Gå til innhold

Kjærlighetssorg, vanlig reaksjon og tanker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Normalt at det gjør så vondt at man ikke forstår hvordan man skal leve videre?

Vanlig å tenke at man blir alene for resten av livet? At man aldri vil kunne få følelser for noen igjen? 

Anonymkode: 4f11c...000

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er veldig vanlig og går over, gi det tid

• Liker 5
Skrevet

Ja det er nok vanlig. Så går livet gradvis videre, og når man er klar treffer man gjerne en ny, og lurer på hvordan man kunne tro at man ikke kunne elske igjen. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, det gjør utrolig vondt.

Og ville man ikke bruddet, virker det jo umulig å se for seg å møte noen andre og falle for dem.

• Liker 1
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (44 minutter siden):

Ja, det gjør utrolig vondt.

Og ville man ikke bruddet, virker det jo umulig å se for seg å møte noen andre og falle for dem.

Men har du trua på at det vil skje likevel?

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men har du trua på at det vil skje likevel?

ts

Ja, tida leger mange sår. 

Skrevet

Det er helt vanlig. Prøv å gå videre. Få litt hjelp av terapaut?

Anonymkode: dbde9...5b8

Skrevet

Veldig vanlig. For meg hjalp det å slette personen over alt, da tenker man ikke mer på de og de dukker ikke opp. Man glemmer på en måte de ut, og man stalker ikke hva de gjør 24/7

Gjest Paramount
Skrevet (endret)

Du blir tom for krefter. Utslitt. Alt blir meningsløst. Og du er helt alene i verden, og ser ned i et sort hull. Du er verdens tristeste menneske, og skjønner ikke hva andre mennesker holder på med. Hva er meningen liksom med alle menneskene rundt deg, biler som kjører, folk som ler. Du ler av andre inni deg, de er tåpelige, de skjønner ingen ting. Alt blir absurd.

Men det går over. Spesielt enkelt er det dersom den du trodde hadde alle de gode egenskapene var falsk og uredelig. Da blir det et lettelsens sukk. Men også en lærdom du har god nytte av. Det er lett å trå feil, er du forelsket blir du naiv og et lett bytte for manipulering.

Endret av Paramount
Skrevet

Jeg trodde jeg hadde hatt kjærlighetssorg tidligere over kortere forhold men den dagen xen min slo opp etter sammen i 6år ig bestevenner i 9 av de så raste hele min verden. Jeg hadde aldri trodd det skulle være så vondt, så overveldende. Så mye tanker og følelser på en gang. jeg var i mange mnd helt apatisk til livet. Gikk inn i en depresjon. Var helt på kanten av i grenseland av hva jeg vil kalle skummelt sett nå i ettertid. Og det varte og varte.... etter et år var jeg inneforstått med situasjonen men jeg fikk panikkangst om jeg møtte han.  

Det sies at kjærlighetsorgen varer halvparten av tiden man er sammen og for meg tok det 3 år å deppe. Jeg måtte tvinge meg ut. Snakka ihjel venninder osv. Gjøre ting jeg før likte selv om det nå ikke gav mening. I mitt tilfelle kom bruddet overraskende og han hadde i tillegg funnet min bestevenninne å flyttet rett inn til hun. 300 meter nede i gata.  Jeg trodde jeg skulle klare å bli men jeg fikk sånn angst om at jeg ble redd for å møte på de i nærheten. Jeg solgte huset og flyttet. Det å få allt på avstand hjalp mye.

Allt du føler kan være rett for deg. La deg være deppa men ikke dyrk sorgen. Ikke vær venn med han på sosiale medier og ikke oppsøk han på noe måte. 

Anonymkode: 7790e...191

Skrevet

Har vært igjennom det jeg å. Ufattelig vondt å skulle tenke at det er slutt. Du får aldri holde han i hånden igjen, aldri være med han igjen og aldri se han igjen. 
Jeg havnet inn i en dyp depresjon pga kjærlighetssorg. Det utviklet seg etterhvert til de mørkeste tankene, tenkte at jeg aldri kom til å møte en som han igjen og at jeg aldri kom til å elske noen igjen. 
Men vet du hva? Det tok sin tid, men det gikk over. 
Det vil ta sin tid, og det er helt lov! Du har lov til å sørge og du har lov til å gråte. 
Kjærlighetssorgen tok såpass så over meg at jeg gikk til psykolog, og det hjalp utrolig mye! 

Jeg vet du vil klare det! Det vil nok ta lang tid, men en vakker dag så har du funnet deg en! For det gjorde jeg❤️

Anonymkode: ff2fb...6f1

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...