Entern Skrevet 30. januar 2023 Forfatter #381 Del Skrevet 30. januar 2023 Peanut skrev (Akkurat nå): Det var ikke daglig arkiv jeg ble satt til heller, jeg skulle overføre et papirarkiv på ca 80 skuffer til elektronisk arkiv. Det var så mye ROT i det papirarkivet at det måtte foretas en stor arkeologisk ekspedisjon ned i dypet for å finne frem riktig, om det eksisterte vel og merke >_< Argh 😮 Det er ofte veldig mye rot i arkiver, det er derfor vi fagfolk trengs 😅 har ryddet utrolig mye uoversiktlig rot i min tid😩helt ufattelig åssen folk roter😫også med viktige dokumenter😫 Og så risikerer man at materialet er mugginfisert eller noe😫😫😫 Håper jeg får denne jobben. Da slipper jeg mer bekymring om mugg, skjeggkre, osv. 😉 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 30. januar 2023 #382 Del Skrevet 30. januar 2023 (endret) Maskinfører skrev (På 30.1.2023 den 23.19): Ja de ble jo det ☹️ men det er jo klart at det ligger noe i ryktene i familien på den siden hvorfor skulle søster ellers ha angitt han ? Helt sykt å angi sin egen søster. Har vanvittig respekt for de som turte å gjøre motstand under 2VK. Endret 11. mars 2023 av Silva Pluvialis 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 30. januar 2023 #383 Del Skrevet 30. januar 2023 13 minutter siden, Entern said: Argh 😮 Det er ofte veldig mye rot i arkiver, det er derfor vi fagfolk trengs 😅 har ryddet utrolig mye uoversiktlig rot i min tid😩helt ufattelig åssen folk roter😫også med viktige dokumenter😫 Og så risikerer man at materialet er mugginfisert eller noe😫😫😫 Håper jeg får denne jobben. Da slipper jeg mer bekymring om mugg, skjeggkre, osv. 😉 Jeg håper og du får den jobben, fine Entern ^^, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. januar 2023 #384 Del Skrevet 30. januar 2023 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Helt sykt å angi sin egen søster. Jeg kjente en som var motstandsmann (død nå) som bodde sammen med en nazist. Tyskerne kom bare inn i huset og sa "flytt dere, her skal jeg bo". De krevde oppvarting og middag, og ble boende i 4,5 år, sammen med han jeg kjente som da bare var en tenåring. Han hadde lærere på vgs som var nazister, og fikk hele klassen til å boikotte et helt fag over 3 år, slik at ingen av elevene fikk bestått i faget. Og selv tross dette ble han aldri tatt. Han flyktet til besteforeldrene på landet og hadde telefonkontakt med far gjennom koder for når det var trygt å komme tilbake. Han hadde nok flaks som aldri ble angitt og aldri ble tatt, selv tross at han flyktet , ble tatt med binders, spente bein på en tysker, syklet langt med kjøtt langt over kvota, og skjøt ned det tyske flagget i hagen deres. Utrolige historier. Har vanvittig respekt for de som turte å gjøre motstand under 2VK. Ja sånt er forferdelig angivelse og svikt av egen familie tyskerne kom til gården til oldefar de visste stor interesse for schäferen hans når de så hvor trist oldefar ble så lot de han beholde hunden de hjalp til på gården og fikk god middag av oldemor disse var ikke slemme tyskere de hørte til og med på radio sammen 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 30. januar 2023 #385 Del Skrevet 30. januar 2023 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Ja sånt er forferdelig angivelse og svikt av egen familie tyskerne kom til gården til oldefar de visste stor interesse for schäferen hans når de så hvor trist oldefar ble så lot de han beholde hunden de hjalp til på gården og fikk god middag av oldemor disse var ikke slemme tyskere de hørte til og med på radio sammen 🙂 ❤️Apropos dyr, dette syntes jeg er en av de beste historiene. Han var på gården hos besteforeldrene, hvor de blant annet hadde hester. Tyskerne kom og ville ha den ene hesten. De krevde å få den, uten noe om og men. Da troppet han jeg kjenner opp og sa "hesten er syk, men du må gjerne ta den med deg". Da ville ikke tyskerne ha den allikevel 🫢 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 30. januar 2023 #386 Del Skrevet 30. januar 2023 Maskinfører skrev (34 minutter siden): Samma her 🙂🙂🙂 Cassidy Tvillingene blir ofte spinnville om natten når vi har det moro her inne sammen med deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. januar 2023 #387 Del Skrevet 30. januar 2023 Tvillingsjel skrev (Akkurat nå): ❤️Apropos dyr, dette syntes jeg er en av de beste historiene. Han var på gården hos besteforeldrene, hvor de blant annet hadde hester. Tyskerne kom og ville ha den ene hesten. De krevde å få den, uten noe om og men. Da troppet han jeg kjenner opp og sa "hesten er syk, men du må gjerne ta den med deg". Da ville ikke tyskerne ha den allikevel 🫢 Ja det er fine historier godt at de ikke ville ha hesten de ville ha hesten her også men den var jo så gammel så de ville ikke ha den lånte den til jordarbeid noe denne hesten var vant med 🙂 generelt vises det bare onde historier om tyskerne men det vises til gode historier om disse også alle var ikke slemme de var jo så snille og høflige Pappas kusine husket at Tyskerne marsjerte og kastet godteri til ungene dagen etter fant de sigaretter i postkassa 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. januar 2023 #388 Del Skrevet 30. januar 2023 Ciaran og Ciara skrev (2 minutter siden): Cassidy Tvillingene blir ofte spinnville om natten når vi har det moro her inne sammen med deg. Det har vi 🙂🙂👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 30. januar 2023 #389 Del Skrevet 30. januar 2023 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Det har vi 🙂🙂👍 Cassidy Tvillingene synes at det skrives mye interessant her inne i kveld.😊😊☺️☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. januar 2023 #390 Del Skrevet 30. januar 2023 Ciaran og Ciara skrev (Akkurat nå): Cassidy Tvillingene synes at det skrives mye interessant her inne i kveld.😊😊☺️☺️ Det gjør det 🙂🙂🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 30. januar 2023 #391 Del Skrevet 30. januar 2023 Tvillingsjel skrev (14 minutter siden): Helt sykt å angi sin egen søster. Jeg kjente en som var motstandsmann (død nå) som bodde sammen med en nazist. Tyskerne kom bare inn i huset og sa "flytt dere, her skal jeg bo". De krevde oppvarting og middag, og ble boende i 4,5 år, sammen med han jeg kjente som da bare var en tenåring. Han hadde lærere på vgs som var nazister, og fikk hele klassen til å boikotte et helt fag over 3 år, slik at ingen av elevene fikk bestått i faget. Og selv tross dette ble han aldri tatt. Han flyktet til besteforeldrene på landet og hadde telefonkontakt med far gjennom koder for når det var trygt å komme tilbake. Han hadde nok flaks som aldri ble angitt og aldri ble tatt, selv tross at han flyktet , ble tatt med binders, spente bein på en tysker, syklet langt med kjøtt langt over kvota, og skjøt ned det tyske flagget i hagen deres. Utrolige historier. Har vanvittig respekt for de som turte å gjøre motstand under 2VK. Maskinfører skrev (10 minutter siden): Ja sånt er forferdelig angivelse og svikt av egen familie tyskerne kom til gården til oldefar de visste stor interesse for schäferen hans når de så hvor trist oldefar ble så lot de han beholde hunden de hjalp til på gården og fikk god middag av oldemor disse var ikke slemme tyskere de hørte til og med på radio sammen 🙂 Tvillingsjel skrev (7 minutter siden): ❤️Apropos dyr, dette syntes jeg er en av de beste historiene. Han var på gården hos besteforeldrene, hvor de blant annet hadde hester. Tyskerne kom og ville ha den ene hesten. De krevde å få den, uten noe om og men. Da troppet han jeg kjenner opp og sa "hesten er syk, men du må gjerne ta den med deg". Da ville ikke tyskerne ha den allikevel 🫢 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Ja det er fine historier godt at de ikke ville ha hesten de ville ha hesten her også men den var jo så gammel så de ville ikke ha den lånte den til jordarbeid noe denne hesten var vant med 🙂 generelt vises det bare onde historier om tyskerne men det vises til gode historier om disse også alle var ikke slemme de var jo så snille og høflige Pappas kusine husket at Tyskerne marsjerte og kastet godteri til ungene dagen etter fant de sigaretter i postkassa 🙂 Cassidy Tvillingene synes at dette her er skikkelig interessant å lese dette som dere skriver. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. januar 2023 #392 Del Skrevet 30. januar 2023 Ciaran og Ciara skrev (Akkurat nå): Cassidy Tvillingene synes at dette her er skikkelig interessant å lese dette som dere skriver. Ja er det 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 30. januar 2023 #393 Del Skrevet 30. januar 2023 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Det gjør det 🙂🙂🙂 Cassidy Tvillingene synes at det er veldig interessant å lese om dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 30. januar 2023 #394 Del Skrevet 30. januar 2023 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Ja er det 🙂 Cassidy Tvillingene måtte bare lese det.😊😊☺️☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. januar 2023 #395 Del Skrevet 30. januar 2023 Ciaran og Ciara skrev (Akkurat nå): Cassidy Tvillingene synes at det er veldig interessant å lese om dette. En annen historie fra andre verdenskrig var at Tyskerne sov i stallen om natta onkelen til min far stod opp og skulle tenne opp i ovnen med en loddelampe det smalt vettu og tyskerne kom løpende og lurte på hva det var da kommer onkelen til pappa løpende ut døra med loddelampa i hånda og kaster den fra seg og den ene stolen som tysker,n skulle sitte på var det bare pinner igjen av 🙂 det var også en stor glippe mellom taket og veggen dette fikk de ordnet dagen etter 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. januar 2023 #396 Del Skrevet 30. januar 2023 Ciaran og Ciara skrev (4 minutter siden): Cassidy Tvillingene måtte bare lese det.😊😊☺️☺️ Ja 🙂🙂🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 30. januar 2023 #397 Del Skrevet 30. januar 2023 Maskinfører skrev (2 minutter siden): En annen historie fra andre verdenskrig var at Tyskerne sov i stallen om natta onkelen til min far stod opp og skulle tenne opp i ovnen med en loddelampe det smalt vettu og tyskerne kom løpende og lurte på hva det var da kommer onkelen til pappa løpende ut døra med loddelampa i hånda og kaster den fra seg og den ene stolen som tysker,n skulle sitte på var det bare pinner igjen av 🙂 det var også en stor glippe mellom taket og veggen dette fikk de ordnet dagen etter 🙂 Cassidy Tvillingene synes at dette var skikkelig interessant å lese om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet 30. januar 2023 #398 Del Skrevet 30. januar 2023 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Ja 🙂🙂🙂 Cassidy Tvillingene liker å lese om sånt.👍👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 30. januar 2023 #399 Del Skrevet 30. januar 2023 Atrax skrev (1 time siden): Er dessverre sjokoholiker, så liker denne også 🎵 Men du ække aleine, vi er mange som har det sånn 🎶🎵 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. januar 2023 #400 Del Skrevet 30. januar 2023 Ciaran og Ciara skrev (Akkurat nå): Cassidy Tvillingene synes at dette var skikkelig interessant å lese om. Ja er det 🙂 også er det 100% sant 🙂 har familie onkel født 1948 far 1945 og tante 1942 og alle kjente oldefar 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå