AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Med «alene» så mener jeg at mor eller far kan sitte i kafeen, kanskje jobbe litt, ta en tur og sjekke hvor ungen er i ny og ne. Stole på at barnet greier seg selv, og oppsøker foreldrene hvis det er noe. Ved hvilken alder tenker du det er realistisk? Anonymkode: 8fb87...3f5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 Fra 1. klasse. Anonymkode: a9a15...2b9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #5 Skrevet 29. januar 2023 Kommer vel ann på barnet, men 6-7 kanskje? Uansett, om barnet er alene (uten venner), bør jo foreldrene kanskje engasjere seg litt. Anonymkode: 43559...629 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #6 Skrevet 29. januar 2023 Oi! Jeg er liberal skjønner jeg. Fireåringen må klare seg selv på lekeland. Vi bor på liten plass da. Kanskje det er annerledes i en større by, men jeg observerer jo en hel haug med curlingforeldre når vi er på lekeplass og lekeland. Unger i dag får jo ikke prøve en eneste ting uten av foreldre skal stå og enten heie eller leie. Stusslig opplegg spør du meg, men jeg er nok veldig lugn. Opplever ofte at andre foreldre begynner å hjelpe barna mine på lekeplassen. Særlig yngste som ser liten ut får ofte hjelp til det ene og andre. Jeg ønsker at barna skal slite for å komme seg opp på klatrestativer. Mestringsfølelsen er større da enn hvis du ble dytta i rumpa av random forelder… Men til lekeland; når vi drar på lekeland passer jeg på at barna vet hvor jeg sitter. Og så må de klare seg selv… Anonymkode: ddfc7...0c2 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #7 Skrevet 29. januar 2023 På Leos i Oslo følger jeg med. Kanskje paranoid, men når det er fullt der kan hvem som helst bære med seg ungen min og late som det er deres barn,så jeg følger med. Drar helst dit med større barn som kan passe de minste. Anonymkode: 2482f...000 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #8 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oi! Jeg er liberal skjønner jeg. Fireåringen må klare seg selv på lekeland. Vi bor på liten plass da. Kanskje det er annerledes i en større by, men jeg observerer jo en hel haug med curlingforeldre når vi er på lekeplass og lekeland. Unger i dag får jo ikke prøve en eneste ting uten av foreldre skal stå og enten heie eller leie. Stusslig opplegg spør du meg, men jeg er nok veldig lugn. Opplever ofte at andre foreldre begynner å hjelpe barna mine på lekeplassen. Særlig yngste som ser liten ut får ofte hjelp til det ene og andre. Jeg ønsker at barna skal slite for å komme seg opp på klatrestativer. Mestringsfølelsen er større da enn hvis du ble dytta i rumpa av random forelder… Men til lekeland; når vi drar på lekeland passer jeg på at barna vet hvor jeg sitter. Og så må de klare seg selv… Anonymkode: ddfc7...0c2 Jeg er nok også litt liberal! Her har barna stukket av selv, og jeg har faktisk ikke sjans til å klare å holde følge med dem, med mindre jeg skulle begynt å løpe selv inne på lekeland. Men da ville kanskje andre voksne blitt redde, og trodd at det hadde skjedd en ulykke eller noe, om de så en voksen løpe i full fart. Så, jeg slipper ungene tidlig, de er gjerne klar før fylte 4, rett rundt 4 år Men jeg går jo gjerne rundt innimellom og ser om jeg kan se de, sånn at jeg føler at jeg har en viss kontroll 🙂. Jeg setter meg ikke ned og blir sittende, men jeg er ikke så mye med oppi lekeapparater. Lekeland har de vært ferdig her i løpet av 1.klasse, da blir det kjedelig. Anonymkode: 4c3d2...d41 1 1 1
Grüner Skrevet 29. januar 2023 #9 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med «alene» så mener jeg at mor eller far kan sitte i kafeen, kanskje jobbe litt, ta en tur og sjekke hvor ungen er i ny og ne. Stole på at barnet greier seg selv, og oppsøker foreldrene hvis det er noe. Ved hvilken alder tenker du det er realistisk? Anonymkode: 8fb87...3f5 Det kommer litt an på størrelsen på lekelandet også. Selv om barnet klarer aktivitetene alene, kan det være lett å gå seg vill på et stort lekeland og finne igjen mor og far i mylderet, selv om de har sagt hvor de er. 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #10 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med «alene» så mener jeg at mor eller far kan sitte i kafeen, kanskje jobbe litt, ta en tur og sjekke hvor ungen er i ny og ne. Stole på at barnet greier seg selv, og oppsøker foreldrene hvis det er noe. Ved hvilken alder tenker du det er realistisk? Anonymkode: 8fb87...3f5 Det er ikke alderen og modenheten til ditt barn du må stole på. AnonymBruker skrev (1 time siden): På Leos i Oslo følger jeg med. Kanskje paranoid, men når det er fullt der kan hvem som helst bære med seg ungen min og late som det er deres barn,så jeg følger med. Drar helst dit med større barn som kan passe de minste. Anonymkode: 2482f...000 Fornuftig. Men for stort ansvar å legge på et større barn, hvis noe skulle skje.. så det blir feil. Anonymkode: 4472d...8e7
caroliine Skrevet 29. januar 2023 #11 Skrevet 29. januar 2023 Aldri. Hver gang jeg er på lekeland møter jeg barn som søker oppmerksomheten min og vil vise seg frem. Får så vondt av de. Vær der sammen med de, kos dere og skap minner sammen!! 6 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #12 Skrevet 29. januar 2023 Jeg tenker at det kommer an på hva slags lekeland. Er det i en by, med masse folk og vanskelig å få oversikt, så bør nok barnet være i skolealder. Her vi bor var det null stress å la barnet løpe rundt alene, fra fireårs alder mener jeg å huske. Det er sjelden mange barn på en gang her, og jeg har full oversikt fra sitteplassen min. Hun leker ikke så lenge alene, så jeg er med henne hvis hun ikke er der med andre barn altså. 😊 Anonymkode: d3ade...edf
Gjest CatPerson123 Skrevet 29. januar 2023 #13 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): På Leos i Oslo følger jeg med. Kanskje paranoid, men når det er fullt der kan hvem som helst bære med seg ungen min og late som det er deres barn,så jeg følger med. Drar helst dit med større barn som kan passe de minste. Anonymkode: 2482f...000 Det skjønner jeg. De større barna bør kanskje få lov til å gjøre ting mer tilpasset deres alder der da, ikke bare det småbarn synes er gøy ? Er jo ganske mye press også...
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #14 Skrevet 29. januar 2023 Sitter ved inngangen. Lar 4 og 6 åringen leke Anonymkode: d232e...a9a
solsolsol Skrevet 29. januar 2023 #15 Skrevet 29. januar 2023 Åh herregud. Har aldri skjønt hva som feiler de foreldrene som bare lar ungene «klare seg selv”,det vil si at tilfeldige andre voksne må lære dem at man ikke dytter unna treåringer i sklia, sperrer veien, herjer inne på babyområdet, spytter i lekene +++ 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #16 Skrevet 29. januar 2023 solsolsol skrev (1 minutt siden): Åh herregud. Har aldri skjønt hva som feiler de foreldrene som bare lar ungene «klare seg selv”,det vil si at tilfeldige andre voksne må lære dem at man ikke dytter unna treåringer i sklia, sperrer veien, herjer inne på babyområdet, spytter i lekene +++ Enig i at man ikke skal slippe dem av syne og la dem herje fritt. Det irriterer meg at det ganske ofte er noen barn som løper opp skliene selv om dette ikke er lov. Jeg tør ikke snakke til dem for jeg vil ikke være kjerring. Anonymkode: d3ade...edf
Mamajune11 Skrevet 29. januar 2023 #17 Skrevet 29. januar 2023 Skjønner ikke spørsmålet. Vi dra på lekeland som familie vi. Løper, klatrer, hopper, åler, sklir alle sammen, voksen som barn. 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #18 Skrevet 29. januar 2023 Kommer veldig an på barnet, vil jeg tippe. Står stort sett der jeg kan se han, nede på golvet. Han er en ganske forsiktig type med fremmede folk, så er mer redd for at han skal skade seg selv enn andre... Føler han har grei peil på hva "reglene" for hva man kan tillate seg er. Han er fem. Anonymkode: 322ae...594
Mamajune11 Skrevet 29. januar 2023 #19 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig i at man ikke skal slippe dem av syne og la dem herje fritt. Det irriterer meg at det ganske ofte er noen barn som løper opp skliene selv om dette ikke er lov. Jeg tør ikke snakke til dem for jeg vil ikke være kjerring. Anonymkode: d3ade...edf Bare snakk til dem. De blir livredde og tørr ikke gjøre «ulovlige» ting på lenge, barn i dag er ikke vandt med å få tilsnakk av fremmede så de blir drit redde 😂 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #20 Skrevet 29. januar 2023 Mamajune11 skrev (4 minutter siden): Bare snakk til dem. De blir livredde og tørr ikke gjøre «ulovlige» ting på lenge, barn i dag er ikke vandt med å få tilsnakk av fremmede så de blir drit redde 😂 Er litt engstelig for at foreldrene deres kan komme til å bli sure på meg for å være ærlig. Ganske lite sted, så de skjønner nok hvem som har vært streng. Anonymkode: d3ade...edf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå