Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninne har betrodd notorisk utroskap i en årrekke. Hun er gift og har en sønn i tenårene. God økonomi og flott hjem. Mannen hennes tar seg av det meste, men prater ikke så mye. Hun vil han, alle skal snakke mildt til henne. Gråter mye. Hun sier hun har lav selv tillitt og ikke har oppnådd seksuel nytelse. Hun sier hun gjør det for å få bekreftelse, om mulig nytelse og selvtillitt hun kan ta med inn i ekteskapet. Hun går bevisst inn for det bla nettdate for gifte/samboere som vil ha noe på si. Hun vil ikke etablere seg med dem. Det handler mer om hennes behov for bekreftelse enn genuin interesse for dem. Hun må alltid ha en på jobben hun må prøve å få bli intim med. Om den slutter, prøver hun neste.,Skjønte hun også ble litt nygjerrig på å prøve luksus prostituert. 
Etterhvert som hun har skjønt at jeg fordømmer dette, har hun vel bare gått under jorda med dette. Sier det har blitt bra igjen med mannen sin. Hun vil ikke snakke om det og sier at det er hennes privat liv hun har betrodd meg i fortrolighet og at hun selv bør få regulere i hvilken grad det skal tas opp. Men jeg kan ikke helt godta det som hennes privatsak. Det  sier noe om henne. Tror ikke hun har dårlig samvittighet og føler hun gjør noe galt, men JEG føler på at jeg holder tilbake noe mannen hennes burde ha visst. Jeg er redd for å ta det opp med ham i frykt for at begge skal benekte og avvise meg som løgner som er illojal overfor en privat og fortrolig betroelse. Dette gnager meg, og de har hjulpet meg mye. Jeg har vært alvorlig syk og svekket og deres hjelp har vært reddende.

Anonymkode: af501...b05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe til mannen. Det er ikke din sak å blande seg. 

Dog synes jeg det er veldig veldig urovekkende at damen har tenkt tanken på å bli luksus-prostituert bare for å få bekreftelse. Herlighet altså! Denne damen må jo være meget spesiell. 

Anonymkode: 9dde9...df9

• Liker 2
Skrevet

Lytt til venninnene din, og vær åpen og nysgjerrig uten å dømme.
Ingen vil tjene på at du varsler om dette. La henne finne ut av dette selv.
Hun har dype problemer, og hun trenger noen som vet og kan diskutere det - uten at det kommer videre.

Skrevet

Ønsker du å beholde vennskapet sier du ingenting, selv om det moralske riktige er å fortelle det til mannen. Men forteller du det risikerer du å miste venninna de. 

Skrevet

Faktisk så syns jeg ikke mannen skal måtte leve uvitende fordi hun har et selvtilittsproblem, hva med hans selvtilitt når han finner ut at han ikke er nok for henne å har kastet bort år med en kvinne som ikke setter pris på han? Å utsetter han for kjønnssykdom. 

Men forstår at du står i en vanskelig posisjon, og at du ikke vil miste dem. Så du burde kanskje ikke si noe, men noen burde 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Andro skrev (1 time siden):

Hun har dype problemer, og hun trenger noen som vet og kan diskutere det - uten at det kommer videre.

Hvorfor ikke dømme det ? Hvorfor gifte seg i kirken foran vitner og Gud, invitere masse gjester, registrere forholdet offentlig og bruke statusen gift offentlig hvis ingen har noe med det ? Og hvorfor skal partneren ha noe med det hvis man er seg selv nok ?

• Liker 1
Skrevet

Stakkars fyr :( Han burde få vite om dette.

Anonymkode: 0ba46...640

Skrevet
Andro skrev (1 time siden):

Skrevet

I begynnelsen prøvde jeg være en fortrolig venninn til å hjelpe henne ut av dette. Finne ut hvorfor og hva hun ville sammen med henne. Trodde det var en selvfølge at dette var en overgangsfase som måtte løses. Når det ikke skjer og hun går mer under jorda med det , blir jeg i tvil om hun har en personlighets forstyrrelse og ikke helt god innstilling til sannhet og medmennesker, men hun fremstår som så seriøs, forsiktig og prektig. Hun ber stadig de rundt seg behandle henne mildt og dempe seg av hensyn til hennes skjørhet. Hun kommer ifra rikdom og pen etikette.

Skrevet

Hun er psykisk syk og trenger hjelp. Henvis henne til lege og psykolog. Hun har store problemer med seg selv.

Anonymkode: b6998...c3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville ikke sagt noe til mannen. Det er ikke din sak å blande seg. 

Dog synes jeg det er veldig veldig urovekkende at damen har tenkt tanken på å bli luksus-prostituert bare for å få bekreftelse. Herlighet altså! Denne damen må jo være meget spesiell. 

Anonymkode: 9dde9...df9

Det var ikke hun selv som tenkte bli luksusprostituert, men leie en mannlig sexarbeider. En som erfaren og dyktig til å tilfredsstille kvinner diskré, men det ville visst nok være et problem om hun ville tenne på ham. Nå har hun kanskje gjort det også i tillegg til alt annet planlagt over lang tid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun er psykisk syk og trenger hjelp. Henvis henne til lege og psykolog. Hun har store problemer med seg selv.

Anonymkode: b6998...c3e

Hun har mange terapauter, men røper ikke utroskapen. Hun er ekstremt skoleflink og velutdannet. Rik.

Skrevet

"gjør det for å få bekreftelse" Herregud så ufattelig latterlig og patetisk. Av alle grunner, liksom.

Si ifra, hun fortjener verken en mann eller elsker.

Anonymkode: 0ff6f...4c3

Skrevet

At det gnager deg, er et sunnhetstegn ❤️. Men ville likevel ikke sagt noe. Det er hennes oppgave. Om det skulle eskalere og hun setter seg selv i reell fare, ville jeg dog formidlet at en annen type plikt trer inn...

:klem:

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stakkars fyr :( Han burde få vite om dette.

Anonymkode: 0ba46...640

Hadde dette vært omvendt, altså en utro mann, så ville du nå fått 264 tomler.

Men det er en utro dame, så da blir det ingen likes på deg.

Det er bare å vemmes og gremmes på hvor mange det er her med en helt horribel dobbeltmoral. 

Anonymkode: 6601d...6c7

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...