AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Småbarnsfamilie som skal flytte fra vest til øst. Pga jobb har vi sett litt på Lier. Men hvordan er Tranby Vs Lierskogen Vs Lierbyen? Noen innspill? Anonymkode: 2e460...71a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Er fra Lierskogen, min familie har bodd her i flere generasjoner😇 Det bygges stadig ut og begynner nærmest å bli trangt om plassen (i forhold til det jeg vokste opp med). Styr unna Ovenstadlia om du ønsker litt plass rundt deg. Vi kaller det bare Legoland. Det er én skole og tre private barnehager her. I gymtimene står ungene på ski og skøyter om vinteren. Veldig nært til skogen, men likevel kjempesentralt. Selv jobber jeg i Oslo og bruker 30 minutter til sentrum når det ikke er kø. Skal du pendle i retning Oslo, så anbefaler jeg Lierskogen. Brakars linje 169 går hver time til Oslo, hyppigere i rushtiden. Et minus med Lierskogen er snøen. Det kommer et lass med snø. Når det regner i Asker om vinteren, så kommer det som snø på Lierskogen. Det er høye brøytekanter og uendelig med snømåkingsjobb. Man tror det nesten ikke før man får se det. Du skal ikke langt i hver retning, før det er helt bart på bakken, men Lierskauen er et snøhøl. Når ungene begynner på ungdomskolen må de ta buss til Tranby. Jeg har mye familie på Tranby, men hadde aldri kunnet bo der selv. Men jeg er nok ikke helt objektiv🤣 Syns det er altfor tett mellom bygningene, spesielt i Ringveien. På den andre siden er det nok mange barn å leke med da. Lierbyen har jeg ikke annet kjennskap til enn at tannlegen er der, og bussen går igjennom der på vei til Drammen. Ellers har jeg inntrykk av at det er mange pensjonister der. Bare i 2022 kjenner jeg to par som har flytter fra store hus på Lierskogen og Tranby, for å nyte pensjonisttilværelsen i Lierbyen i leilighet med heis😇 Anonymkode: ad58b...888
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 Tranby - Populært og godt etablert nabolag, øvre middelklassefolk. Lierskogen - litt avsidesliggende? et sted man glemmer eksisterer litt.. Lierbyen - Helt ok, bor mye pensjonister der. Nye boligområder har tiltrukket seg endel yngre mennesker. Det er en rolig kommune hvor folk trives. Den korte veien til Drammen og Oslo er et stort pluss. Kan også nevne Nøste og Stoppenkollen som bra områder - Øvre middelklasse+ Jeg kan for øvrig også anbefale Drammen. Anonymkode: 61f4c...137
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå