er for seint, også blir det dårlig stemmning.

Litt bakgrunn er at jeg kommer fra et tidligere narsissist forhold, som gjør at jeg er veldig på alerten for å ikke ende opp med noe sånt igjen. Jeg har noe problemer fra barndommen med en forelder som også kunne være veldig skiftende i humøret, så jeg blir rett og slett redd når folk er sinte. Så jeg veit faktisk ikke hva som er normalt sint, eller ikke.

Hun har nok sinn bagasje fra de forholdene hun tidligere har vært i, eller fra livet generelt. Siden starten har vi vært flinke til å ta opp ting som plaget oss, å pratet om det sammen. Etter å følt meg anspent over lenger tid pga humøret hennes, valgte jeg å ta det opp fordi jeg veit at dette er ikke noe jeg vil ha i mitt forhold uansett. Hun beklaget og vi skulle jobbe med dette sammen, hun på humøret og hva hun faktisk skal bruke energi på å reagere for. Mens jeg skal jobbe mer med meg selv, om hvordan jeg takler andre folk sitt humør.

Men bare dager etter så endrer hele hun seg, plutselig så ville hun ikke ha like mye besøk av meg. Å måten hun skriver til meg på er mer som en kompis plutselig. Siden jeg opplevde at exen endret holdning på dagen, dumpet meg for en ny. Så blir jeg veldig trigget av denne plutselige skifte, å står her å bytter mellom å bare gjøre meg klar til ende dette eller prøve å se om det vil bli bedre.

Jeg veit hvertfall at jeg ikke orker å gå rundt på eggskall hele tiden, å jeg har kjempet for et forhold tidligere som endte opp med å nesten ta livet av meg. IKKE IGJEN!

noen erfaringer er det noe håp?

Anonymkode: 18d56...da5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke behøve å lære deg å takle folk som blir stille og ikke vil kommunisere. Det er noe ala silent treatment og ingenting du må finne deg i. Hun skal heller ikke plutselig forandre væremåte så du blir usikker og forvirret. Du har sikkert dine feil du også, men du er sammen med ei som ikke kommuniserer og som straffer deg uten at du vet hvorfor engang. Syns du må gi klar beskjed om at det ikke er akseptabelt, og viser hun ikke at hun respekterer det så bør du bare avslutte. 

• Liker 1
Skrevet

Hvor gamle er dere? Å sammenligne med fortid er vel ikke helt greit. Hun er hun og eksen var eksen. Snakk sammen og finn ut av det.

Anonymkode: a74d6...77b

• Liker 2
Skrevet

Hvor gamle er dere? Jeg kunne være sånn i begynnelsen av 20-årene, dog ikke så ille. 

Har heldigvis blitt voksen. 

Ikke finn deg i slik oppførsel. Si fra og blir det gjentagende, så løp. Tenk deg om dere får barn og hun var slik mot barnet? Det gjorde min mor og har ikke kontakt med henne den dag idag. 

Anonymkode: c2b1b...87e

Skrevet

Det høres ut til at du vet hva som er lurt å gjøre basert på tidligere erfaring.

Samtidig høres det ut som om denne kvinnen ikke har det helt bra med seg selv.

Du må rett og slett finne ut av om du skal gå videre eller utsette deg for dette igjen. Gjør du sistnevnte må du være forberedt på å gå all inn.

Det blir ikke moralsk riktig å kaste folk under bussen og stikke uten å hjelpe til for å få det bedre, men du må også tenke på deg selv. Det er veldig utmattende og krever mye av deg å stå i en slik situasjon.

Mener du hun er verdt innsatsen så er det ingenting i veien for å forsøke, men min personlige mening tilsier at hvis du møter motstand og lite vilje til å ta i mot hjelp å støtte bør du komme deg ut derfra.

Anonymkode: 038d3...389

Skrevet

Rettelse på forrige svar etter å ha lest grundigere igjennom. Avslutt og kom deg ut. Dette er ikke noe å leve i. Det kommer til å tære skikkelig på deg. Hun må selv skaffe seg hjelp med dette og du må leve det livet du fortjener.

Anonymkode: 038d3...389

• Liker 1
Skrevet

Vil du ha det sånn, gå rundt på eggeskall og aldri vite hva du har gjort feil? 

Kom deg vekk, hun blir ikke bedre. 

(Det hun evnt trenger er en som ikke finner seg i pisset hennes, men det tror jeg ikke ligger helt for deg å være den som setter det skapet på plass.) 

Det skal være koselig å være sammen med kjæresten sin, det er ikke sånn du har det nå.

Anonymkode: 35826...40b

Skrevet

Æsj, hun høres ut som eksen min bare at han er mann og gråt aldri. Jeg ble bare engstelig, usikker og stresset av å være i ett forhold med noen som står opp på feil fot annenhver dag og som aldri var fornøyd med noe jeg gjorde. Det er liksom ingen fremtid i sånt. Man kan jo ikke bo sammen med noen man går på nåler rundt og aldri kan slappe av med. 

Anonymkode: b7a97...627

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som dere begge har ting å ta tak i fra fortida.

Anonymkode: 8ae87...199

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjæresten min sitt humør er veldig skiftende, å det skal så lite til før hun blir i dårlig humør. Å når hun da har blitt forbanna så blir hun bare helt stille, å sier "det går fint"  Gråter litt, slutter å prate osv

Jeg klarer ikke å slappe av når jeg er hos henne, fordi hun har masse forventinger og krav til hva og hvordan jeg tydeligvis skal gjøre ting. Men jeg veit jo ikke om disse før det er for seint, også blir det dårlig stemmning.

Litt bakgrunn er at jeg kommer fra et tidligere narsissist forhold, som gjør at jeg er veldig på alerten for å ikke ende opp med noe sånt igjen. Jeg har noe problemer fra barndommen med en forelder som også kunne være veldig skiftende i humøret, så jeg blir rett og slett redd når folk er sinte. Så jeg veit faktisk ikke hva som er normalt sint, eller ikke.

Hun har nok sinn bagasje fra de forholdene hun tidligere har vært i, eller fra livet generelt. Siden starten har vi vært flinke til å ta opp ting som plaget oss, å pratet om det sammen. Etter å følt meg anspent over lenger tid pga humøret hennes, valgte jeg å ta det opp fordi jeg veit at dette er ikke noe jeg vil ha i mitt forhold uansett. Hun beklaget og vi skulle jobbe med dette sammen, hun på humøret og hva hun faktisk skal bruke energi på å reagere for. Mens jeg skal jobbe mer med meg selv, om hvordan jeg takler andre folk sitt humør.

Men bare dager etter så endrer hele hun seg, plutselig så ville hun ikke ha like mye besøk av meg. Å måten hun skriver til meg på er mer som en kompis plutselig. Siden jeg opplevde at exen endret holdning på dagen, dumpet meg for en ny. Så blir jeg veldig trigget av denne plutselige skifte, å står her å bytter mellom å bare gjøre meg klar til ende dette eller prøve å se om det vil bli bedre.

Jeg veit hvertfall at jeg ikke orker å gå rundt på eggskall hele tiden, å jeg har kjempet for et forhold tidligere som endte opp med å nesten ta livet av meg. IKKE IGJEN!

noen erfaringer er det noe håp?

Anonymkode: 18d56...da5

Du har nok funnet et samme type forhold igjen, jeg gjorde også det etter første feilen. 

Sett ned foten for hvordan humøret hennes føles, uten å blande inn erfaringer fra eks. Bare si at du ikke kan ha et slikt forhold. 

For meg så høres det ut som om følelsene hennes har gått over. Jeg blir også sånn kompis aktig og ønsker ikke så mye besøk når følelsene er på vei vekk. 

Anonymkode: 7f59f...f34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...