AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Jeg har slitt med stiv og vond korsrygg i mange år, men ikke like ille hele tiden. Kommer nok både av at jeg jobber i helsevesenet, pluss psykiske plager som gjør meg anspent. Jeg tøyer, prøver å ikke sitte for mye, gjør øvelser, har tatt mr. Jeg er også veldig stiv fremme i hoftene/hofteleddsbøyere. Jeg har lest at tøying eller styrke er bra, men at man f.eks ikke skal tøye en stiv hofteleddsbøyer, det kan gjøre det værre. Vet ikke hva jeg skal gjøre, det ene eller ddt andre. Vært hos lege, kiropraktor, naprapat, ikke noe hjelper. Er veldig stiv om morgenen etter å ha ligget lenge, eller etter å ha sittet lenge. Hvem bør jeg dra til? Jeg har også hørt at jeg har slimposebetennelse i hofta, da jeg tidligere hadde vondt der. Nå har jeg det igjen, men usikker på om det er slimposebet., føler alle gjetter seg frem. Se bilde med blå sirkel, det er på siden og litt bak. Får litt vondt når jeg tar venstre fot frem når jeg går, og får vondt ved knebøy, eller utfall med venstre fot frem. Hvem kan hjelpe meg med dette? Føler ikke noe hjelper.. Anonymkode: 08620...e04
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Jeg sverger til soneterapi der kiropaktor ikke hjelper. Anonymkode: 59c65...155
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 Fysioterapeut. Anonymkode: 91338...f49 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 MSK neurology. Han har bare Skype-timer akkurat nå, og koster mye, men er utrolig dyktig og kunnskapsrik 😊 Anonymkode: 5e023...4c7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #5 Skrevet 29. januar 2023 https://brynseng.manuellterapi.no/ansatt/eirik-r-hauger/ Send en forespørsel/bestill time. Du må ikke ha henvisning men har du bilder eller papirer er det en fordel. Men spesifiser at du vil til han. Han kan sette kortison med ultralyd. Eneste som har hjulpet meg. Anonymkode: 32777...cff 1
Hedda-78 Skrevet 29. januar 2023 #6 Skrevet 29. januar 2023 Fysioterapeut. Da får du øvelser som passer for akkurat deg. Osteopat kan også være bra, de er gode på å se sammenhenger. Problemene med korsrygg henger nok sammen med stivhet i hoftene. Så hvis du finner en som er både fysioterapeut OG osteopat, så anbefaler jeg det. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #7 Skrevet 29. januar 2023 Det som egentlig hjelper er faktisk og trene. Som en annen skriver her så kan en fysio hjelpe deg i gang. Man må styrke muskler og hele kroppen. Behandling er av kortvarighet som regel. Man trenger ikke trene hardt men det tar tid det må du regne med får man merker effekt. Spørs hvor stiv og støl du er. Høres som du trenger og styrke ryggmusklene dine. Anonymkode: 7ab44...e68 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #8 Skrevet 29. januar 2023 Manuellterapeut. Det er en fysioterapeut som har master=Manuellterapeut. Anonymkode: f9406...19a 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #9 Skrevet 29. januar 2023 Slitt med det samme. Gått både til fysio og kiropraktor. Her måtte det en kombinasjon til; jevnlig trening. Dessuten slet jeg med stress slik at jeg ble anspent. Måtte ta i underliggende problem for at det skulle bli bra. Anonymkode: 34c61...3b8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå