Gå til innhold

Bæremeis

kathen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gammelt er barnet? Vi har Minimeis og ungen ELSKER den, også helt perfekt til byturer og kortere turer i marka.

Mannen min prøvde også Osprey, men fant ut at den ikke passet ryggen hans. 

Anonymkode: f2660...ec9

Han er snart 1,5år. 

Ja så det ekke sikkert den passer meg heller da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sitter den optimalt på kroppen din skal den være inntil ryggen din, men meis som seler som bukser og sko sitter ikke likt på meg som på deg, de er ikke universale. 

Jeg ville prøvd bæresele, TS. Selv om den du har går opp til 20kg er den ikke optimal så lenge; den er kun sikkerhetstestet til 20kg. Sjekk ut Tula Toddler eller Lennygo Toddler. Sistnevnte er også testet til kun 20kg, men selve selen er lagd for å passe barn over 1,5 år. Sitter barnet ergonomksk riktig samt tett inntil ryggen din er det langt mer komfortabelt for dere begge, og det er trygt å sove i sele 🙂

Anonymkode: 847f0...239

Hmm ok,kanskje dra innom en butikk som selger den og høre. 

Hmm ja får vurdere det da om jeg ikke finner andre løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kathen skrev (4 minutter siden):

Ja gjort det,har ikke prøvd meg på ryggen. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få han på plass og sånn trygt.

Google-it. Det finnes masse videoer av hvordan man får det til. Flere teknikker - inkludert noen "pyseteknikker" hehe. Stå inntil en seng/sofa når du øver, så vet du at du ikke mister ungen i gulvet. Jeg øvde på soverommet foran speil, og stående helt inntil sofaen (men mistet henne aldri da). 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæresele i toddlerstørrelse på ryggen! 

Jeg har en tula ftg og en tula toddler (eldste er str 98/104 og sitter supert i toddler-utgaven). 

For å få de rygg alene så er det øving som skal til. Jeg stod med beina inntil senga mens jeg øvde med eldste, satte henne i bæreselen på magen/siden og vrei henne rundt til ryggen. Nå så supermannkaster jeg ungen opp og vrenger selen på, men nå holder de seg fast selv mens jeg fester selen, så det gjør det enklere. 

Finnes mange gode videoer for hvordan få de på rygg. Google "how to back carry in xxxx" (sett inn din sele der). Hvis du har en bæresele kan du sjekke om den kan brukes på rygg også. Min minste er halvannet og sitter veldig fint i tula ftg på ryggen. 

Anonymkode: df525...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kathen skrev (26 minutter siden):

Han er snart 1,5år. 

Ja så det ekke sikkert den passer meg heller da. 

Da ville jeg virkelig testet minimeis :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da ville jeg virkelig testet minimeis :) 

Den så gøy ut da men blir du ikke sliten i nakken av den?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som flere sier, lær deg å bruke bæreselen på ryggen. Om barnet kan stå og gå, så kan du bare bøye deg ned, så klatrer det opp selv. 
Da kan du feste selen mens du reiser deg opp, og så føles det mye tryggere enn å "kaste" ungen opp på ryggen. 
Alternativt kan barnet stå på en stol eller sofa, så slipper du å bøye deg så langt ned. 

Målet er å få ungen til å holde seg fast som en kappe rundt halsen din, og så kan du løfte bæreselen over barnets rygg og ta den på deg som en sekk. (Stramme til ordentlig kan du gjøre etter at dere har fått på selen. Da er den også festet til neste gang.

Dette er mye mindre skummelt og vanskelig enn du tror. 

Ryggbæring er superkoselig, forresten. For da ser dere det samme, og dere har hodene rett ved siden av hverandre, og kan snakke sammen.

Anonymkode: 92ce4...765

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kathen skrev (6 minutter siden):

Den så gøy ut da men blir du ikke sliten i nakken av den?

Den avlaster godt om om den sitter riktig. Er ikke egnet for mange timers tur i marka, men det å gå tur med bikkja, til butikken, i byen etc er nydelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Som flere sier, lær deg å bruke bæreselen på ryggen. Om barnet kan stå og gå, så kan du bare bøye deg ned, så klatrer det opp selv. 
Da kan du feste selen mens du reiser deg opp, og så føles det mye tryggere enn å "kaste" ungen opp på ryggen. 
Alternativt kan barnet stå på en stol eller sofa, så slipper du å bøye deg så langt ned. 

Målet er å få ungen til å holde seg fast som en kappe rundt halsen din, og så kan du løfte bæreselen over barnets rygg og ta den på deg som en sekk. (Stramme til ordentlig kan du gjøre etter at dere har fått på selen. Da er den også festet til neste gang.

Dette er mye mindre skummelt og vanskelig enn du tror. 

Ryggbæring er superkoselig, forresten. For da ser dere det samme, og dere har hodene rett ved siden av hverandre, og kan snakke sammen.

Okei ☺️ tusen takk for tips 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den avlaster godt om om den sitter riktig. Er ikke egnet for mange timers tur i marka, men det å gå tur med bikkja, til butikken, i byen etc er nydelig. 

Mens bæresele er supert for en tur i marka. Er det glatt ute, ta på brodder, hiv ungen i en bæresele, og gå en lang tur. :) Det var den tiden ungen elsket lange turer, for det ble nesten som en veldig lang kos... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter bæresele på ryggen. Jeg har båret barna mine i Manduca og Tula til de var 4 år uten problemer. Det er en ulempe at man ikke kan pakke så mye, men jeg har hatt en liten sekk på magen, en veske på skrå eller en rumpetaske når jeg har trengt å ha med noe. Eller mannen har båret sekk når vi har gått sammen. Jeg syns den økte komforten veier opp massivt for ulempen med mindre bagasjeplass. Pluss at barna mine har sovet godt i en bæresele, men mye vanskeligere i meis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å sette barna oppi selen på magen, med et litt slakt magebelte. Så bøyde jeg meg fram og vred hele selen og barnet rundt på ryggen, festet bryststroppen og strammet magebeltet. Det funket kjempefint. Dette fins det videoer om på YouTube.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...