Gå til innhold

Fundation til moden hud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes jeg ser bare eldre å mer rynkete ut når jeg sminker meg. Føler alt legger seg i linjer etter kort tid. Noen som har noen anbefalinger for fundation til voksen hud? (38 år) 

Anonymkode: 89f23...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du stadig opplever at sminken legger seg i linjene er det mer sannsynlig at huden ikke er preppet nok. Moden hud trenger masse fuktighet, og det er viktig å eksfoliere for å unngå at sminken legger seg på død hud og dermed har mye lettere for å skli ut. Prøv å forberede huden godt med å eksfoliere (helst ikke rett før da lett irritert hud også har en tendens til å frastøte seg sminke), smøre med en god fuktighetskrem (viktig at kremen du bruker har samme base som din foundation, vann eller olje), og evt. en sminkeprimer etter krem. Prøv foundationen du har med denne metoden og se om du merker forskjell. Og jeg vil også anbefale settingspray!

Ellers er jeg veldig fornøyd med L’Oréal sin True Match Nude plumping tinted serum, den er tynn og har lite til medium dekkevne. Kjennes og ser nærmest usminket ut. Fantastisk foundation, den jevner ut hudtonen og gir en fin glød! Den holder også lenge. Jeg pudrer lett med settingpudder i T-sonen da jeg kan bli blank.

Anonymkode: b1f1c...d42

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du stadig opplever at sminken legger seg i linjene er det mer sannsynlig at huden ikke er preppet nok. Moden hud trenger masse fuktighet, og det er viktig å eksfoliere for å unngå at sminken legger seg på død hud og dermed har mye lettere for å skli ut. Prøv å forberede huden godt med å eksfoliere (helst ikke rett før da lett irritert hud også har en tendens til å frastøte seg sminke), smøre med en god fuktighetskrem (viktig at kremen du bruker har samme base som din foundation, vann eller olje), og evt. en sminkeprimer etter krem. Prøv foundationen du har med denne metoden og se om du merker forskjell. Og jeg vil også anbefale settingspray!

Ellers er jeg veldig fornøyd med L’Oréal sin True Match Nude plumping tinted serum, den er tynn og har lite til medium dekkevne. Kjennes og ser nærmest usminket ut. Fantastisk foundation, den jevner ut hudtonen og gir en fin glød! Den holder også lenge. Jeg pudrer lett med settingpudder i T-sonen da jeg kan bli blank.

Anonymkode: b1f1c...d42

Takk for gode tips, dette skal jeg teste ut😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del funket det å preppe huden skikkelig, vaske meg godt i ansiktet, ta på kremene mine, deretter bruker jeg primer. For min del fungerer litt concealer under øynene og pudder foundation kjempe bra, men dette varierer vel ift hudtype og diverse

Anonymkode: 74b3a...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For min del funket det å preppe huden skikkelig, vaske meg godt i ansiktet, ta på kremene mine, deretter bruker jeg primer. For min del fungerer litt concealer under øynene og pudder foundation kjempe bra, men dette varierer vel ift hudtype og diverse

Hvilken primer bruker du da? Jeg har prøvd 2 typer men det ble kakete/smuldret på et vis. Synes sminke blir vanskeligere jo eldre jeg blir😅pudderfundation, mener du da mineralpudder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvilken primer bruker du da? Jeg har prøvd 2 typer men det ble kakete/smuldret på et vis. Synes sminke blir vanskeligere jo eldre jeg blir😅pudderfundation, mener du da mineralpudder? 

Jeg bruker en fra Laura Mercier (?) som jeg bestilte på nett, også har jeg en fra make up mekka som også funker fint , jeg er ikke så god på sminke da men den fungerer fint på min hud 😅 Jeg ble anbefalt en foundation pudder fra Loreal infallibel, og denne funket veldig bra på min hud, da kan jeg velge om jeg vil ha litt dekking eller bygge det opp til mer dekkende om det gir mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det kan hende du har brukt en primer som ikke passer til hudtypen og hudtilstanden din, samt at du kanskje ikke har tilført huden tilstrekkelig med fukt. Et godt underlag er viktig for at både primer og foundation skal legge seg pent og være holdbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt disse to, mary kay cc cream. Og makeup mekka bb cream.

Gir masse fukt til huden,jevner ut hudtonen og holder srg hele dagen.

Føler ikke at noen av de legger seg i linjene mine.

Liker nok mary kay sin cc cream hakket bedre enn makeup mekka .

image.png.d3c233eb43419f6126675de5aeabfca7.png

image.png.c4e374e4b702b75fe1dea11420150761.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Synes jeg ser bare eldre å mer rynkete ut når jeg sminker meg. Føler alt legger seg i linjer etter kort tid. Noen som har noen anbefalinger for fundation til voksen hud? (38 år) 

Couleur Caramel foundation med hyaluronsyre. 

Fond de Teint hydra Jeunesse Couleur Caramel : n°21 Porcelaine

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaledonia skrev (12 timer siden):

Couleur Caramel foundation med hyaluronsyre. 

Fond de Teint hydra Jeunesse Couleur Caramel : n°21 Porcelaine

Hvor kjøper du denne? Ser at de har den hos Blush, Eleven og Nordicfeel, men bare 2 nyanser som ser ganske mørke ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (4 minutter siden):

Hvor kjøper du denne? Ser at de har den hos Blush, Eleven og Nordicfeel, men bare 2 nyanser som ser ganske mørke ut. 

Bruker 21 porcelain kjøpt hos Blush, men circa 6 måneder siden. Lyko har også Couleur Caramel Hydra Jeunesse fluid foundation n°21 Porcela | lyko.com samme produkt, ny emballasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...