Gå til innhold

Fungerer en 150 mg diflucan tablett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt tilbakevendende soppinfeksjon i underlivet i kanskje 4-5 år nå. Var hos legen å fikk bekreftet sopp, og da tok jeg canesten stikkpille, og brukte krem i flere dager. Men det kom jo selvfølgelig tilbake. Jeg lurer på om noen av dere har erfaringer med diflucan tablett? Tror dere det vil fungere for meg å ta en tablett så går det over? Og ja, har fått bekreftet av lege at det er soppinfeksjon så jeg kan ta tablett, men vil ikke ta om det bare er bortkastede penger. Takk for skikkelige svar! :) 

Anonymkode: 27e0d...38b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definitivt! Jeg hadde samme problem i mange år og fikk anbefalt diflucan av søstra mi - nå har jeg sopp maks en gang i året. (Og da er det hvis jeg har spist for mye søtt, jeg er nok ganske sensitiv når det kommer til å bli påvirka sånn)

Skrevet

Akutt vaginal candidiasis og candidabalanitt

150 mg

Enkeltdose

Behandling og forebygging av residiverende vaginal candidiasis (4 eller flere episoder i løpet av 1 år)

150 mg hver 3. dag, totalt 3 doser (dag 1, 4, og 7) etterfulgt av en vedlikeholdsdose på 150 mg 1 gang/uke.

Altså, du må høre med legen om han tenker du skal ha en slik kur som beskrevet på felleskatalogen siden du har tilbakevendende soppinfeksjon.

https://www.felleskatalogen.no/medisin/diflucan-pfizer-547967

Jeg vil også på det varmeste anbefale multi gyn actigel. Jeg hadde tilbakevendende soppinfeksjon i flere år før jeg fant dette produktet og hadde prøvd alt. Nå bruker jeg det etter samleie og hvis jeg ser antydning til forstyrrelse i floraen, og har hatt bare 1 soppinfeksjon på snart 10 år nå!

Anonymkode: a8c65...4ea

Skrevet

Jeg hadde sopp i flere år.

Da ble jeg anbefalt å ta 1tbl forså ta en til tbl en uke etter og enda 1 tabl en uke etter. Altså 3 tbl i 3 uker fordelt på hver sin uke. 

Da ble jeg kvitt sopp forgodt. 

Du vil oppleve i løpet av kuren å få noe mer hvit tykk utflod. Men alt forsvinner tilslutt. Lykke til. 

Anonymkode: 7fae3...cec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...