Gå til innhold

Jeg er redd og bekymret for å miste mamma..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistet pappa allerede da jeg var barn. Kreft. Han ble ikke gamle karen.

Jeg vokste opp med 4 voksne rollemodeller rundt meg da tante og onkel bodde et steinkast unna. Er bare mamma igjen av foreldregenerasjonen og hun er nå 70. Jeg er konstant redd for at noe skal skje med helsa. Hun har god helse i dag og alt sånn, men man vet ikke når noe kan skje i den alderen. Alle slags sykdommer har økt risiko ved høy alder. I alle fall de fleste. Kreft, hjerte/karsykdommer, demens etc.

I tillegg er jeg bekymret for et søsken som drikker alkohol hver eneste dag, og det har h*n gjort i over 20 år. Vedkommende er i 40-årene og tenker ofte på at kroppen snart må si stopp.

Hvordan slutte å bekymre seg så mye? Noen ganger gråter jeg av bekymring pga dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du burde nok snakke med noen profesjonelle når du har så mye bekymringer. Du skal ikke måtte ha det sånn. 

Anonymkode: 41376...b9f

• Liker 1
Skrevet

Innrømmer at jeg har samme tanker om mamma som er på samme alder som din. Synes det er så trist å vite at hun har nådd en alder der "alt kan skje", og hun betyr jo alt for meg/oss. 

Tenker at disse tankene til dels er normale å ha for sine nærmeste, og kanskje særlig sin mor.

Men den dagen disse tankene plager deg så bør du ta kontakt med noen du kan snakke med. Tror det kan hjelpe deg mye å få snakke om det, og få ufarliggjort de verste tankene. Og kanskje du innser at du heller bare må leve som normalt, og ta ting som det kommer når den tid kommer. For alt du vet så er det 20-25 år til bekymringene dine blir en realitet. Og da er det dumt å ha brukt all denne lange tiden på å bekymre deg.

Gjest Moth-Ear-Earth
Skrevet

Jeg er også redd for at noe skal skje med min mamma. Jeg tror det er helt naturlig når man blir voksen å tenke på det, når mor begynner å bli eldre. Som oftest om man har et velfungerende forhold til sin mor, men ikke nødvendigvis. Man kan bekymre seg for sin mor uansett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...