Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor leilighet i andre etasje med garasjer i første etasje. Innerst er den en sportsbod. Har ikke nok skapplass inne i leiligheten og kunne gjerne tenke meg å handle mer hvetemel, havregryn, sukker osv når det er tilbud. Hvordan holder disse matvarene seg i en sportsbod? 🫡

Anonymkode: 0cbe2...fb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt fint. Pakk det i tette plastkasser for å beskytte mot eventuelle skadedyr, fukt osv. 

Anonymkode: caf97...81e

• Liker 5
Skrevet

Vet ikke svaret på spørsmålet ditt, vil uansett tro at temperaturen spiller inn. Men uansett så må du pakke det veldig godt inn i bokser med lokk på, for ellers får du nok kjapt besøk av mus...

Anonymkode: 12ca2...d59

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke lagret mat i papirposer i en sportsbod i garagen, om det var vannkanner og hermetikk så ville det vært noe annet. Om du har mulighet til å kjøpe tette alliminiumskasser til å lagre maten i så kan det gå. Tenker på avgasser og fuktighet

• Liker 2
Skrevet

Hvordan vil det være med sånne tette plastesker med lokk fra Clahs Ohlsson forresten? Takk for svar!

Skrevet

Så lenge du har hard plast rundt ville jeg ikke vært redd for det.

Anonymkode: 6d8c5...00b

Skrevet

Mulig en rev kommer og tar det.

Anonymkode: aa8e8...1b6

Skrevet

Rent bortsett fra evt problemer som kan oppstå mtp fukt/temperatur så husk på at skadedyr trenger uhyre små åpninger for å komme seg inn, så med mindre du satser på hermetikk og ting på glass, så må du satse på kasser med helt tettsittende lokk. Plaskasser fra feks europris/IKEA/Clas/Biltema osv er ikke egnet da de ikke er tette nok. 

Anonymkode: 2bbcb...eff

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Rent bortsett fra evt problemer som kan oppstå mtp fukt/temperatur så husk på at skadedyr trenger uhyre små åpninger for å komme seg inn, så med mindre du satser på hermetikk og ting på glass, så må du satse på kasser med helt tettsittende lokk. Plaskasser fra feks europris/IKEA/Clas/Biltema osv er ikke egnet da de ikke er tette nok. 

Anonymkode: 2bbcb...eff

Om de står uforstyrret i en bod, så kan både rotter og mus gnage gjennom plast.

Anonymkode: 03175...9fc

• Liker 5
Skrevet

Hvilken temperatur er det i garasjen? 
Hvordan er det med fukt? 
Kan det komme skadedyr dit? 

I min sportsbod blir det mugg på klær, så jeg hadde absolutt ikke oppbevart mat der. 

• Nyttig 1
Skrevet
Taluno skrev (2 timer siden):

Hvilken temperatur er det i garasjen? 
Hvordan er det med fukt? 
Kan det komme skadedyr dit? 

I min sportsbod blir det mugg på klær, så jeg hadde absolutt ikke oppbevart mat der. 

Jeg vet faktisk ikke, men det er nybygg og virker å være godt isolert. Vi har hatt brus der nede nå i vinter og når vi henter den opp må den allikevel i kjøleskapet fordi den ikke er kald nok. Har også hatt en del klær der som er «tørt og varmt» når vi henter det opp, ikke sånn klamt og kaldt som det kan bli av å være på et loft feks

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vet faktisk ikke, men det er nybygg og virker å være godt isolert. Vi har hatt brus der nede nå i vinter og når vi henter den opp må den allikevel i kjøleskapet fordi den ikke er kald nok. Har også hatt en del klær der som er «tørt og varmt» når vi henter det opp, ikke sånn klamt og kaldt som det kan bli av å være på et loft feks

Da bør tørrmat holde seg greit nok med tanke på fukt. 
Men vær obs på at det kan tiltrekke seg skadedyr som mus/og rotter, som igjen kan føre til ødeleggelse av det meste annet dere har der, og eventuelt nabo-boder. De er ikke så lette bli kvitt om de først har funnet seg ett godt og varmt sted med masse god mat. 

Og sjekk om det er forbud i borettslag om lagring av mat i bod. Det er en del borettslag som har det, for å forhindre skadedyr. 

Skrevet

Jeg lagrer i motsetning til andre her tørrvarer i slik bod. Den er imidlertid veldig tørr, med god lufting. Og det har aldri vært skadedyr der, ikke en flue en gang. Men slike plastbokser med klikkhandtak er nok å anbefale likevel. 

Har også satt inn kjøleskap og fryser, som gjør at vi klarer oss med kombiskap på kjøkken. 

Er forresten helt fantastisk å ha en slik løsning. Kan handle store partier, har alltid det jeg trenger, og har veldig god plass på kjøkkenet slik at jeg ser hva jeg har. 

Anonymkode: 1b818...f85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...