Gå til innhold

Når kommer mensen?

Fremhevede innlegg

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Sist jeg hadde mensen var 4 november. Jeg tok pille i oktober, men bruker det ikke nå. Har ennå ikke fått mens. Det har gått litt fr mye over tid nå. Hadde en eggløsning for 2 uker og 3 dager siden. Litt usikker på om det var eggløsning. Varte bare en dag....men hadde litt smerter ved egglederne. Merker mensensmerter hele tiden,hadde ømme brystvorter da jeg hadde eggløsning, men er borte nå. Ikke ømme pupper, litt kviser og humørsvinginger. Og er litt kvalm nå og da, men aldri om morgen. Tør ikke å ta test....Redd for at denne gange så er det på alvor....siden det har gått så lang tid siden siste mens....er vel totalt 6 uker ssiste første dag på siste mens....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist jeg sluttet på "vanlige" p-piller gikk det over 3 mnd før jeg fikk mensen tilbake.

Skrevet

Det er umulig å si når mensen kommer når du ikke vet hvor lang lutealfase du har, eller om du faktisk hadde EL for 2 uker og 3 dager siden.

Det er ikke uvanlig med EL liknende smerter uten EL, eller at smertene kommer en eller flere dager før EL kommer.

Det vanlige er at det går MAX 18 dager mellom EL og første dag på menstruasjonen. Du er nå om jeg teller rett på dag 17 OM du hadde EL når du trodde.

Hvor lang tid pleier det gå mellom hver mens for deg (første blødningsdag til første blødningsdag)? Det gir egentlig ikke noen god retningssnor pga at du har gått på piller, de er fine til å rote til systemet, men kan gi en ørliten pekepinn.

Men som Hawkeye her nevner, det kan ta lang tid før ting er i rute igjen, mener det var snakk om flere måneder hos meg, selv om jeg ikke husker det helt klart nå lenger.

Regelen “test 20 dager etter siste ubeskyttede samleie” antar jeg er ubrukelig her? Uansett, du bør vurdere å ta en test om ingenting har skjedd i løpet av uken, og få bedre kontroll på når du faktisk har EL (temping, EL tester, sekret osv er til god hjelp, “magefølelsen”/EL-smerter er hos de aller fleste svært lite pålitelig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...