AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Jeg har datet en mann siden i sommer. Vi har kjent hverandre 1,5år før vi startet datingen, og har alltid hatt en veldig god relasjon. Jeg har vært åpen med han om at jeg er usikker på om jeg vil ha et forhold. Og det hadde han full forståelse for i starten. Jeg er alenemor til 4 barn, så og si 100%. (Far har uregelmessig samvær). I tillegg har jeg en lederjobb, og et par verv. Så føler ikke jeg har kapasitet til et forhold slik situasjonen min er nå. Vi møtes litt nå og da. Har det hyggelig sammen, og vi har sex. Jeg har ikke fått noen følelser enda. Men trives i hans selskap. Han er forelsket i meg, og er villig til å gjøre alt for meg. Han forteller stadig at jeg er lyspunktet i livet hans. Det flommer stadig over med komplimenter og hyggelige ord (noe jeg føler blir litt i overkant). Han ønsker virkelig at det skal bli oss, og dette gjør det vanskelig for han. Så i tillegg til alt det fine han skriver om meg, så følger det også med meldinger om at han dagene hans er vanskelige når han ikke ser meg. Og hva dette gjør man han følelsesmessig. At han får mange negative tanker når vi ikke er sammen, og alt han trenger er å holde rundt meg, osv. Når jeg prøver å forklare mine tanker og følelser, så mener han at jeg bare gjør ting unødvendig vanskelig, og at jeg ikke forstår hvor vanskelig dette er for han. Har prøvd å avslutte flere ganger, da jeg tenker det er feil å bruke tid med han, når han har så sterke følelser og jeg ikke er klar for et seriøst forhold nå. Men det ønsker han ikke. For da er det plutselig greit at det går lang tid mellom hver gang vi treffes. Jeg betyr så mye for han, at han ikke vil miste meg ut av livet sitt, så litt er bedre enn ingenting. Men så kommer det plutselig meldinger om hvor mye han savner meg, og hvor ille det er for han å ikke kunne være sammen med meg. Han vil helst at vi skal treffes flere ganger i uka, og det virker ikke som han har noe forståelse for at jeg har et hektisk liv og er nødt til å prioritere unger og jobb. I tillegg så er det en irritert undertone, i det han skriver, hvis jeg ikke får prioritert han. Det blir en sånn evig runddans, med kjærlighetserklæringer og klaging. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal prioritere mer tid med han. Og hvis jeg sier at vi må avslutte, så får jeg drøssevis med meldinger om hvor vanskelig det her er for han. Og at han skjønner hvor lite han betyr for meg og lignende. Kjenner dette begynner å bli fryktelig slitsomt. Er jeg urimelig? Hvordan skal jeg løse dette? Vil jo ikke såre han, da vi i utgangspunktet har hatt en god relasjon og kjent hverandre ei stund nå. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 23536...134
ESFP Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 Du kan finne ut hvilken type relasjon du ønsker med ham og være tydelig. Du har sagt at du er usikker på om du vil ha et forhold, han har nok tolket det slik at han får deg til slutt om han bare er iherdig nok. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 Det høres jo ikke ut som dette er det ukompliserte og givende forholdet du høres ut som du egentlig er ute etter. Og du er faktisk ikke ansvarlig for hvordan han reagerer - det er han selv. Om du vil avslutte (og det antar jeg du kanskje har lyst til, siden du skriver her og siden du har forsøkt tidligere) så er det bare å avslutte. Du trenger ingen "god nok" grunn eller forklare deg helt til han forstår. Han høres ikke ut som han egentlig respekterer eller hører deg - kanskje er det derfor du aldri har utviklet følelser heller? Anonymkode: 69b9d...4bd 1 1
marsvin Skrevet 29. januar 2023 #5 Skrevet 29. januar 2023 Det er ikke ditt ansvar hvordan han takler avvisning. Det høres ikke ut som en sunn relasjon heller, det blir veldig assymetrisk når du ikke er like interessert i han. Du har makten på en måte.. og alt blir på dine premisser fordi han alltid «står klar» når du har et hektisk liv ellers. Høres veldig ubehagelig ut. Gjør du det slutt på en ryddig måte, skylder du ikke han å forklare enda mer. Bare sett tydelig strek, og hvis han ikke takler det, så er det ikke ditt ansvar. lykke til!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #6 Skrevet 29. januar 2023 Når dere har datet over ett halvt år, OG kjent hverandre lenger enn det.... Og du ikke har følelser nå, så kommer du aldri til å få det. Dette er ikke mannen for deg. Anonymkode: f8433...56c 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #7 Skrevet 29. januar 2023 Dette er jo typisk drittsekk-oppførsel (av deg). Avslutt. Anonymkode: 0b1e6...1ae 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #8 Skrevet 29. januar 2023 Takk for at dere hjelper meg å sette ting i perspektiv. Har ikke tenkt på at jeg har gitt han et håp om å få meg til slutt. I mitt hodet så har jeg tenkt at ved å si at jeg er usikker på om jeg vil ha et forhold, så skulle ikke det skape noen forventininger for han. Men ser jo nå at det kan tolkes som en invitasjon til å jobbe hardt nok. De siste månedene så har det blitt et stressmoment, så det kan være derfor jeg ikke har utviklet følelser, ja. Hadde jeg visst at det skulle utvikle seg sånn, så hadde jeg helt klart tatt noen andre valg. Synes det er så fælt å tenke på at jeg er årsaken til at han vil få det vondt å vanskelig, hvis jeg avslutter. Men ja, dere har nok rett. Jeg burde nok avslutte. Og det er i utgangspunktet det jeg føler er mest riktig, men har ikke klart å stå i det når han blir så lei seg, og når han sier at han skal akseptere situasjonen. Skjønner nå at det blir helt feil uansett. Det er nok tvilsomt at han vil sette en strek selv, ihvertfall med det første. Men bør jeg da kutte all kontakt når jeg skal avslutte? For min del kunne jeg gjerne hatt en vennskapelig relasjon, men det vil kanskje fortsatt gi han et håp? Siden han har følelser. TS Anonymkode: 23536...134
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #9 Skrevet 29. januar 2023 Du burde avslutte og droppe kontakten slik at han faktisk har mulighet til å komme seg videre. Tar han kontakt etter en stund med samme greiene som før, så får du si det som det er en gang til. Du trenger ikke lage dårlig stemning, men du skal ikke legge opp til å holde noe særlig dialog så lenge han har følelser. Iallefall ikke møtes og ha sex. Anonymkode: 11c0b...109 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #10 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk for at dere hjelper meg å sette ting i perspektiv. Har ikke tenkt på at jeg har gitt han et håp om å få meg til slutt. I mitt hodet så har jeg tenkt at ved å si at jeg er usikker på om jeg vil ha et forhold, så skulle ikke det skape noen forventininger for han. Men ser jo nå at det kan tolkes som en invitasjon til å jobbe hardt nok. De siste månedene så har det blitt et stressmoment, så det kan være derfor jeg ikke har utviklet følelser, ja. Hadde jeg visst at det skulle utvikle seg sånn, så hadde jeg helt klart tatt noen andre valg. Synes det er så fælt å tenke på at jeg er årsaken til at han vil få det vondt å vanskelig, hvis jeg avslutter. Men ja, dere har nok rett. Jeg burde nok avslutte. Og det er i utgangspunktet det jeg føler er mest riktig, men har ikke klart å stå i det når han blir så lei seg, og når han sier at han skal akseptere situasjonen. Skjønner nå at det blir helt feil uansett. Det er nok tvilsomt at han vil sette en strek selv, ihvertfall med det første. Men bør jeg da kutte all kontakt når jeg skal avslutte? For min del kunne jeg gjerne hatt en vennskapelig relasjon, men det vil kanskje fortsatt gi han et håp? Siden han har følelser. TS Anonymkode: 23536...134 Nå gjør du deg dum. Ja, selvsagt bør du kutte all kontakt. Det vet du. Men du har nok lyst til å ha ham gående «på gress». Anonymkode: 0b1e6...1ae 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #11 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå gjør du deg dum. Ja, selvsagt bør du kutte all kontakt. Det vet du. Men du har nok lyst til å ha ham gående «på gress». Anonymkode: 0b1e6...1ae Gjør meg dum? Hvis man leser i andre tråder her, så er man fæl hvis man ikke responderer på meldinger o.l som daten sender. Eller hvis man sletter og blokkerer noen, så er det feil. Så det er ikke godt å vite hva som er riktig. Jeg har faktisk aldri vært i denne situasjonen før, og jeg vil oppriktig ikke gjøre det værre for han enn nødvendig. Hadde ikke ville gjort noe forsøk på å avslutte tidligere, hvis det var slik at jeg ville ha han "på gress". Da kunne jeg bare latt det skure og gå. Hadde vi ikke hatt noen relasjon fra før, så hadde valget om å kutte kontakten vært enklere. Anonymkode: 23536...134
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #12 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du burde avslutte og droppe kontakten slik at han faktisk har mulighet til å komme seg videre. Tar han kontakt etter en stund med samme greiene som før, så får du si det som det er en gang til. Du trenger ikke lage dårlig stemning, men du skal ikke legge opp til å holde noe særlig dialog så lenge han har følelser. Iallefall ikke møtes og ha sex. Anonymkode: 11c0b...109 Takk for et konstruktivt og nyttig svar😊 TS Anonymkode: 23536...134
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå