Gjest gjest1 Skrevet 19. desember 2005 #1 Skrevet 19. desember 2005 I går fikk jeg en telefon og en automatdame sa: Congratulations - you have won a cruise in the caribean, press 9 to claim your price. Jeg tastet 9, og fikk: Your call is beeing transferred... Men jeg la på... Noen som har mottat lignende telefonoppringing? På mail vinner jeg millioner hver eneste måned, men denne var ny....
Gjest Bellatrix Skrevet 19. desember 2005 #2 Skrevet 19. desember 2005 Har hørt om det, ja. Det er mange måter å lure folk på.
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 19. desember 2005 #3 Skrevet 19. desember 2005 Du kan få et krus av meg også, Mysan. Bare send meg kredittkortnummeret ditt på PM, så har du det i posten i løpet av tre kom(m)a svisj.
Orestes Skrevet 19. desember 2005 #4 Skrevet 19. desember 2005 Fikk den i dag, jeg. Klasket på røret med et fnys så snart jeg hørte "have won"..
Grace Skrevet 20. desember 2005 #5 Skrevet 20. desember 2005 Dette er en svært vanlig form for svindel. De setter deg over til en person som snakker og prater deg rett og slett trill rundt. de sier at de må ha en viss sum til et eller annet og det er jo her mange går i fellen og oppgir kortnr sitt. Jeg jobber et sted der vi får inn telefoner fra folk som har gått i denne fellen. Begynte på jobb klokken 23 og hittil har jeg hatt tre stykker som er utsatt for denne telfonsvindelen. Så til dere som la på: BRA!!
Ugla Skrevet 20. desember 2005 #6 Skrevet 20. desember 2005 I går fikk jeg en telefon og en automatdame sa: Congratulations - you have won a cruise in the caribean, press 9 to claim your price. Jeg tastet 9, og fikk: Your call is beeing transferred... Men jeg la på... Noen som har mottat lignende telefonoppringing? ← Har mottatt just den samme... Jeg tastet ikke 9, men la på...
Daria Skrevet 20. desember 2005 #7 Skrevet 20. desember 2005 Har også fått den der, men jeg la på før de rakk å si hva jeg hadde vunnet. Og seneste i dag fikk jeg mai fra en bankansatt i Ghana, avdelingen hans hadde kommet over 10 millioner dollar ingen ville savne, og han henvendte seg til akkurat meg for hjelp. Yeah right... Skjønner ikke at folk går på sånt jeg...
Isadora Skrevet 20. desember 2005 #8 Skrevet 20. desember 2005 Har også vunnet cruise... men jeg smalt på røret gitt!
Malou Skrevet 20. desember 2005 #9 Skrevet 20. desember 2005 Har mottatt just den samme... Jeg tastet ikke 9, men la på... ← Samme her.
Gjest Melk Skrevet 20. desember 2005 #10 Skrevet 20. desember 2005 Har også hørt om folk som får slike telefoner, og som blir overført til en slags noteringsoverføring, der de får kjempehøy telefonregning etterpå.
Gjest gjest1 Skrevet 20. desember 2005 #11 Skrevet 20. desember 2005 Så den begynner å bli ganske vanlig den der altså? Utrolig hva folk kan koke opp av schemes for å lure andre? Juling skulle dem hatt - på blanke messingen!
Gjest Gjesta Skrevet 20. desember 2005 #12 Skrevet 20. desember 2005 Jeg får aldri hverken mail fra Ghana eller noen telefon om cruise. Burde jeg føle meg utenfor eller glad, tro?
Gjest gjest1 Skrevet 20. desember 2005 #13 Skrevet 20. desember 2005 Vinner du aldri i lotterier hvor mailadressen er koblet opp mot et vinnernummer heller? Stakkars deg - hvordan skal du bli rik'a?
Gjest gjesten Skrevet 21. desember 2005 #14 Skrevet 21. desember 2005 Jeg var den "heldige" vinner av et slikt cruise i fjor. Men alt var lest inn på telefonsvareren fordi vi ikke var hjemme akkurat da. Om ikke annet, så fikk vi oss en god latter ut av det hele. Må innrømme at jeg aldri har forstått hvordan noen kan være så dumme å gå på noe sånt? Dersom man aldri har deltatt i noe lotteri eller lignende og det plutselig dukker opp at man har vunnet en helt fantastisk premie... Burde det ikke da ringe en bjelle et sted?
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #15 Skrevet 21. desember 2005 Så utrolig frekt! De burde svolkes.
Gjest lilletroll Skrevet 21. desember 2005 #16 Skrevet 21. desember 2005 De burde svolkes. ← TOTALT out of topic, men hva er SVOLKES??? Morsomt ord
Gjest Gjesta Skrevet 21. desember 2005 #17 Skrevet 21. desember 2005 Vinner du aldri i lotterier hvor mailadressen er koblet opp mot et vinnernummer heller? Stakkars deg - hvordan skal du bli rik'a? ← Nei ikke vet jeg. Vinner ikke i Lotto en gang, men så spiller jeg ikke heller. Så da så.
prinsessa Skrevet 21. desember 2005 #18 Skrevet 21. desember 2005 Eh, jeg trykte 9 jeg, viste jo at det var noe men ville bare høre hva som skjedde etter jeg hadde trykt 9. Er telefonen min tappet nå?
Midnattsol Skrevet 21. desember 2005 #20 Skrevet 21. desember 2005 Fikk samme telefonen jeg også. Fikk ikke med meg at man skulle trykke 9 engang, jeg la på fort som fy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå