Gå til innhold

Huseieren jeg leier hos får gjennomgå, karma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg skulle lei en stund tilbake var jeg litt desperat. Jeg måtte ha leilighet til riktig pris på ett bestemt område på grunn av hensyn til mine barn. Jeg sa til huseier vær så snill, kan jeg betale 2000 kr. mindre foreløpig, så kan vi få se og økt leie når jeg får 100 prosent stilling.

Han var litt kjepphøy og nektet, selv om jeg forklarte situasjon. Jeg måtte låne penger og leie.

Nå kom han til meg og sa han er i vanskelig situasjon på grunn av økte utgifter. Såvidt han får betjent lånet, og om han kan øke leien med 2000.  

Jeg var frekk og sa nei. Jeg sa han kan ikke kaste meg ut heller uten gyldig grunn. Jeg kommer til å følge med om grunnen er gyldig og evt saksøke ham.

Anonymkode: 509fd...17e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den gyldige grunnen er nok at han vil ha det selv. Klart du sier nei til den summen  men han kan sette opp en gang i året.

Anonymkode: d62ae...765

• Liker 5
Skrevet (endret)

Karma for hvem?

Du bor der jo bare ut kontraktsperioden, evt du blir sagt opp, og han leier ut til noen andre til høyere pris.

Endret av Portia Catonis
  • Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet

Du er frekk og ikke verdt å ha som leietager!!!

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Du mener han var kjepphøy for ikke  å drive veldedighet?

Anonymkode: cf955...a1f

• Liker 23
  • Nyttig 8
Skrevet

Om det er over et år siden du inngikk leiekontrakten har han retten på sin side til å øke/justere leien i forhold til konsumprisindeksen. I å med alt i samfunnet et blitt veldig mye dyrere det siste året, kan dette fort være noen hundrelapper i mnd. 

Anonymkode: 6d31f...14e

• Liker 8
Skrevet

Synes jeg har lest denne «historien» her inne før…

Anonymkode: 6dd57...f27

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da jeg skulle lei en stund tilbake var jeg litt desperat. Jeg måtte ha leilighet til riktig pris på ett bestemt område på grunn av hensyn til mine barn. Jeg sa til huseier vær så snill, kan jeg betale 2000 kr. mindre foreløpig, så kan vi få se og økt leie når jeg får 100 prosent stilling.

Han var litt kjepphøy og nektet, selv om jeg forklarte situasjon. Jeg måtte låne penger og leie.

Nå kom han til meg og sa han er i vanskelig situasjon på grunn av økte utgifter. Såvidt han får betjent lånet, og om han kan øke leien med 2000.  

Jeg var frekk og sa nei. Jeg sa han kan ikke kaste meg ut heller uten gyldig grunn. Jeg kommer til å følge med om grunnen er gyldig og evt saksøke ham.

Eh, nei. Han hadde satt en leie, du kunne velge å ta leiligheten eller ikke. Der hadde han sitt på det tørre.

Hans ønske om å øke leia var i strid med regelverket så du var ikke frekk ved å si nei (der tar jeg ikke høyde for evt måte du sa nei på...). Der hadde du ditt på det tørre.

Anonymkode: 8c57a...300

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om det er over et år siden du inngikk leiekontrakten har han retten på sin side til å øke/justere leien i forhold til konsumprisindeksen. I å med alt i samfunnet et blitt veldig mye dyrere det siste året, kan dette fort være noen hundrelapper i mnd. 

Anonymkode: 6d31f...14e

De 700 har han økt allerede ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du mener han var kjepphøy for ikke  å drive veldedighet?

Anonymkode: cf955...a1f

Ja og nå vil jeg ikke drive veldedighet.  Ts

• Liker 2
Gjest Spritzx
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Den gyldige grunnen er nok at han vil ha det selv. Klart du sier nei til den summen  men han kan sette opp en gang i året.

Men neppe med 2000kr...

Skrevet
Portia Catonis skrev (7 minutter siden):

Karma for hvem?

Du bor der jo bare ut kontraktsperioden, evt du blir sagt opp, og han leier ut til noen andre til høyere pris.

Har ingen kontrakperiode, men gjensidig oppsigelsestid. Han har egen leilighet, så vanskelig for ham å si at han skal bo her.  Jeg vil også følge med om han leier til andre og saksøke 

• Liker 3
Skrevet

Du hadde nok aldri betalt det du skyldet han i utestått leia. Hadde han gått med på din avtale så hadde han vært 4000 i minus. Kan ikke helt se at han tapte så veldig, han lot seg bare ikke lure.

Anonymkode: 36449...6c6

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ingen kontrakperiode, men gjensidig oppsigelsestid. Han har egen leilighet, så vanskelig for ham å si at han skal bo her.  Jeg vil også følge med om han leier til andre og saksøke 

Slike som deg jobber aktivt for at leitakere skal bli hatet.

Anonymkode: 36449...6c6

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, men da kan du bare sette deg ned og vente på oppsigelsesbrevet, da...

Han trenger ingen grunn til å si deg opp.

• Liker 10
Skrevet

Han var vel ikke «kjepphøy» når han ikke ønsket å slå av 2000 kr på leien. Han behøvde de pengene, siden han nå såvidt klarer å betjene lånet. Litt dumt av ham å ikke ha satt leien høyere i utgangspunktet, da.

Anonymkode: 9a1aa...ad7

• Liker 8
Skrevet

Jeg håper han selger boligen til noen som skal bo der selv.

Anonymkode: ffde1...2d9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du fortjener pokal for å være en vanskelig leietaker.

Anonymkode: 7e8d7...441

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han kan ikke sette den opp 2000 kroner heller. Det er bare en viss prosent han kan sette den opp og det blir som oftest kun noen hundrelapper og ikke en tusenlapp engang

At han har lånt mer enn evnen er ikke ts sitt problem

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Synes jeg har lest denne «historien» her inne før…

Anonymkode: 6dd57...f27

Samme her. Dette er en gjenganger.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...