AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Jeg opplever ofte at jeg ikke får svar på henvendelser eller bud jeg har lagt inn på Tise/Finn. Ofte ser jeg dem har lest meldingene mine men gir blanke i å svare.. Er skikkelig frustrerende for dette er ting jeg virkelig vil ha! Hva gjør dere i slike situasjoner? Jeg har opptil flere ganger søkt opp disse menneskene på gulesider å skrevet sms til dem om at jeg opptil flere ganger har forsøkt å få kontakt med dem på Tise/Finn. Jeg mener om man har annonser ute med ting for salg må man jo respondere, å sjekke om noen har kontaktet deg ol. Bare en utblåsning.. Anonymkode: be00d...58e 1
Gjest Spritzx Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Det som er sikkert er at det er IKKE greit å stalke dem på gule sider! Det er sånn man ender opp på uffinsta
Titania Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg opplever ofte at jeg ikke får svar på henvendelser eller bud jeg har lagt inn på Tise/Finn. Ofte ser jeg dem har lest meldingene mine men gir blanke i å svare.. Er skikkelig frustrerende for dette er ting jeg virkelig vil ha! Hva gjør dere i slike situasjoner? Jeg har opptil flere ganger søkt opp disse menneskene på gulesider å skrevet sms til dem om at jeg opptil flere ganger har forsøkt å få kontakt med dem på Tise/Finn. Jeg mener om man har annonser ute med ting for salg må man jo respondere, å sjekke om noen har kontaktet deg ol. Bare en utblåsning.. Anonymkode: be00d...58e Der er årsaken til at jeg har minst mulig info synlig når jeg selger ting 😛 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 Spritzx skrev (7 minutter siden): Det som er sikkert er at det er IKKE greit å stalke dem på gule sider! Det er sånn man ender opp på uffinsta Dere om det, er jo ekstremt ufint å bare drite i å svare når selger leser meldinger å ikke gidder å svare! Anonymkode: be00d...58e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #5 Skrevet 29. januar 2023 Titania skrev (7 minutter siden): Der er årsaken til at jeg har minst mulig info synlig når jeg selger ting 😛 Javel, er du kanskje en av dem som driter i å svare å ignorerer meldinger? Anonymkode: be00d...58e
Jaytee Skrevet 29. januar 2023 #6 Skrevet 29. januar 2023 (endret) Noe du ikke skal gjøre er å oppsøke disse menneskene på privaten. Hvis de lar være å svare så er budet enten for dårlig, og de ikke er interessert, eller så har de fått flere budgivere, og er derfor ikke interessert i å svare. Det er ingen unnskyldning, men det er i hvert fall en logisk forklaring. Endret 29. januar 2023 av Jaytee 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #7 Skrevet 29. januar 2023 Jaytee skrev (1 minutt siden): Noe du ikke skal gjøre er å oppsøke disse menneskene på privaten. Hvis de lar være å svare så er budet enten for dårlig, og de ikke er interessert, eller så har de fått flere budgivere, og er derfor ikke interessert i å svare. Det er ingen unnskyldning, men det er i hvert fall en logisk forklaring. Å legge inn bud på Tise er det samme som å trykke på kjøp knappen, altså du byr den prisen det koster å venter på at selger skal godkjenne. Anonymkode: be00d...58e 1
Junine Skrevet 29. januar 2023 #8 Skrevet 29. januar 2023 Kommer du med bud under selgers pris? Jeg ignorer det jeg opplever som skambud, gidder ikke svare. Jeg selger masse på Tise og Finn, og har alltid noe ute. Men i perioder har jeg ikke tid til å respondere på alle meldingene jeg får. 2
Jaytee Skrevet 29. januar 2023 #9 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å legge inn bud på Tise er det samme som å trykke på kjøp knappen, altså du byr den prisen det koster å venter på at selger skal godkjenne. Anonymkode: be00d...58e Er også en grunn til mange ikke gidder å godta bud på Tise. Man taper jo penger når man bruker den tjenesten. Derfor er det mange som bruker Vipps.
Titania Skrevet 29. januar 2023 #10 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Javel, er du kanskje en av dem som driter i å svare å ignorerer meldinger? Anonymkode: be00d...58e Nei da, så lenge folk ikke er ufine i meldinger så svarer jeg. Men det skjer at jeg leser meldinger men ikke har mulighet til å svare med en hang, og det har skjedd at det er kommet frekkheter etter noen timer fordi jeg har lest men ikke svart. Da gidder jeg sjelden å svare selv om jeg fortsatt har vare 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #11 Skrevet 29. januar 2023 Junine skrev (Akkurat nå): Kommer du med bud under selgers pris? Jeg ignorer det jeg opplever som skambud, gidder ikke svare. Jeg selger masse på Tise og Finn, og har alltid noe ute. Men i perioder har jeg ikke tid til å respondere på alle meldingene jeg får. Nei som nevnt i innlegg over, trykker jeg kjøp knappen på Tise til det selger har satt for. Kan se at folk har vært nylig aktiv å lest opptil flere meldinger av meg men ignorerer å svare.. Anonymkode: be00d...58e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #12 Skrevet 29. januar 2023 Jaytee skrev (1 minutt siden): Er også en grunn til mange ikke gidder å godta bud på Tise. Man taper jo penger når man bruker den tjenesten. Derfor er det mange som bruker Vipps. Det går begge veier samme om jeg trykker på bud knappen eller om det blir betalt via Vipps, dårlig med respons.. Anonymkode: be00d...58e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #13 Skrevet 29. januar 2023 Titania skrev (2 minutter siden): Nei da, så lenge folk ikke er ufine i meldinger så svarer jeg. Men det skjer at jeg leser meldinger men ikke har mulighet til å svare med en hang, og det har skjedd at det er kommet frekkheter etter noen timer fordi jeg har lest men ikke svart. Da gidder jeg sjelden å svare selv om jeg fortsatt har vare Dette er snakk om flere dagers mellomrom, jeg er høflig og ikke frekk når jeg henvender meg. Anonymkode: be00d...58e
Gjest Spritzx Skrevet 29. januar 2023 #14 Skrevet 29. januar 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Dere om det, er jo ekstremt ufint å bare drite i å svare når selger leser meldinger å ikke gidder å svare! Anonymkode: be00d...58e Teit og irriterende, ja. Har selv fått bud fra folk på annonser på facebook men når jeg sier de skal få varen så svarer de ikke. Men når du søker opp nummeret deres så krysser du en grense. Syns du kanskje det er greit å finne privatnummeret til butikksjefen på rema slik at du kan sende hen melding og spørre/klage på ting for eksempel?
skruf Skrevet 30. januar 2023 #15 Skrevet 30. januar 2023 Byr du på prisantydning da, eller byr du langt under? Jeg svarer så og si alltid, men skambud svarer jeg ikke på. Og hadde jeg fått et svar/bud og deretter ei hissig melding kort tid etter (ikke alltid jeg har anledning til å svare umiddelbart) så ville det i allefall vært lite aktuelt å svare vedkommende. Har heldigvis ikke opplevd frekke meldinger Men skambud har jeg opplevd, og de orker jeg ikke svare som sagt. Jeg har snille priser på det jeg selger så får som oftest solgt likevel. Det haster ikke for meg å selge, derfor venter jeg bare på rett pris. Å drive å søke opp folk på gulesider bør du droppe, det gir stalkingvibber! 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #16 Skrevet 30. januar 2023 Opplever det samme, og jeg har gitt bud på prisantydning. Ser det er lest, ingen svar. Hvorfor legger man ut ting for salg hvis man ikke vil selge dem? Anonymkode: bc1f2...ec8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #18 Skrevet 2. februar 2023 Er irriterende når en byr den prisen som er satt, så kan en se at selger har lest men ikke godtar budet. Når en selger går inn og leser budet så er det fort gjort å trykke avslå dersom en ikke er fornøyd. Dersom en ønsker mer for det en selger så må en skrive det i annonsen!! Anonymkode: c14b0...6e2
Gjest theTitanic Skrevet 2. februar 2023 #19 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 20.10): Jeg opplever ofte at jeg ikke får svar på henvendelser eller bud jeg har lagt inn på Tise/Finn. Ofte ser jeg dem har lest meldingene mine men gir blanke i å svare.. Er skikkelig frustrerende for dette er ting jeg virkelig vil ha! Hva gjør dere i slike situasjoner? Jeg har opptil flere ganger søkt opp disse menneskene på gulesider å skrevet sms til dem om at jeg opptil flere ganger har forsøkt å få kontakt med dem på Tise/Finn. Jeg mener om man har annonser ute med ting for salg må man jo respondere, å sjekke om noen har kontaktet deg ol. Bare en utblåsning.. Anonymkode: be00d...58e Svarer de ikke så er de jo ikke interessert i budet ditt. Da hjelper det ikke å stalke dem. Noen ganger svarer man ikke fordi det kom 40 henvendelser. Eller noen stiller en haug med spørsmål. Andre ganger kommer bud som er en brøkdel av prisen. Noen tror også at man sitter med hendene i fanget og at et svar på Finn er livets eneste innhold. Det skjer ting i en hverdag som må ordnes med og uforutsette hendelser oppstår. Da kan det lett gå et døgn. Eller to. Dette er barnelærdom: henvender du deg til noen og du vet de har fått henvendelsen men ikke svarer, da VIL de ikke. Du vil aldri oppnå noe ved å mase på en som ikke vil.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #20 Skrevet 4. februar 2023 theTitanic skrev (På 2.2.2023 den 20.36): Svarer de ikke så er de jo ikke interessert i budet ditt. Da hjelper det ikke å stalke dem. Noen ganger svarer man ikke fordi det kom 40 henvendelser. Eller noen stiller en haug med spørsmål. Andre ganger kommer bud som er en brøkdel av prisen. Noen tror også at man sitter med hendene i fanget og at et svar på Finn er livets eneste innhold. Det skjer ting i en hverdag som må ordnes med og uforutsette hendelser oppstår. Da kan det lett gå et døgn. Eller to. Dette er barnelærdom: henvender du deg til noen og du vet de har fått henvendelsen men ikke svarer, da VIL de ikke. Du vil aldri oppnå noe ved å mase på en som ikke vil. Jeg skulle kjøpe et bord på Finn for noen måneder siden. Var interessert i å kjøpe, sendte mld fram og tilbake, men fikk ikke svar da vi skulle avtale tidspunkt for henting. Ventet to dager og skrev igjen om at jeg var interessert i å kjøpe. Fikk ikke svar før etter 5-6 dager om at jeg kunne hente bordet, men da hadde jeg kjøpt et bord av en bruker som var raskere å svare. Ble nærmeste skjelt ut av selger som mente jeg hadde lurt han og at han hadde sagt nei til andre interessenter. 🙄 Altså, er du interessert i selge kan du faktisk ikke vente flere dager med å svare. Ser bordet fremdeles er til salgs, til en lavere pris. Anonymkode: 2660e...0ce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå