Gå til innhold

Ørevoks hos hund

Anbefalte innlegg

Hei alle hundeeiere med peiling :)

Vår 5 år gamle hund har begynt å riste en del på hodet og synes det er ubehagelig om man tar på det - det er tydelig at det klør inni der, bare man kommer borti innsiden av ørene så tramper bikkja.

Tok derfor en titt i ørene, det ene øret er rent og pent, men det andre har mørkebrun voks (lukter ingenting), og tenker at om bikkja har mye ørevoks er det jo ikke rart det er ubehagelig! 

Jeg kjøpte derfor en KW ørerens i en dyrebutikk som jeg tenkte å teste ut, men ble litt usikker på om jeg kanskje bør kontakte en veterinær å forhøre meg først? Er det vanlig at de klør seg og plages pga ørevoks? Den har forøvrig hengeører, så øreplager er jo ikke helt fremmed for rasen, men første gang det skjer med vår da :) 

Tusen takk på forhånd

Anonymkode: 19413...b22

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1652540-%C3%B8revoks-hos-hund/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan trygt bare peise på med øreskyll og få det ut. Kan godt hende at det er ørevoks som irriterer. Men, jeg ville dratt til veterinæren likevel, for i mange tilfeller så oppstår en sånn opphopning av ørevoks gjerne pga ørebetennelse. Vår hund har allergi og får ofte betennelser. Men, hvis vi er flinke med å bruke øreskyll jevnlig så tar det lengre tid mellom infeksjonene han får. 

Anonymkode: 7416c...f46

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1652540-%C3%B8revoks-hos-hund/#findComment-31490858
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere kan trygt bare peise på med øreskyll og få det ut. Kan godt hende at det er ørevoks som irriterer. Men, jeg ville dratt til veterinæren likevel, for i mange tilfeller så oppstår en sånn opphopning av ørevoks gjerne pga ørebetennelse. Vår hund har allergi og får ofte betennelser. Men, hvis vi er flinke med å bruke øreskyll jevnlig så tar det lengre tid mellom infeksjonene han får. 

Anonymkode: 7416c...f46

Takk for svaret! Jeg skal prøve med øreskyllen, og se om det bedrer seg. Han er ikke rød/hoven på ørene, og det lukter ikke vondt.. Dersom det ikke bedrer seg så drar jeg selvsagt til veterinær fortløpende, får så vondt i meg når hunden plages med noe :(

Sitat

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøvd det ut, å se det ann om det virker - hvis ikke dra til dyrlegen en tur❤️ Men hvis det begynner å lukte ville jeg ha null toleranse for å få time fortes mulig

Anonymkode: b6e08...3ee

Tusen takk for svar 💕 Ja tenker i utgangspunktet det samme, han har bare aldri hatt det før, men det lukter ikke vondt av øret. Mest «nervøs» for at han har ørebetennelse eller noe, og at jeg skal gjøre vondt verre 🥲 

Anonymkode: 19413...b22

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1652540-%C3%B8revoks-hos-hund/#findComment-31490873
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...