AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 Har vært på et par dater med en fin fyr og det har vært hyggelig. Vi hadde avtalt en tredje date som jeg desverre måtte utsette (han var klar over at det var litt usikkert om vi kunne møtes den dagen som var avtalt eller ikke) og jeg var raskt ute med å finne en ny dag slik at det ikke tok for lang tid å møtes igjen og jeg samtidig viser han at jeg er interessert. Men etter at jeg utsatte ble han plutselig veldig stille, brukte lang tid på å svare på melding og virket litt snurt? På selve daten tok jeg regningen og det virker som han ble positivt overrasket over det. Og da jeg spurte om han reagerte på at jeg måtte utsette (fordi det var noe som var annerledes) svarte han bare "er du kjepphøy eller? , haha.." hva betyr det? Har jeg grunn til å reagere på det svaret eller var det innafor? 😕 Anonymkode: ec03b...b3a
Rosakatt Skrevet 30. januar 2023 #2 Skrevet 30. januar 2023 Kan ta feil, men det kan bety, er du innbilsk/ høy på deg selv eller? 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #3 Skrevet 30. januar 2023 "Er det kjepphøy, eller? Haha.." noe ala "Er du innbilsk, eller? Haha.." Kjepphøy betyr at man har (fo)r mye selvtillitt. Anonymkode: 32e63...67f 8 2
bbc2 Skrevet 30. januar 2023 #4 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har vært på et par dater med en fin fyr og det har vært hyggelig. Vi hadde avtalt en tredje date som jeg desverre måtte utsette (han var klar over at det var litt usikkert om vi kunne møtes den dagen som var avtalt eller ikke) og jeg var raskt ute med å finne en ny dag slik at det ikke tok for lang tid å møtes igjen og jeg samtidig viser han at jeg er interessert. Men etter at jeg utsatte ble han plutselig veldig stille, brukte lang tid på å svare på melding og virket litt snurt? På selve daten tok jeg regningen og det virker som han ble positivt overrasket over det. Og da jeg spurte om han reagerte på at jeg måtte utsette (fordi det var noe som var annerledes) svarte han bare "er du kjepphøy eller? , haha.." hva betyr det? Har jeg grunn til å reagere på det svaret eller var det innafor? 😕 Anonymkode: ec03b...b3a Hvorfor spør du om dette er innenfor eller om du skal reagere på det? Må kvinner til enhver tid lage drama og reagere på allr mulige bagateller og ta alt som et stikk? Kan ikke dere skru av østrogenet deres og de irrasjonelle tankene deres for en dag Leiter du etter drama? Er det for lite dramatikk i livet ditt? Er absolutt ingenting gale i å si at noen er kjepphøy herregud... 5
Hannah80 Skrevet 30. januar 2023 #5 Skrevet 30. januar 2023 bbc2 skrev (3 minutter siden): Hvorfor spør du om dette er innenfor eller om du skal reagere på det? Må kvinner til enhver tid lage drama og reagere på allr mulige bagateller og ta alt som et stikk? Kan ikke dere skru av østrogenet deres og de irrasjonelle tankene deres for en dag Leiter du etter drama? Er det for lite dramatikk i livet ditt? Er absolutt ingenting gale i å si at noen er kjepphøy herregud... Hvis du søker opp "kjepphøy", så ser du definisjonen av ordet. Det er da absolutt ikke positivt. 20 9
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #6 Skrevet 30. januar 2023 Ts her. Jeg skjønner hva kjepphøy betyr. Det er ikke positivt å høre det. Det jeg lurer på er om jeg "overdriver" med å bli såret over at han sa det. Jeg mente det bare godt når jeg spurte om han ble skuffet over at jeg måtte utsette (noe han som sagt visste at kom til å skje.) Anonymkode: ec03b...b3a 1 1
bbc2 Skrevet 30. januar 2023 #7 Skrevet 30. januar 2023 Hannah80 skrev (2 minutter siden): Hvis du søker opp "kjepphøy", så ser du definisjonen av ordet. Det er da absolutt ikke positivt. Og? Dermed må man lage spetskkel og drama ut av det? Om daten sa at hun var høy på seg selv så må man lage et helvete og kan ikke legge det fra seg? Ts kommer til å forbli singel om hun leter etter drama. Det er slitsomt 2 1
norw Skrevet 30. januar 2023 #8 Skrevet 30. januar 2023 bbc2 skrev (6 minutter siden): Og? Dermed må man lage spetskkel og drama ut av det? Om daten sa at hun var høy på seg selv så må man lage et helvete og kan ikke legge det fra seg? Ts kommer til å forbli singel om hun leter etter drama. Det er slitsomt Det evt dramaet starter når den ene nevner kjepphøy. Risikosport å si sånt, om det ikke er en etablert tone mellom de to. 20
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #9 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ts her. Jeg skjønner hva kjepphøy betyr. Det er ikke positivt å høre det. Det jeg lurer på er om jeg "overdriver" med å bli såret over at han sa det. Jeg mente det bare godt når jeg spurte om han ble skuffet over at jeg måtte utsette (noe han som sagt visste at kom til å skje.) Anonymkode: ec03b...b3a Hadde ikke lagt så mye i det, men notert det bak øret. Det virker litt ovenfra og ned, men mulig han bare har rævva humor og. Du finner jo ut etterhvert om han er noe å samle på eller ikke. Hvis han er en dust kommer det nok av samme sorten.. Anonymkode: 32e63...67f 11 1
Tanuki Skrevet 30. januar 2023 #10 Skrevet 30. januar 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Jeg skjønner hva kjepphøy betyr. Det er ikke positivt å høre det. Det jeg lurer på er om jeg "overdriver" med å bli såret over at han sa det. Jeg mente det bare godt når jeg spurte om han ble skuffet over at jeg måtte utsette (noe han som sagt visste at kom til å skje.) Anonymkode: ec03b...b3a Det er i hvertfall veldig merkelig av han å kalle deg det når dere knapt kjenner hverandre. Mulig det var et elendig forsøk på humor, men hvem vet. Jeg hadde latt det passere, men vært på vakt. 11
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #11 Skrevet 30. januar 2023 Ts her. Jeg skal la det passere, men samtidig være litt på vakt. Det har vært et par andre episoder som har fått meg til å stusse litt. Får se hva som skjer videre med oss. Anonymkode: ec03b...b3a 2 2
Stormen64 Skrevet 30. januar 2023 #12 Skrevet 30. januar 2023 56 minutter siden, bbc2 said: Hvorfor spør du om dette er innenfor eller om du skal reagere på det? Må kvinner til enhver tid lage drama og reagere på allr mulige bagateller og ta alt som et stikk? Kan ikke dere skru av østrogenet deres og de irrasjonelle tankene deres for en dag Leiter du etter drama? Er det for lite dramatikk i livet ditt? Er absolutt ingenting gale i å si at noen er kjepphøy herregud... Kommer an på kroppspråket. Om han følte at hun prøver å opparbeide seg mot til å ghoste eller avslutte datinga så var nok den kommentaren av det defensive slaget, som ikke er veldig positivt. Men sa han det med et smil og litt latter så er det ingenting å lage noe styr av
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #13 Skrevet 30. januar 2023 Mann her. Jeg hadde blitt jævlig skeptisk, for det minner om usunn reaksjon, og en dårlig måte å kommunisere på. For å finne ut hva du egentlig mente, så burde han spurt om noe tilbake. Å bare anta at du er arrogant, virker helt feil. Anonymkode: ae188...5e6 14 2 5
Engel Skrevet 30. januar 2023 #14 Skrevet 30. januar 2023 norw skrev (6 timer siden): Det evt dramaet starter når den ene nevner kjepphøy. Risikosport å si sånt, om det ikke er en etablert tone mellom de to. Helt riktig. Jeg hadde reagert med vantro om noen hadde kalt med kjepphøy i en sånn setting, og hadde tenkte at det ikke ble flere dater der... En sånn reaksjon tyder jo på at han virkelig ikke likte at TS avlyste, noe som er helt tullete hvis det stemmer som TS skriver at hun hadde vært tydelig hele veien på at hun kanskje ikke kunne møtes da. Så når hun spør, basert på at han oppfører seg annerledes og han reagerer med å si noe som helt klart er negativt så er man ute å kjøre. Negativitet tidlig i dating er rødt flagg. 7 3
norw Skrevet 30. januar 2023 #15 Skrevet 30. januar 2023 Engel skrev (2 timer siden): Helt riktig. Jeg hadde reagert med vantro om noen hadde kalt med kjepphøy i en sånn setting, og hadde tenkte at det ikke ble flere dater der... En sånn reaksjon tyder jo på at han virkelig ikke likte at TS avlyste, noe som er helt tullete hvis det stemmer som TS skriver at hun hadde vært tydelig hele veien på at hun kanskje ikke kunne møtes da. Så når hun spør, basert på at han oppfører seg annerledes og han reagerer med å si noe som helt klart er negativt så er man ute å kjøre. Negativitet tidlig i dating er rødt flagg. 👌
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #16 Skrevet 30. januar 2023 Her syntes jeg det er han som overreagerer. Kan skjønne at man blir snurt hvis den ene til stadighet avlyser, men når det kun skjer en gang og dette også er informert om, så bør det virkelig ikke være noe problem. Folk er jo voksne, og noen ganger dukker det opp andre ting man må gjøre. Anonymkode: 4e01d...cbf 6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #17 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mann her. Jeg hadde blitt jævlig skeptisk, for det minner om usunn reaksjon, og en dårlig måte å kommunisere på. For å finne ut hva du egentlig mente, så burde han spurt om noe tilbake. Å bare anta at du er arrogant, virker helt feil. Anonymkode: ae188...5e6 Helt enig, veldig spesielt og reagere sånn når det var noe som allerede var informert om at en muligens måtte utsette. Overhode ingen grunn til en sånn reaksjon i mine øyne.. Hilsen mann Anonymkode: eed37...cf0 3 1 3
MizzVic Skrevet 30. januar 2023 #18 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Og da jeg spurte om han reagerte på at jeg måtte utsette (fordi det var noe som var annerledes) svarte han bare "er du kjepphøy eller? , haha.." hva betyr det? Har jeg grunn til å reagere på det svaret eller var det innafor? 😕 Anonymkode: ec03b...b3a Det betyr: "haha, tror du jeg brydde meg om at du avlyste eller?" Reaksjonen kan komme av to ting: Ja, han brøy seg, men ville ikke vise det i tilfelle han er mer intressert enn deg. Vil ikke bli avvist (først) Han er ikke så super intressert, og ble provosert over at du tenkte han sikkert ble skuffa over ikke å kunne treffe deg. 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #19 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ts her. Jeg skjønner hva kjepphøy betyr. Det er ikke positivt å høre det. Det jeg lurer på er om jeg "overdriver" med å bli såret over at han sa det. Jeg mente det bare godt når jeg spurte om han ble skuffet over at jeg måtte utsette (noe han som sagt visste at kom til å skje.) Anonymkode: ec03b...b3a Det kan være humoristisk ment - men bare litt feil bruk av begrep 🤷♀️ Ville sett han litt an. Jeg hadde stusset litt, men folk bruker begreper og humor ulikt. Så jeg hadde vurdert det utfra helheten. Men jeg har møtt folk som har lavt selvbilde og dermed har en arrogant form for humor som går på ironisk bekostning av den andre. På en måte som bare er…..ja, rart. De har alltid issues. Anonymkode: 8783d...127
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #20 Skrevet 30. januar 2023 Dette er noe jeg selv kunne sakt, som en spøk/flørt Anonymkode: 6e441...041 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå