Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som tør å mene noe.

Skrevet

Jeg skjønner det ikke - de har mor og far og muligens søsken. Så er kanskje ikke all biologien fullstendig korrekt i forhold til resten av familien - men jeg klarer ikke å se på dette som noen stor krise.

• Liker 4
Skrevet

Ser ikke problemet. Donoren til "Julie" har donert mye og det ble flere barn ut av det.

Hennes påstand at dette er et signal at barna bare er et produkt og ikke har samme rettigheter som andre barn skjønner jeg ikke. Når man kjøper sæd (at den ble kjøpt på statens regning gjør det ikke mindre en vare) er det jo et produkt, det var ikke lidenskap, samleie eller kjærlighet involvert da eggcelle og sædcelle traff i en petriskål. Det er kalde virkeligheten.

Jeg syns at donorbarn alltid kan være trygg at de var meget ønsket og veldig bevisst valgt, de ble ikke til etter en fuktig kveld på byen eller et prevensjonsuhell.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mezzosoprena skrev (16 timer siden):

Jeg skjønner det ikke - de har mor og far og muligens søsken. Så er kanskje ikke all biologien fullstendig korrekt i forhold til resten av familien - men jeg klarer ikke å se på dette som noen stor krise.

De som føler seg masseprodusert får tilbys samme hjelp som adopterte barn trenger som voksne.

Tenker at disse "masseproduserte" barna er velsignet med å være høyt ønsket og planlagt ❤️ 

• Liker 1
Skrevet
Daraya skrev (3 timer siden):

Ser ikke problemet. Donoren til "Julie" har donert mye og det ble flere barn ut av det.

Hennes påstand at dette er et signal at barna bare er et produkt og ikke har samme rettigheter som andre barn skjønner jeg ikke. Når man kjøper sæd (at den ble kjøpt på statens regning gjør det ikke mindre en vare) er det jo et produkt, det var ikke lidenskap, samleie eller kjærlighet involvert da eggcelle og sædcelle traff i en petriskål. Det er kalde virkeligheten.

Jeg syns at donorbarn alltid kan være trygg at de var meget ønsket og veldig bevisst valgt, de ble ikke til etter en fuktig kveld på byen eller et prevensjonsuhell.

Det er jo et godt poeng. Disse er ofte svært etterlengtede barn. Det er selvfølgelig lov å føle det de føler om det likevel, men det er en litt annen bakgrunn enn et tilfeldig ligg eller er uhell, ja.

• Liker 1
Skrevet
Daraya skrev (3 timer siden):

Godt poeng! 😊👍

Skrevet
Badebuksa2.0 skrev (17 timer siden):

Jeg skjønner at det er vanskelige følelser rundt dette. Spørsmål om identitet har med følelser å gjøre, ikke bare fornuft. 

• Hjerte 1
Skrevet

Å bruke donor er Gudeløst, alle som gjør det vil få en heftig straff utifra de individuelle omstendighetene. Man kan ikke lure virkeligheten, bare seg selv :love: 

Alle med fred inne i seg selv vil være glad for denne nyheten.

Skrevet
Badebuksa2.0 skrev (På 29.1.2023 den 21.40):

Joda, men jeg skjønner ikke helt problemet hennes. Masseprodusert??
Det er ikke som om det er snakk om eneggede 20-linger. Søsken kan ofte være ganske forskjellige og halvsøsken enda mer så. Blir vel egentlig ikke så forskjellig fra å være barn av en notorisk rundbrenner. Om hun ser dobbeltgjengere overalt er det kanskje noe hun burde ta opp med en psykolog. 

Så kan man jo diskutere for eller mot sæddonasjon prinsipielt, men det virker ikke å være et tema her.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...