Gå til innhold

Barn som kommenterer hudfarge

Fremhevede innlegg

Skrevet

Opplevde da jeg jobbet for en del år siden i barnehage at et barn sa til et barn med annen hudfarge "du får ikke leke med oss, for du er svart." Da kjente jeg det var vondt i kroppen. Mobbing begynner i barnehagen,  og selvom de ikke har samme forståelse som større barn,  så er det viktig å ta tak i.

Anonymkode: 70547...206

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i barnehage. Jeg har fått høre jeg har stor rumpe, rare ører og er stygg på håret. Unger snakker rett fra levra uten å mene noe mer med det. Ville avventet å sett om det ble noe mer. Mest sannsynlig bare en uskyldig kommentar uten baktanker. 

Anonymkode: cd250...e59

• Liker 1
Skrevet

Datteren min på tre år sa nylig akkurat det samme til den eneste som er mørkhudet: Ha det Noor, du er svart som en bæsj.

Jeg fikk helt sjokk. Klarte ikke å si noe med en gang. Men hun fikk høre det etterpå ja. Tok det også opp med pedleder som sa at det var flere som hadde sagt det samme.

Anonymkode: c841a...926

Skrevet

Så små unger mener ikke nødvendigvis noe mer vondt med 'brun som bæsj' enn 'grønn som gress', de setter ord på likhet i farge og kun det.

Det sagt, er det helt innafor å snakke om at det ikke er hyggelig å sammenligne med ting som skal i do, at det er bedre å finne andre sammenligninger som er koseligere.

Anonymkode: 20731...79d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...