Gå til innhold

Vil du ha fjernet alle bomstasjoner i Norge?

Fjerne bomstasjoner  

15 stemmer

1. 1. Vil du ha fjernet alle bomstasjoner i Norge?

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 31. mars 2023, 22:00

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du ha fjernet alle bomstasjoner i Norge?

Anonymkode: b4f11...b03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja selvfølgelig, vi betaler allerede veiavgift 

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg synes bomavgift er et nødvendig onde. Det er en spesifik avgift som skatter den som faktisk bruker veien det kjøres på. I motsetning til veiavgiften som ikke er øremerket vei og transport.

Og jeg kjører i et område med lite bompasseringer, og betaler lite i bompenger sammenlignet med de som bor i de største byene, da ville nok jeg betalt mer i skatt for å dekke den tapte inntekten fra fjernede bompenger-

Anonymkode: 4baa3...d17

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg håper noen av dem kan senke biltrafikk og at noen av dem bidrar til at de som bruker veien mest betaler mest for den. De som trenger den av samfunnsnyttige grunner og ikke har råd av gode grunner, bør få støtte fra et annet sted.

Anonymkode: 5dbb6...516

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, er med på "nødvendig onde". Det suger med ekstrautgifter, men det er flott med bedre vei. Går bominntektene i alle fall delvis til kollektivtilbudet, som i de store byene våre, får man også alternativ transport. 

Anonymkode: 07101...019

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å betale i bomstasjoner der det er eneste alternativet for at det vil bli bygget ny vei. 

Men jeg ønsker inderlig å bli kvitt bomstasjonene her jeg bor. For bomstasjonene fører til at mange ikke bruker motorveien, men i stedet blir det stor trafikk på veien som passerer huset mitt. Veldig mange velger å kjøre den smale, kronglete veien for å spare bompenger i stedet for å benytte seg av motorveien.

Anonymkode: b14f7...629

• Liker 1
Skrevet

Nei. Synes det er greit at de som bruker veien betaler for den. Og ikke minst for at det er incentiver for å ikke kjøre i by, eller i rush. 

Anonymkode: c6e5a...2a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...