AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Nylig blitt sammen med ei dame, begynner å bli glad i henne. Vi pratet om løst og fast blant annet tidsbruk ift hverandre og jeg sa jeg har et par gode venner som det er viktig for meg at jeg holder kontakt med. Hun sa at det er greit - klart jeg skal få ha tid til å være sammen med kompiser men hun likte ikke hvis jeg hadde jentebandet som var single - det ble det bare rot av og det ville trigge sjalusien hennes. Nå har jeg ikke det så det er ikke et problem men jeg bemerket meg dette som litt ukomfortabelt - er det greit veldig tidlig å sette rammer for at den andre på en måte ikke får være med andre av det motsatte kjønn eller er dette er rødt flagg? Hun har sagt at hun kan fort bli sjalu.. Anonymkode: 5171c...007
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 Hvis hun fort blir sjalu så må du betrygge henne, og vise at hun ikke har noen grunn til å være sjalu. Hvis disse vennene dine er litt for «på» deg og hun legger merke til det, så skjønner jeg at hun reagerer. Men hvis du viser at hun kan stole på deg og du ikke har gjort noe mot henne så har hun ikke rett til å være sjalu Anonymkode: 9f2cd...900
Jdz Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 (endret) For meg er det å måtte dumpe venner, uansett kjønn, en dealbreaker. Jeg vet at andre kan ha andre meninger om det og det er greit. Uavhengig av akkurat det, så har du en date som selv sier hun har lett for å bli sjalu og da kan du føle deg rimelig sikker på at virkeligheten sannsynligvis er ti ganger verre enn det hun sier, og at det sannsynligvis kommer til å bli enda verre jo mer du godtar. Med erfaring fra lignende situasjoner tidligere ville jeg ALDRI ha gått inn i et sånt forhold igjen. Det forholdet ble bare verre og verre, og endte med at hun slo til meg med en stor spade fordi hun mente jeg hadde brukt mistenkelig lang tid på butikken (jeg kom tilbake ti minutter senere enn jeg hadde estimert). Endret 29. januar 2023 av Jdz Skrivefeil 2
skreppamedleppa Skrevet 29. januar 2023 #6 Skrevet 29. januar 2023 For meg hadde dette vært et neonrødt flagg som lyser selv i mørket med størrelsen på månen. Denne type usikkerhet er det bare til å parkere først som sist. Her er det nett før hun setter på deg et øyenbind og gir deg tillatelse til å bruke blindestokk når dere er ute så hun er sikker på du ikke hviler øynene på det andre kjønnet. Nei denne form for usikkerhet, sjalusi og kontrollere adferd blir hakket for mye for meg i et forhold.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #7 Skrevet 30. januar 2023 Er du venner med et jenteband? Anonymkode: 81ce0...e9d
aceania Skrevet 30. januar 2023 #8 Skrevet 30. januar 2023 Jeg pleide å være kjempesjalu, men så fort at det ikke funka i lengden. Da jeg møtte typen (nå samboeren), var jeg sjalu på venninnene hans i et års tid (skal sies at han også hadde vært romantisk interessert i de før meg), men jeg la det fra meg. Bestemte meg, liksom. Jeg var jo sjalu fordi jeg tidligere hadde vært i et veldig dårlig forhold hvor eksen prøvde å gjøre meg sjalu og var ganske avhengig av bekreftelse fra andre damer. Innså at det var skikkelig dårlig stil at min nye kjæreste skulle svi for problemene JEG hadde med eksen. Typen min (nåværende) er verdens mest lojale fyr, basically som en golden retriever - har ikke følt på sjalusi på tre år. Ikke sånn skikkelig, eller noe jeg har nevnt i hvert fall. Så rådet mitt er å spørre hvorfor hun er sjalu og å finne ut om hun kan jobbe med dette for deg, sjalusi er ikke en kvalitet som ikke kan gjøres noe med. Og hvis den virkelig er så kraftig at hun ikke kan gjøre noe med det, ville jeg tolket det som et illrødt flagg - spesielt om hun selv har kompiser. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå