AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #21 Skrevet 29. januar 2023 Opplevde da jeg jobbet for en del år siden i barnehage at et barn sa til et barn med annen hudfarge "du får ikke leke med oss, for du er svart." Da kjente jeg det var vondt i kroppen. Mobbing begynner i barnehagen, og selvom de ikke har samme forståelse som større barn, så er det viktig å ta tak i. Anonymkode: 70547...206 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #22 Skrevet 29. januar 2023 Jeg jobber i barnehage. Jeg har fått høre jeg har stor rumpe, rare ører og er stygg på håret. Unger snakker rett fra levra uten å mene noe mer med det. Ville avventet å sett om det ble noe mer. Mest sannsynlig bare en uskyldig kommentar uten baktanker. Anonymkode: cd250...e59 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #23 Skrevet 29. januar 2023 Datteren min på tre år sa nylig akkurat det samme til den eneste som er mørkhudet: Ha det Noor, du er svart som en bæsj. Jeg fikk helt sjokk. Klarte ikke å si noe med en gang. Men hun fikk høre det etterpå ja. Tok det også opp med pedleder som sa at det var flere som hadde sagt det samme. Anonymkode: c841a...926
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #24 Skrevet 29. januar 2023 Så små unger mener ikke nødvendigvis noe mer vondt med 'brun som bæsj' enn 'grønn som gress', de setter ord på likhet i farge og kun det. Det sagt, er det helt innafor å snakke om at det ikke er hyggelig å sammenligne med ting som skal i do, at det er bedre å finne andre sammenligninger som er koseligere. Anonymkode: 20731...79d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå