Gå til innhold

Slutta på p-sprøyte og mensensmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså... Jeg har 2 barn,  minste på 4 år og største på straks 7. 

Før jeg fikk barn hadde jeg ekstreme mensensmerter helt fra jeg fikk mensen. Men etter jeg fikk barn, ble det helt borte. Men til "gjengjeld" fikk jeg økt menstruasjonsblødning etter begge fødsler. Har alltid blødd mye fra jeg fikk menstruasjon,  så det var ganske heftig etter fødslene. 

Har nå gått på p-sprøyte i over 1 år, hvor jeg da fikk menstruasjon til regelmessig tid, bare at jeg blødde mindre. 

I desember skulke jeg opprinnelig ha tatt siste sprøyte, men da den skulle tas ble jeg syk. Har egentlig bestemt meg for å prøve litt uten for at kroppen skal få det litt normalt. 

Jeg har enda ikke fått menstruasjon denne måneden, men fy så smerter jeg har i kveld. Både underlivet/korsryggen/nedover beina og i brystene. Kan faktisk ikke huske disse smertene som var før, før nå. Er så vandt å ikke ha de 😅 

Så nå går jeg å venter på at blødning starter. 

Hvordan var det for dere etter dere slutta på prevensjon?

Anonymkode: 384d3...8ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjernet p-stav 02.12, og ca en uke etterpå fikk jeg veldig sterke menssmerter (det er ikke jeg vant til hverken med eller uten prevensjon 🤷🏽‍♀️). Det varte og rakk uten mens, og jeg måtte ta ibux hver dag. Fikk ikke mensen før forrige uke, men til gjengjeld forsvant alle smerter da blødningen kom og jeg har ikke hatt vondt etterpå😍 Jeg skylder på «rusk i systemet» etter mange år med hormontilskudd😅 Blir spennende å se ved neste mens… 

Anonymkode: 9fe2b...385

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...