AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 Hun er jo grei, men jeg føler meg liten. Hun kan shoppe masse, invitere meg på fester der det er hennes likesinnede. Denne følelsen har økt etter at jeg fikk meg kjæreste som misliker kapitalisme og er veldig i mot overklassen. Han forteller mye om hvordan de med penger holder de andre nede. Jeg vil samtidig ikke være en person som bryter vennskap og er slem. Jeg er forvirret. Anonymkode: 57107...852 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #2 Skrevet 30. januar 2023 Kjæresten din trenger en realitetsorientering. Han virker fordomsfull. Kanskje han burde introduseres til venninnen din? Anonymkode: 3fe28...822 33 8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #3 Skrevet 30. januar 2023 Det er kjæresten du bør dumpe, ikke venninnen. Tror det er deg og sjalusien din som gjør at du føler deg liten. Ikke venninnen din. Hun inkluderer deg faktisk i sin vennekrets. Anonymkode: fb208...ad3 26 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #4 Skrevet 30. januar 2023 Still typen til rette. Behold veninnen. Hun inkluderer deg. Han vil isolere deg. Anonymkode: 17c5b...004 15 8
norw Skrevet 30. januar 2023 #5 Skrevet 30. januar 2023 Det er ikke noe grunnlag for å dumpe ham, og heller ikke å droppe henne, ut ifra opplysningene i tråden. 8 1
norw Skrevet 30. januar 2023 #6 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Still typen til rette. Behold veninnen. Hun inkluderer deg. Han vil isolere deg. Anonymkode: 17c5b...004 Det vet du ikke. 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #7 Skrevet 30. januar 2023 norw skrev (Akkurat nå): Det vet du ikke. Han vil holde henne nede, det syns jeg skinner igjennom. Min tolkning. Og står for den. Anonymkode: 17c5b...004 9 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #8 Skrevet 30. januar 2023 De med penger holder ikke automatisk folk nede. Her feies alle under en kam. Noen løfter opp. Det er forskjell, ikke svart hvitt. Anonymkode: 17c5b...004 5 1
norw Skrevet 30. januar 2023 #9 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han vil holde henne nede, det syns jeg skinner igjennom. Min tolkning. Og står for den. Anonymkode: 17c5b...004 Du gjetter, det er ikke noe grunnlag for å mene det. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #10 Skrevet 30. januar 2023 Det er vel ikke hun personlig som holder deg nede, haha. Anonymkode: ed6dd...d45
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #11 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er vel ikke hun personlig som holder deg nede, haha. Anonymkode: ed6dd...d45 Nei, tror både TS og noen av de som svarer i tråden ikke helt har forstått poenget til kjæresten. Som jeg antar er at mer pengesterke grupper av mennesker mye oftere får viljen sin politisk og samfunnsmessig enn de som har mindre, og dette er ofte på bekostning av de som har mindre. Hvis han faktisk mener at man skal sky enhver velstående person som pesten, da er han ikke helt stabil. Det er mye, mye vanligere å ha den første meningen enn den andre, så jeg holder en knapp på den versjonen. Anonymkode: e10e8...2bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #13 Skrevet 30. januar 2023 Du får prøve å forklare typen din at det nettopp er kapitalismen som finansierer velferdsstaten. Ingen andre systemer enn kapitalismen går sammen med demokrati. Og «overklassen» som han hater finnes i alle land, ikke minst i de kommunistiske. Synes ikke du skal la en mann/kjæresten din diktere meningene dine, TS. Det er ihvertfall ikke progressivt! Anonymkode: fd459...5eb 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #14 Skrevet 30. januar 2023 Jeg er ikke noe fan av kapitalismen som styringsform selv, men jeg mener ikke at man skal kutte venner som er snille og sitter godt i det. Hvis du føler deg mindreverdig så må du jobbe med deg selv. Anonymkode: 2fa9c...2d8 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #15 Skrevet 30. januar 2023 Her virker det som om du er litt fanget av kjærestens meninger og holdninger. Hva syns du egentlig selv? Hvordan er relasjonen mellom deg og din venninne? Løfter dere hverandre som venner? Og hva syns du egentlig om kjærestens holdninger? Jeg ser ingen grunn til at hans meninger om dette skal måtte påvirke ditt vennskap med din venninne, og om det gjør det bør du gå litt i deg selv og spørre hva du mener og vil oppi dette. Anonymkode: 3caf1...149 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #16 Skrevet 30. januar 2023 Jeg synes at det er dere som er litt overfladisk her. Du vil droppe en venninne du synes er grei, ene og alene på grunn av økonomien hennes. Hun inviterer deg på fester med hennes venner, fordi hun ikke bryr seg om at du har mindre penger. Hun inviterer deg fordi hun er vennen din. Hun shopper fordi hun har råd til det. Dropper du shopping siden det finnes flere som har mindre penger enn deg? Jeg hadde faktisk blitt skikkelig skuffet om en venn mente jeg burde shoppe mindre fordi h*n ikke hadde like mye penger... Anonymkode: b21d0...a31 8 1
JaVel Skrevet 30. januar 2023 #17 Skrevet 30. januar 2023 Jeg kjenner flere rike mennesker og de er som alle andre. Så typen din kan ta seg en bolle. Han virker rett og slett misunnelig. 8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #18 Skrevet 30. januar 2023 Kjæresten din er en komplett idiot! Kvitt deg med han, ikke venninnen din. Anonymkode: 100c2...c13 7
bbc2 Skrevet 30. januar 2023 #19 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjæresten din trenger en realitetsorientering. Han virker fordomsfull. Kanskje han burde introduseres til venninnen din? Anonymkode: 3fe28...822 Vell han har rett. De rike jobber aktivt mot å holde de fattige fattige og ta all rikdommen selv Finnes egne klubber som holder på med dette . World economic forum f.eks Politikere osv de stjeler fra de ubder seg og beriker seg selv Våre egne politikere gjør også dette. Som f.eks hadia tajik Kan vell egentlig si så og si alle av våre egne politikere gjør dette 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #20 Skrevet 30. januar 2023 bbc2 skrev (3 minutter siden): Vell han har rett. De rike jobber aktivt mot å holde de fattige fattige og ta all rikdommen selv Finnes egne klubber som holder på med dette . World economic forum f.eks Politikere osv de stjeler fra de ubder seg og beriker seg selv Våre egne politikere gjør også dette. Som f.eks hadia tajik Kan vell egentlig si så og si alle av våre egne politikere gjør dette Hjelpes. Du er vel av de som synes det er rart at de rike blir rikere og klager på at middelklassen betaler mest skatt, uten å ha den ringeste anelse om hvordan pengesystemet fungerer. Anonymkode: 3f4c5...613 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå