AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Er det vanskelig å vinne frem i NPE? Har fått godkjent behandlingsfeil men de mener at skaden er under 15%. Betyr dette at jeg ikke får noen utbetaling? Anonymkode: 41b85...717
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Det betyr at du ikke får menerstatning (erstatning for varig medisinsk invaliditet). Du har likevel krav på erstatning for økonomisk tap som følge av behandlingssvikten. Anonymkode: b81ca...63f
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #3 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det betyr at du ikke får menerstatning (erstatning for varig medisinsk invaliditet). Du har likevel krav på erstatning for økonomisk tap som følge av behandlingssvikten. Anonymkode: b81ca...63f Takk for svar. Så typiske utgifter som å måtte ha hjelp til vask av hjem, trening og fysioterapi resten av livet vil ikke dekkes mest sannsynlig? Anonymkode: 41b85...717
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #4 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Takk for svar. Så typiske utgifter som å måtte ha hjelp til vask av hjem, trening og fysioterapi resten av livet vil ikke dekkes mest sannsynlig? Anonymkode: 41b85...717 Ja, dersom de skyldes svikten og ikke skaden (altså det du ble behandlet for) dekkes det innenfor rimelighetens grenser. Anonymkode: b81ca...63f
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #5 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, dersom de skyldes svikten og ikke skaden (altså det du ble behandlet for) dekkes det innenfor rimelighetens grenser. Anonymkode: b81ca...63f AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for svar. Jeg var i en ulykke, men fikk behandlingsskade som har gitt varig redusert bevegelighet av et ledd. 😔 Anonymkode: 41b85...717
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #6 Skrevet 30. januar 2023 Jeg fikk erstatning etter dårlig utført plastisk kirurgi. Ble beregnet til 5% varig invaliditet eller hva det het 😅 Måtte ta ny operasjon og ble bra da, så ingen varig skade nå. Fikk erstatning fra NPE, selv om jeg ble bra etter operasjon nr to. Jeg fikk innvilget på grunn av at første operasjon ikke var godt utført og fordi jeg hadde store utgifter i forbindelse med dette. Etter min erfaring var det ikke vanskelig, så lenge man har bevis for at de gjorde feil. Anonymkode: 90034...f18
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #7 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er det vanskelig å vinne frem i NPE? Har fått godkjent behandlingsfeil men de mener at skaden er under 15%. Betyr dette at jeg ikke får noen utbetaling? Anonymkode: 41b85...717 Ja det er er trangt nåløye. Får man avslag må man klage og evt ta det i retten. Anonymkode: 1e751...28c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #8 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det er er trangt nåløye. Får man avslag må man klage og evt ta det i retten. Anonymkode: 1e751...28c Man får erstatning hvis feilbehandlingen har medført store tapte utgifter, eller ekstra utgifter. Nedsatt funksjonsevne ala uføretrygdet. Anonymkode: 1e751...28c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #9 Skrevet 30. januar 2023 Sykehuset innrømte at de hadde gjort en feil som medfører varig skade. Blir spennende å se hva resultatet blir. Dette har pågått i tre år med fire operasjoner. Nå omdkoleres jeg ettersom at jeg ikke klarer den gamle jobben min med mye fysisk aktivitet, og er nå igang med omskolering. Det kjedelige er at jeg taper rundt 200000 årlig på å bytte jobb. Ts. Anonymkode: 41b85...717
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå