AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Jeg plages med muskel(?)smerter i lysken/innside lår når jeg går eller står en stund. Har gjort det siden fødsel. Det kjennes ut som det blir stramt eller stivt, og veldig smertefullt. Vondt å sette seg ned og slappe av også. Er det andre her som har opplevd det samme, og som eventuelt vet hva det skyldes? Kan det være bekkenløsning? Symfyseløsning? Anonymkode: 42239...848
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Hos meg var det svak kjernemuskulatur. Fikk øvelser hos kiropraktor og det fikset seg fort Anonymkode: 68580...83a
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #3 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hos meg var det svak kjernemuskulatur. Fikk øvelser hos kiropraktor og det fikset seg fort Anonymkode: 68580...83a Takk for svar! Hvilke øvelser var nyttige? Anonymkode: 42239...848
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #4 Skrevet 1. februar 2023 Det er litt vanskelig å forklare. Stå på alle fire, og løft opp annenhver hand og så annenhver fot med en ball på korsryggen. Men måtte først lære å gjøre denne riktig, så hadde en ordentlig planke (list etter oppussing) som jeg holdt langs ryggen for å ha rett positur gjennom øvelsen. Etterhvert skulle jeg løfte diagonalt (arm og for samtidig), fortsatt med ballen på ryggen. Satt på en treningsball og tiltet bekkenet fram og tilbake, også sideveis. Skulle også sitte rett på ballen, stramme bekkenbunnen og kjernen og løfte annenhvert bein. Hvis setemuskulaturen er blitt inaktiv (som er vanlig i et svangerskap), må du passe på å stramme de aktivt når du reiser deg opp, går i trapper, løfter osv. så de våkner opp igjen. Men, trengte bare to timer hos kiropraktor da. Første timen fikk jeg øvelsene, så hadde vi en ny time etter en stund for å se at jeg gjorde de riktig og gjøre de litt vanskeligere. Så det kan være verdt et besøk og få øvelser tilpasset ditt behov 😊 Anonymkode: 68580...83a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå