kathen Skrevet 29. januar 2023 #1 Del Skrevet 29. januar 2023 Jeg har osprey bæremeis og jeg får så ulidelig vondt i nakken når jeg bruker den. Har prøvd å stille den inn på forskjellige måter men skjønner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre for å ikke få vondt. Er det noen andre med erfaring som kan hjelpe meg? Mini er litt for lang til at det er behagelig å ha han i bæreselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Del Skrevet 29. januar 2023 Kanskje du bør «opp i størrelse» i bæreselen? En toddlersize? Anonymkode: 0c3a6...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje du bør «opp i størrelse» i bæreselen? En toddlersize? Anonymkode: 0c3a6...104 Eh... Hæ? Anonymkode: 782dc...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #4 Del Skrevet 29. januar 2023 31 minutter siden, AnonymBruker said: Eh... Hæ? Anonymkode: 782dc...4f3 Sånn bortsett fra at TS blander sele og meis så er vel ikke toddlersele gresk? Til ts. Meis er vond for mange, prøvd sele? Anonymkode: b2205...a3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #5 Del Skrevet 29. januar 2023 Bæresele i større størrelse er nok bedre for ryggen enn bæremeis. Anonymkode: 2f5f9...abe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #6 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eh... Hæ? Anonymkode: 782dc...4f3 Kjøpe en større sele, Gjerne en i toddlerstørrelse mente jeg. Anonymkode: 0c3a6...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 30. januar 2023 #7 Del Skrevet 30. januar 2023 (endret) Vi har også osprey-meis fordi alle mente at den er best. Min samboer får også skikkelig vondt i nakken, men aner ikke om det er pga den bæremeisen eller om han hadde fått det uansett hvilken meis Ser flere anbefaler bæresele, men foretrekker selv meis på tur siden den har plass til litt "bagasje". Endret 30. januar 2023 av Anonym6789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #8 Del Skrevet 30. januar 2023 Jeg kan dessverre ikke så mye om bæremeis, men synes det kan høres ut som om du skyver hodet frem for å flytte tyngdepunktet. Kan du bruke noen andre muskler i stedet? Ved hoften? Ellers husker jeg at jeg bar 4-åringen i bæresjal når det ble for langt å gå, og baby lå i vogn. Det gikk fint uansett klær. Anonymkode: 234e7...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathen Skrevet 1. februar 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 20.46): Kanskje du bør «opp i størrelse» i bæreselen? En toddlersize? Anonymkode: 0c3a6...104 Hmm,visste ikke at det fantes. Den jeg har går opp til 20kg så har ikke tenkt jeg trengte noe annet. Men han kommer sitter vel så hode blir litt i veien for meg da uansett? Eller sitter de annerledes i de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathen Skrevet 1. februar 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 21.20): Sånn bortsett fra at TS blander sele og meis så er vel ikke toddlersele gresk? Til ts. Meis er vond for mange, prøvd sele? Anonymkode: b2205...a3a Bæresele jeg har brukt hele tiden men får hode hans så langt opp nå så synes ikke det er så godt å gå med nå som det er glatt,ikke så lett å se bakken uten å se på siden av hode hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathen Skrevet 1. februar 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 1. februar 2023 Anonym6789 skrev (På 30.1.2023 den 9.59): Vi har også osprey-meis fordi alle mente at den er best. Min samboer får også skikkelig vondt i nakken, men aner ikke om det er pga den bæremeisen eller om han hadde fått det uansett hvilken meis Ser flere anbefaler bæresele, men foretrekker selv meis på tur siden den har plass til litt "bagasje". Nei jeg har jo ikke prøvd noen andre selv heller. Ja det går forsovidt greit er bare vanlige turen med bikkja jeg driver med for det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathen Skrevet 1. februar 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 10.10): Jeg kan dessverre ikke så mye om bæremeis, men synes det kan høres ut som om du skyver hodet frem for å flytte tyngdepunktet. Kan du bruke noen andre muskler i stedet? Ved hoften? Ellers husker jeg at jeg bar 4-åringen i bæresjal når det ble for langt å gå, og baby lå i vogn. Det gikk fint uansett klær. Anonymkode: 234e7...2ce Hmm ja det kan jo være,jeg har prøvd å være litt beviss kroppsholdning og rette meg opp og stramme det ene og andre men føler ikke jeg kommer noe lengre. Jeg har strammet den skikkelig på hoftene så der sitter vel mest av vekta men får vondt uansett.. Har aldri prøvd bæresjal,hadde du han på ryggen da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #13 Del Skrevet 1. februar 2023 Vi har en fra Deuter, får den ikke til å sitte godt. Den vil ikke sitte inntil ryggen og jeg føler jeg må bøye meg fremover hele tiden når jeg går med den. På mannen sitter den bra. Ingen av oss er noe særlig store, jeg er 170 men tynn og godt trent. Mannen har lengre rygg enn meg da, og litt kraftigere bygd så klart. Anonymkode: 39646...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathen Skrevet 1. februar 2023 Forfatter #14 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 22.00): Bæresele i større størrelse er nok bedre for ryggen enn bæremeis. Anonymkode: 2f5f9...abe Får nok Google det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathen Skrevet 1. februar 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har en fra Deuter, får den ikke til å sitte godt. Den vil ikke sitte inntil ryggen og jeg føler jeg må bøye meg fremover hele tiden når jeg går med den. På mannen sitter den bra. Ingen av oss er noe særlig store, jeg er 170 men tynn og godt trent. Mannen har lengre rygg enn meg da, og litt kraftigere bygd så klart. Anonymkode: 39646...0ff Nei min vil ikke sitte intil ryggen heller,mamma påstår at den ikke skal det heller noe jeg har vanskelig for å tro men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #16 Del Skrevet 2. februar 2023 kathen skrev (5 timer siden): Nei min vil ikke sitte intil ryggen heller,mamma påstår at den ikke skal det heller noe jeg har vanskelig for å tro men. Sitter den optimalt på kroppen din skal den være inntil ryggen din, men meis som seler som bukser og sko sitter ikke likt på meg som på deg, de er ikke universale. Jeg ville prøvd bæresele, TS. Selv om den du har går opp til 20kg er den ikke optimal så lenge; den er kun sikkerhetstestet til 20kg. Sjekk ut Tula Toddler eller Lennygo Toddler. Sistnevnte er også testet til kun 20kg, men selve selen er lagd for å passe barn over 1,5 år. Sitter barnet ergonomksk riktig samt tett inntil ryggen din er det langt mer komfortabelt for dere begge, og det er trygt å sove i sele 🙂 Anonymkode: 847f0...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjelpsom Skrevet 2. februar 2023 #17 Del Skrevet 2. februar 2023 On 1/29/2023 at 8:43 PM, kathen said: Jeg har osprey bæremeis og jeg får så ulidelig vondt i nakken når jeg bruker den. Har prøvd å stille den inn på forskjellige måter men skjønner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre for å ikke få vondt. Er det noen andre med erfaring som kan hjelpe meg? Mini er litt for lang til at det er behagelig å ha han i bæreselen. Har du vært hos forhandleren og spurt etter hjelp? Ofte så kan de mye om hvordan den skal sitte og brukes. Du kan eventuelt også google det og finner sikkert tips på youtube. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #18 Del Skrevet 2. februar 2023 kathen skrev (13 timer siden): Bæresele jeg har brukt hele tiden men får hode hans så langt opp nå så synes ikke det er så godt å gå med nå som det er glatt,ikke så lett å se bakken uten å se på siden av hode hans. Bærer du på magen? Bæresele med barnet på ryggen er det mest ergonomiske. Anonymkode: 3afc2...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #19 Del Skrevet 2. februar 2023 Hvor gammelt er barnet? Vi har Minimeis og ungen ELSKER den, også helt perfekt til byturer og kortere turer i marka. Mannen min prøvde også Osprey, men fant ut at den ikke passet ryggen hans. Anonymkode: f2660...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathen Skrevet 2. februar 2023 Forfatter #20 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bærer du på magen? Bæresele med barnet på ryggen er det mest ergonomiske. Anonymkode: 3afc2...8f9 Ja gjort det,har ikke prøvd meg på ryggen. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få han på plass og sånn trygt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå